• Anonym (Gurra M)

Varför är kvinnor som barn?

Är det bara jag, eller upplever andra killar också att kvinnor är som barn? Varför måste man ständigt tillrättavisa och uppfostra dem? Så jävla trist...Lär er tänka själv!
    Kvinnor är som barn och de måste behandlas som sådana, tyvärr..

• Svar på tråden Varför är kvinnor som barn?
  • Anonym (Wee Wet Weenies)

Klart småkillar kan bli lite tjuriga när "My weenie's wet, my weenie's wet". Du är inte ensam TS, här är fler av samma sort.

• Kul
    Anonym (Arne) skrev 2015-03-24 12:21:55 följande:
    Från vilka länder kommer de kvinnor som fortfarande besitter matlagningskunskaper? Är kört att hitta en svensk kvinna som kan. De äter bara fördigmat, Max halvfabrikat på sin höjd....
    Kom till mig Arne så ska du få äkta hemlagad husmanskost!
  • Anonym (Test Lead)

Finns väl lite olika sorter av båda könen?

Jag upplever rätt ofta att en del män är som barn för det är mitt jobb att tillrättavisa dem och säga åt dem att göra om saker som är slarvigt gjorda eller feldokumenterade.

Ibland får jag diktera saker åt dem som de kan skriva ner, för många tekniker och även vissa civilingenjörer är inte så vidare bra på att fylla i papper med hela meningar. Värst var nog en 60-årig projektledare som inte ens vågade skriva något i testprotokollet utan att jag satt bredvid och daddade honom.

Man undrar ibland hur dessa män kan få banklån eller hur de hade klarat sig i tvist med en myndighet.

• Kul
    Anonym (Man med klös) skrev 2015-03-24 12:59:07 följande:

Sedan när man hjälpt kvinnan brukar de ta det för givet och tycka att det är det naturligaste i världen, att män är till för att hjälpa kvinnor.

Sen om någon utomstående skulle fråga, så säger kvinnan att hon gjort det. Det vill säga hon råkar glömma att en man hjälpt till med minst halva jobbet.

Tyvärr är det så att män är mer benägna att ta på sig äran för vad andra gjort. Kvinnor har många gånger inte det behovet av att hävda sig. Allt det här grundar sig i våra normer och förväntningar. Kvinnor skulle tas om hand ekonomisk av män förr. Kvinnan tog hand om allt annat. Det är just det vi försöker komma ifrån. Det är inte fel att ta hand om varandra. Det ska man göra åt båda hållen. Så har det alltid varit. Man har tagit hand om varandra utifrån sina könsroller. Nu ändrar vi på dessa roller och försöker hitta nya strategier för att leva i harmoni tillsammans. Prata! Jag kan rekommendera en bra bok också.

• Anonym (tycker)
    border1 skrev 2015-03-25 18:57:55 följande:

Jag är en väldigt självständig kvinna och behöver ingen annan för att klara mig. Inte på något sätt. Jag reder mig själv OCH lagar all mat själv. Från grunden. 

Vad vill ni killar ha för typ av kvinna? Jag märker att många män tycker det är skitjobbigt när en tjej är som jag och klarar sig själv. Då står HAN handfallen och verkar inte riktigt veta vilken roll han ska spela.

Nja, att kvinnan är självständig är väl inte i sig något problem. Alls. Problemet består väl snarare i att kvinnor föraktar och ser ner män som visar det minsta tecken på underlägenhet eller svaghet i något avseende. Något som alla män är väl så medvetna om. En man måste vara självständigare, kunnigare, duktigare för att kunna bli sedd som attraktiv. Så det enkla svaret på din fråga är att män vill ha en kvinna som tänder på dem. Vilket kvinnan bara gör om hon ser mannen som en riktig man, alltså att han måste vara överlägsen, samt beskydda sin kvinna, ge trygghet och vara lite som en far åt henne.
  • sextiotalist
    Anonym (tycker) skrev 2015-03-26 01:57:02 följande:

Nja, att kvinnan är självständig är väl inte i sig något problem. Alls. Problemet består väl snarare i att kvinnor föraktar och ser ner män som visar det minsta tecken på underlägenhet eller svaghet i något avseende. Något som alla män är väl så medvetna om. En man måste vara självständigare, kunnigare, duktigare för att kunna bli sedd som attraktiv. Så det enkla svaret på din fråga är att män vill ha en kvinna som tänder på dem. Vilket kvinnan bara gör om hon ser mannen som en riktig man, alltså att han måste vara överlägsen, samt beskydda sin kvinna, ge trygghet och vara lite som en far åt henne.

Nej tack är inte det minsta intresserad av att ha en till pappa.

Min sambo är min jämnlike. Vi har olika styrkor och svagheter. Vi är trygga med varandra.
  • Anonym (Man med klös)
    sextiotalist skrev 2015-03-25 10:00:32 följande:
    Du är då välkommen att besöka mitt parallella universum. Jag har ingen frånskild väninna som är handfallen.
    Jag vet att jag inte är unik, berättade lite om den här tråden nu på fikat och mina (manliga) kolleger slogs av häpnad och funderade var i Sverige tiden stått stilla.
    Så i mitt universum så lever vi i år 2015. Vi lämnade 50-talet för nästan 60 år sedan
    Jag går ut i stan idag och ser ungefär 30 grovjobbare. Städare, restaurangefettsuppsamlare, byggare. Det är 0 % kvinnor. Fatta 0 %!! fatta också då att din värld består av flum. Den värld du lever i stämmer inte med verkligheten. Punkt.
  • sextiotalist
    Anonym (Man med klös) skrev 2015-03-26 12:58:01 följande:

Jag går ut i stan idag och ser ungefär 30 grovjobbare. Städare, restaurangefettsuppsamlare, byggare. Det är 0 % kvinnor. Fatta 0 %!! fatta också då att din värld består av flum. Den värld du lever i stämmer inte med verkligheten. Punkt.

Och jag var idag på ett projektmöte (ett tekniskt projekt med byggentreprenad). 30% kvinnor, samtliga ingenjörer.

Du får gärna skicka mig ett PM.

Jag träffar dagligen kvinnliga ingenjör och en hel del kvinnliga byggplatsuppföljare.

Du är välkommen att vara med mig en dag på mitt arbete och du kommer presenteras för kvinnor med som är smarta, praktiska och duktiga.

Jag ska med glädje presentera dig för en vår bransch duktigaste projektledare som är kvinna. Hon driver projekt med järnhand och få håller hennes tempo
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Man med klös) skrev 2015-03-26 12:58:01 följande:
    främst kvinnor som jobbar inom städ dessutom är vårdjobb överlag ett mycket tungt jobb speciellt inom hemtjänst och inom äldreomsorgen.
  • border1
    Anonym (tycker) skrev 2015-03-26 01:57:02 följande:
    Jag förstår, och jag håller med dig om att det många gånger verkar vara så som du beskriver.
    Min pojkvän är mindre självständig än vad jag är, vilket jag inte vill kalla en svaghet för jag tycker inte att det är en svaghet. Han gråter lättare än jag gör, han visar sina känslor mer än jag gör. Och så vidare.
    Jag älskar honom. Och jag vill inte att han ska vara på något annat sätt.
Svar på tråden Varför är kvinnor som barn?