• HelaGotland

Har du förtroende för regeringen?

nihka skrev 2018-03-21 01:05:07 följande:
    Var inbillar du dig att jag har sagt att just du skrivit det?
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!

Tja, du citerade MIG och frågade "Hur går det ihop med bilden av ett "kollapsat samhälle?"
  • Tom Araya

Åter igen minskat förtroende för regeringen från mitt håll.

S har givit efter för mp i regeringens lagförslag om ensamkommande.

Krav på att ensamkommande ska styrka sin identitet skrotas
     Publicerat måndag 19 mars kl 17.57
    Regeringen har i dag presenterat lagförslaget som ska ge ensamkommande rätt att stanna i Sverige under tiden de studerar på gymnasiet. Två ändringar görs jämfört med det första utkastet ? de unga som berörs ska kunna få arbeta vid sidan av studierna, och kravet på att de ska kunna styrka sin identitet skrotas.
    ...

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6910072

• Abegayle70

Margot Wallström går från klarhet till klarhet.

? Jag vet inte hur de resonerar, svarar utrikesminister Margot Wallström på frågan om hon förstår varför judar i Malmö och Paris väljer att flytta till Israel, enligt Judisk krönika.

http://www.dagen.se/nyheter/wallstrom-oforstaende-till-varfor-judar-valjer-israel-1.1118209

När sedan Margot Wallström får frågor om hur det palestinska självstyret betalar ut pengar till terroristers familjer bränner det till i intervjun. 7 procent av det palestinska självstyrets budget går till terroristers familjer, enligt israeliska medier, och utbetalningar skulle kunna möjliggöras med hjälp av utländskt bistånd, inte minst det svenska.

Enligt artikeln är det oklart vad Margot Wallström anser om saken, trots att hon flera gånger fått frågor på temat från oppositionen i riksdagen.

? Vi måste fundera hur vi använder våra pengar, men ska folk svälta ihjäl eller, vad ska familjerna göra om de inte får pengar, svarar Margot Wallström till Judisk krönika.

Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • Harry H

Tillväxtfientliga MP förstör välfärden. Väljarnas förtroende språkrören är obefintligt. Lite på att borgerligheten kommer attackera S med avseende på MP.

• Tom Araya

Jag brukar inte dela artiklar från kommunistblaskan ETC, då jag ofta tycker de håller lite väl röd profil...

Men vi har ju blivit varnade förr av britternas erfarenheter av privatiseringar, exempelvis inom järnvägen, så jag undrar om det inte ligger något i detta ändå.

Dödsfallen ökar med flera tusen sedan privatiseringen

Brittiska folkhälsoprofessorn Allyson Pollock: Göra motstånd är en demokratisk nödvändighet.

Nedbantning och privatisering har det senaste året lett till att vården räddar livet på betydligt färre än året innan, i Storbritannien.
    Nu varnar Allyson Pollock, professor i fokhälsa, för en farlig amerikanisering och kampanjar mot den konserva regeringens politik.

10 000. Så många fler har dött i England och Wales under de sju första veckorna av 2018 jämfört med genomsnittet för samma period de senaste fem åren. Det skriver forskare i tidskriften British Medical Journal.
    ...

https://www.etc.se/ekonomi/dodsfallen-okar-med-flera-tusen-sedan-privatiseringen

• nihka
    HelaGotland skrev 2018-03-21 08:42:57 följande:

Tja, du citerade MIG och frågade "Hur går det ihop med bilden av ett "kollapsat samhälle?"
    Ja jag frågade DIG hur alla dessa ypperliga kirurger som räddar livet på så många fler skottskadade än förr går ihop med bilden av ett "kollapsat samhälle". För du är väl medveten om att en sådan bild gärna sprids av mörka krafter. Hur tycker du att det går ihop?
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Tom Araya

CETA ? avtal med fortsatta oklarheter

Idag röstar riksdagen med stor majoritet igenom det omtvistade frihandelsavtalet med Kanada, Ceta-avtalet. Men frågor kvarstår kring hur tvister ska lösas inom avtalet, och hur väl olika rättigheter tas tillvara.
    ...

http://www.dagensarena.se/innehall/ceta-avtal-med-fortsatta-oklarheter/
  • Gabbe75
    nihka skrev 2018-03-22 02:02:27 följande:
    Ja jag frågade DIG hur alla dessa ypperliga kirurger som räddar livet på så många fler skottskadade än förr går ihop med bilden av ett "kollapsat samhälle". För du är väl medveten om att en sådan bild gärna sprids av mörka krafter. Hur tycker du att det går ihop?
    Mörka krafter? Ja, det måste väl vara sjuklövern då. De som har skapat detta kaos vi just nu upplever i Sverige. Värst är förstås socialdemokraterna och miljöpartiet, men nu i september har i alla fall väljarna möjlighet att påverka. Det ser vi fram emot.
  • Harry H
    nihka skrev 2018-03-22 02:02:27 följande:
    Satt de ypperliga kirurgerna och rullade timmarna innan dessa skjutningar?
  • KillBill
    Harry H skrev 2018-03-22 07:32:33 följande:
    Satt de ypperliga kirurgerna och rullade timmarna innan dessa skjutningar?

Totalt skadades 140 personer förra året (42 dog). I Sverige finns det drygt 2 000 yrkesverksamma kirurger och det är således mycket ovanligt att en kirurg kommer i kontakt med skottskador.   

Tittar man på hur många som har skottskadats i Sveriges storstäder i början av året så ser man en tydlig minskning och skjutningarna har i år minskat med 34 % mot år 2017 och med 9 % mot år 2016. Även om det har gått för kort tid för att dra några säkra slutsatser så går statistiken i år i rätt riktning. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?