• Anonym (Gurra M)

Varför är kvinnor som barn?

Är det bara jag, eller upplever andra killar också att kvinnor är som barn? Varför måste man ständigt tillrättavisa och uppfostra dem? Så jävla trist...Lär er tänka själv!
    Kvinnor är som barn och de måste behandlas som sådana, tyvärr..

• Svar på tråden Varför är kvinnor som barn?
  • sextiotalist
    Anonym (Arne) skrev 2015-03-24 16:28:31 följande:

Det mesta.

Ok

Jag kan bygga ihop Ikeamöbler (även mer komplicerade saker)

Jag kan byta däck på en bil, byta olja och byta avgasrör (i varje fall grenrör)

Kopplar det mesta elen hemm

Snickra, såga borra med handborr.

Måla och fixa underarbete, däremot är jag urusel på att tapetsera.

Skotta snö, gräva nya rabatter, handsåga mindre träd, klippa gräs, kantskära, hantera en jordfräs

Jag kan laga mat (speciellt soppor och grytor), men ogillar att baka.

Jag kan sy, jag har sytt kavaj och kappa bla

Jag handarbetar

Däremot hanterar jag inte tyngre borrar eller motorsåg och har svårt att starta en bensindriven gräsklippare eller trimmer.

Jag lagar punktering på cykeln

Ska jag fortsätta (glömde, jag är civilingenjör och har även lärt mig löda)
  • sextiotalist
    Anonym (Arne) skrev 2015-03-24 16:40:50 följande:

Kvinnor som inte blir omhändertagna har det väldigt svårt. Enda anledningen till att ni skulle trivas med att vara själva är att ni slipper ha sex, då de flesta av er saknar sexualdrift. Ytterligare en sak ni låtsas ha för att snärja en man.

Ok, jag behövde inte någon man. Men jag blev kär.
  • Anonym (:))
    Anonym (Gurra M) skrev 2015-03-23 23:44:02 följande:

Är det bara jag, eller upplever andra killar också att kvinnor är som barn? Varför måste man ständigt tillrättavisa och uppfostra dem? Så jävla trist...Lär er tänka själv!

"Gurra" .. hehe :) jo, men justdetja
  • Loriyana

Verkligen? Jag upplever det som tvärtom. Att ha en man är som att ha ett barn. Män är så oehört krävande. De tar inte ansvar för hushållsarbetet (trots att kvinnor jobbar lika mycket som män) och de tar inte ansvar för barnen. Att ha en man är som att ha ett extra barn...bara mycket jobbigare.
  • sextiotalist
    Anonym (Arne) skrev 2015-03-24 17:03:51 följande:

Även du sextiotalist verkar beundransvärt begåvad. Hur får jag min kvinna att bli mer som dig?

Genom att träffa en kvinna som varits pappas flicka. En pappa som har uppmuntrat och stöttat sin dotter och varit hennes förebild.

Träffa en kvinna som är självständig och har ett trotsigt "kan själv"

Att hon är så självständig att hon inte låter sig köras över av en man.

Min sambo fixar detta, mitt ex hade väldigt svårt för detta
  • Loriyana

Kan tillägga att jag är självvald singel, just för att jag inte behöver en man i mitt liv. Det räcker med det barn jag redan har ;) Jag har insett att en man inte GER något utan bara TAR, och jag behöver inte det i mitt liv.

• Anonym (Guds gåva)

Nu blandar du ihop kvinnor med feminister.
  • Anonym (Tina)
    Anonym (Arne) skrev 2015-03-24 17:01:36 följande:
    Och förresten Tina, hur kommer det sig att du har blivit så duktig? Och har du några tips till mig hur jag kan få min kvinna att laga mat? Hon är som sagt fullkomligt hjälplös!
    Jag har alltid varit intresserad av matlagning och bakning. Jag är uppväxt med föräldrar som är duktiga på både matlagning och bakning så det intresset väcktes tidigt hos mig. En del har ju inte intresset för matlagning men behöver inte vara så avancerat. Jag laga både mer avancerade och enklare maträtter, gillar att söka recept på nätet och köpa kokböcker. 
  • sextiotalist
    Anonym (Tina) skrev 2015-03-24 17:47:08 följande:

Jag har alltid varit intresserad av matlagning och bakning. Jag är uppväxt med föräldrar som är duktiga på både matlagning och bakning så det intresset väcktes tidigt hos mig. En del har ju inte intresset för matlagning men behöver inte vara så avancerat. Jag laga både mer avancerade och enklare maträtter, gillar att söka recept på nätet och köpa kokböcker. 

Jag är egentligen rätt ointressad av matlagning. Men tycks ha fått läggningen. Någon gång då och då kan det vara kul.

Bakning anses jag lyckas med också. Men jag ogillar det
  • Anonym (Barnet)

Jag har en lön, betalar mina egna kostnader, har en bra kapitalförsäkring, har läst på högskolan, fortsätter att utbilda mig, har ett jobb, trivs jag inte på jobbet söker jag nytt (ältar inte missnöje), kan laga mat, springer, yogar, kan rensa avloppsbrunnen, har vänner, har intressen, är inte mörkrädd.
    Kan resa till andra världsdelar själv, kan styla mig själv. Gör allt själv eftersom jag är singel.
    Har bra självkänsla, ha bra självförtroende.

Vilket användningsområde har män?
    Vad kan en man tillföra i mitt liv?

Svar på tråden Varför är kvinnor som barn?