• Anonym (Gurra M)

Varför är kvinnor som barn?

Är det bara jag, eller upplever andra killar också att kvinnor är som barn? Varför måste man ständigt tillrättavisa och uppfostra dem? Så jävla trist...Lär er tänka själv!
    Kvinnor är som barn och de måste behandlas som sådana, tyvärr..

• Svar på tråden Varför är kvinnor som barn?
  • Anonym (Hej ts)

Visste ni att om män köper vackra blommor till sina fruar så tar de sig i kragen och uppfostrar sig själva men om ni män köper aktier åt era fruar blir de bara oroliga eller så glömmer de bort att de har dem.

• The past is now
    Anonym (Arne53) skrev 2015-03-25 20:35:05 följande:
    Du har aldrig tänkt på att det faktist finns kvinnor som ÄR barnsliga. Har ett levande bevis i mitt hus haha.
    Det finns barnsliga män också, rena våp faktiskt. Inte särskilt upphetsande.
  • Anonym (Idiot)

För att hjärndöda män umgås med hjärndöda kvinnor. Det är därför du vara har korkade kvinnor i ditt liv.

• Anonym (tycker)
    border1 skrev 2015-03-26 15:04:22 följande:
    Jag förstår, och jag håller med dig om att det många gånger verkar vara så som du beskriver.
    Min pojkvän är mindre självständig än vad jag är, vilket jag inte vill kalla en svaghet för jag tycker inte att det är en svaghet. Han gråter lättare än jag gör, han visar sina känslor mer än jag gör. Och så vidare.
    Jag älskar honom. Och jag vill inte att han ska vara på något annat sätt.
    Intressant! Killar/pojkar brukar annars redan i unga år härda sig och träna upp en färdighet i att verka coola/hårda och bemästra känslorna så de inte riskerar bli ertappade med att börja gråta. Den skammen vill ingen kille/man utsätta sig för eftersom alla vet att kvinnor ofelbart tappar all attraktion till män som uppvisar sådan svaghet och stämplar dem som omanliga. Det finns trådar i ämnet på FL där majoriteten kvinnor bekräftar detta.
  • Anonym (Man med klös)
    sextiotalist skrev 2015-03-26 13:54:30 följande:
    Och jag var idag på ett projektmöte (ett tekniskt projekt med byggentreprenad). 30% kvinnor, samtliga ingenjörer.
    Du får gärna skicka mig ett PM.
    Jag träffar dagligen kvinnliga ingenjör och en hel del kvinnliga byggplatsuppföljare.
    Du är välkommen att vara med mig en dag på mitt arbete och du kommer presenteras för kvinnor med som är smarta, praktiska och duktiga.
    Jag ska med glädje presentera dig för en vår bransch duktigaste projektledare som är kvinna. Hon driver projekt med järnhand och få håller hennes tempo
    Whoa kvinnor med tingeltangelbyggingenjörslinjer ska kompensera för att alla grovjobbande män jag sett i stan där inte en (1) var kvinna, utan just 0 var kvinnor. Du är rolig du. *Ler*.
  • Anonym (Arne53)
    brysch skrev 2015-03-25 21:11:38 följande:
    Ja det är helt sant, poängen du missar är att du med flera verkar dra alla kvinnor över en kam. 

Att du frågar mig om jag är barnslig efter vad jag skrivit talar mer för vad du är för en typ av person än jag.
    Ska jag fråga om du är ett einstein geni istället tycker du ? Förvånad
  • Anonym (Anna)

Tycker det låter som väldigt många troll i denna tråden som bara gillar att vara kaxiga bakom skärmen... Eller bara vita kränkta män som behöver hävda sig. I vilket fall som helst så är jag inte förvånad att världen är som den är med så tragiska människor som er. 

Hur kommer det sig att killar säger de vill ha självständiga tjejer men sen när de väl får en så försöker de kontrollera varenda grej man gör? Helt plötsligt blir de sura för att inte hela ens värld cirkulerar runt dem... 

• sextiotalist
    Anonym (Man med klös) skrev 2015-03-26 23:16:39 följande:

Whoa kvinnor med tingeltangelbyggingenjörslinjer ska kompensera för att alla grovjobbande män jag sett i stan där inte en (1) var kvinna, utan just 0 var kvinnor. Du är rolig du. *Ler*.

Precis som de män som också är ingenjörer. Jag har arbetat ihop med kollektivare (traditionella mansyrken) och det finns en hel del kvinnor. Det är ingen arbetsuppgift som kräver råstyrka, ersatt av maskiner.

Men än en gång. Skicka mig ett PM så berättar jag gärna mer och du är välkommen att träffa mig på mitt arbete
  • Mandel

Upplever snarare det omvända.

Tvätten blir inte ren av sig själv. Hur många gånger ska man behöva visa hur en tvättmaskin fungerar?
    Det blir inte lagad mat på bordet genom ett trollslag och kyl/frys har inte automatisk - maskinell, påfyllnad.
    Barn som inte kommer i säng i tid blir trötta och griniga - även kvinnor blir det
    Har man ett schema till förskola/skola/fritids så är det de tiderna som gäller. Inte när man har lust att lämna/hämta.
    Bilen blir inte ren bara för att man spolar av den. Den behöver svampas och är fortfarande lika grusig inuti.
    Klippa gräset innebär att man klipper hela gräsmattan och snyggar till med trimmer ibland - inte att man bara kör där det går snabbast och smidigast  när man har lust.
    Soppåsar förses inte med ben i samma veva som man knyter dem så de kan gå ut själva och de är heller inget svart hål som rymmer hur mycket som helst utan den behöver bytas ibland.

Ska jag fortsätta rabbla floskler?

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • brysch
    Anonym (Arne53) skrev 2015-03-26 23:20:39 följande:
    Ska jag fråga om du är ett einstein geni istället tycker du ? Förvånad
    Einstein geni? Hehe.. Jag förstår att du har problem med att träffa intelligenta kvinnor med tanke på dina svårigheter att se färgnyanserna mellan "einsten geni" och att vara barnslig. 

Har överlag svårt att argumentera med personer som inte kan se andras perspektiv, drar generella slutsatser grundade på okunskap, bestämda orubbliga åsikter som inte kan ändras trots obestridliga bevis och som dessutom särskriver.

Alla människor har inte ett behov av en högre kognitiv stimulans, du verkar vara en av dem. Hade du haft det kanske du hade kunnat söka till en skola och lära dig något mer angående kritiskt tänkande och svensk grammatik. 

Detsamma verkar gälla för många av herrarna på detta forum, tyvärr. Skönt att veta att det finns så många bra killar och män därute som inte sitter inne med sådana inskränkta tankesätt.
Svar på tråden Varför är kvinnor som barn?