Har du förtroende för regeringen?
Tja, du citerade MIG och frågade "Hur går det ihop med bilden av ett "kollapsat samhälle?"
Åter igen minskat förtroende för regeringen från mitt håll.
S har givit efter för mp i regeringens lagförslag om ensamkommande.
Margot Wallström går från klarhet till klarhet.
Enligt artikeln är det oklart vad Margot Wallström anser om saken, trots att hon flera gånger fått frågor på temat från oppositionen i riksdagen.
? Vi måste fundera hur vi använder våra pengar, men ska folk svälta ihjäl eller, vad ska familjerna göra om de inte får pengar, svarar Margot Wallström till Judisk krönika.
Tillväxtfientliga MP förstör välfärden. Väljarnas förtroende språkrören är obefintligt. Lite på att borgerligheten kommer attackera S med avseende på MP.
Jag brukar inte dela artiklar från kommunistblaskan ETC, då jag ofta tycker de håller lite väl röd profil...
Men vi har ju blivit varnade förr av britternas erfarenheter av privatiseringar, exempelvis inom järnvägen, så jag undrar om det inte ligger något i detta ändå.
Brittiska folkhälsoprofessorn Allyson Pollock: Göra motstånd är en demokratisk nödvändighet.
Nedbantning och privatisering har det senaste året lett till att vården räddar livet på betydligt färre än året innan, i Storbritannien.
Nu varnar Allyson Pollock, professor i fokhälsa, för en farlig amerikanisering och kampanjar mot den konserva regeringens politik.
10 000. Så många fler har dött i England och Wales under de sju första veckorna av 2018 jämfört med genomsnittet för samma period de senaste fem åren. Det skriver forskare i tidskriften British Medical Journal.
...
https://www.etc.se/ekonomi/dodsfallen-okar-med-flera-tusen-sedan-privatiseringen
Totalt skadades 140 personer förra året (42 dog). I Sverige finns det drygt 2 000 yrkesverksamma kirurger och det är således mycket ovanligt att en kirurg kommer i kontakt med skottskador.
Tittar man på hur många som har skottskadats i Sveriges storstäder i början av året så ser man en tydlig minskning och skjutningarna har i år minskat med 34 % mot år 2017 och med 9 % mot år 2016. Även om det har gått för kort tid för att dra några säkra slutsatser så går statistiken i år i rätt riktning.