• KillBill

Har du förtroende för regeringen?

Gabbe75 skrev 2018-03-18 20:06:20 följande:
    Att svensk statsstyrd media helst vill sopa dessa problem under mattan är välkänt sedan länge och det är precis vad man kan förvänta sig av dem.

Jag förstår gammelmedias frustration över att Sverige fortfarande är ett öppet land. Regeringen och deras lakejer är nämligen rädda för sanningsenlig mediarapportering. Då riskerar ju nämligen deras korthus att fall ihop och eftersom de lever i tät symbios med varandra förstår man ju att de inte vill att det ska ske. Antagligen skulle de trivas bättre i Nordkorea.
    Vad är din uppfattning om organisationen Faktisk.no  som efter granskning kommit fram till att de reportage som Norsk media publicerar om Sverige väldigt ofta är överdrivna eller bara berättar en liten del av verkligheten? 

Tycker du inte att det är fördjälvligt att det sprids en överdrivet negativ bild av sverige? De människor som sprider denna 
    överdrivet negativa bild av sverige är tydligen fyllda av ett sverigehat. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Padirac
    Gabbe75 skrev 2018-03-18 19:03:13 följande:
    Viss omsvängning bland gammelmedia har kunnat skönjas senaste tiden. Antagligen har de blivit smärtsamt medvetna om att sanningen är svår att mörka år 2018 då nyhetsflödet och nyhetskanalerna är närmast oändliga.

Tyvärr håller kriminaliteten på att ta överhand över alltfler svenska bostadsområden. Områden där det knappt finns några svenskar kvar.

www.youtube.com/watch?v=N6PT2dMilsQ

Men du Gabbe, jag växte upp och bodde i dessa områden till jag var 30 - det du säger är en direkt lögn och du har inget att backa upp det med.
  • Gabbe75
    KillBill skrev 2018-03-18 21:20:25 följande:
    Vad är din uppfattning om organisationen Faktisk.no  som efter granskning kommit fram till att de reportage som Norsk media publicerar om Sverige väldigt ofta är överdrivna eller bara berättar en liten del av verkligheten? 

Tycker du inte att det är fördjälvligt att det sprids en överdrivet negativ bild av sverige? De människor som sprider denna överdrivet negativa bild av sverige är tydligen fyllda av ett sverigehat. 
    "Bara berättar en del av verkligheten"  - Ja, det är ju förstås inget som SVT eller SR är kända för? Skrattande

Jag tycker inte att bilden som förmedlas i de här nyhetsreportagen är överdriven. Tyvärr är det alltmer så det ser ut i Sverige. Däremot är det alldeles säkert så att det är en bild som är bekymmersam för massinvandringens förespråkare.

Jag tycker det är positivt att utländsk media i allt högre grad har fått upp ögonen för de missförhållanden som vuxit fram i Sverige i fotspåren av massinvandringen.
  • Gabbe75
    Padirac skrev 2018-03-18 21:29:48 följande:
    Men du Gabbe, jag växte upp och bodde i dessa områden till jag var 30 - det du säger är en direkt lögn och du har inget att backa upp det med.
    Varför flyttade du därifrån?
  • Padirac
    Gabbe75 skrev 2018-03-18 22:10:26 följande:
    Arbete och kärlek i en annan del av Sverige.
  • Padirac
    Gabbe75 skrev 2018-03-18 22:10:26 följande:
    En period efter det bodde jag faktiskt i ett av de områden som klassas som särskilt utsatta idag - det var stökigt redan då, som vanligt alltså.
  • Gabbe75
    Padirac skrev 2018-03-18 22:22:46 följande:
    En period efter det bodde jag faktiskt i ett av de områden som klassas som särskilt utsatta idag - det var stökigt redan då, som vanligt alltså.
    Skillnaden är att de stökiga områdena har blivit betydligt fler. I den kommun jag vuxit upp hade vi inte sådana här områden för 10-20 år sedan. Nu brinner det bilar, skolor eldas upp, det skjuts på öppen gata och inbrotten har aldrig varit så många. Nej, det går inte bra nu.
  • Bobby Clarke
    Padirac skrev 2018-03-18 22:22:46 följande:

Mord, våldtäkter, knivdråp var och varannan dag redan då alltså?
  • Padirac
    Gabbe75 skrev 2018-03-18 22:30:35 följande:
    Skillnaden är att de stökiga områdena har blivit betydligt fler. I den kommun jag vuxit upp hade vi inte sådana här områden för 10-20 år sedan. Nu brinner det bilar, skolor eldas upp, det skjuts på öppen gata och inbrotten har aldrig varit så många. Nej, det går inte bra nu.
    Ändå är det bättre nu än det var på 70-talet. Den grova brottsligheten har minskat - i absoluta tal ligger dödskjutningarna på samma tal som de gjort de senaste 40 åren. men vi är 2-3 miljoner fler människor.

De som nu håller på med grov brottslighet använder grövre våld än tidigare, så länge du inte är en av dem så har du få skäl att oroa dig för att bli skjuten.

Det är fakta.
  • Padirac
    Bobby Clarke skrev 2018-03-18 22:32:17 följande:
    Mord, våldtäkter, knivdråp var och varannan dag redan då alltså?
    Ändå är det bättre nu än det var på 70-talet. Den grova brottsligheten har minskat - i absoluta tal ligger dödskjutningarna på samma tal som de gjort de senaste 40 åren. men vi är 2-3 miljoner fler människor.

De som nu håller på med grov brottslighet använder grövre våld än tidigare, så länge du inte är en av dem så har du få skäl att oroa dig för att bli skjuten.

Det är fakta.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?