• Anonym (Gurra M)

Varför är kvinnor som barn?

Är det bara jag, eller upplever andra killar också att kvinnor är som barn? Varför måste man ständigt tillrättavisa och uppfostra dem? Så jävla trist...Lär er tänka själv!
    Kvinnor är som barn och de måste behandlas som sådana, tyvärr..

• Svar på tråden Varför är kvinnor som barn?
  • sextiotalist
    Jorunn2 skrev 2015-03-25 10:03:58 följande:

Konstigt att de där sociala företagen som tillhandahåller gubbar som sätter ihop IKEA-möbler och gräver upp gräsmattor, har så mycket kommers då...

En väldigt ny bransch som utnyttjas av både män och kvinnor.
  • brysch

Min erfarenhet är att personer som drar alla människor tillhörandes en specifik grupp över en kam är relativt inskränkta och/eller naiva. 

Jag tycker TS och denna anonyme Arne har en ganska skev världsuppfattning som mest påverkar dem själva eftersom de sitter här och klagar istället för att faktiskt göra något åt situationen. Något som för övrigt tillskrivs kvinnor att göra, att klaga och inte göra något åt situationen praktiskt. Kul att se att män tagit klivet in i "kvinnovärlden", synd att ni inte verkar se det själva. Är man inte nöjd med sin partner, gör något åt det. Ta en diskussion, fungerar det inte är det kanske läge att ta nästa steg.

Att kvinnor i forumet försöker påvisa vad dessa är kapabla till inom både typiskt feminina och maskulina arenor innebär inte nödvändigtvis att dessa är bekräftelsesökande utan att öppna ögonen på inskränkta individer som drar alla över en kam.

Och för att bemöta anonyme Arnes kommentar om att kvinnor inte vet sin plats talar mer för att anonyme Arne inte riktigt hänger med i varken samhällsutveckling eller frågan om mänskliga rättigheter. Kvinnan har den plats hon tar sig och det har ingen som helst relation till mannen. Om man är intresserad av ett mer patriarkalt samhälle finns andra bättre lämpade länder att flytta till, Afghanistan exempelvis.

Det verkar vara en stor fokus på att kvinnan ska laga mat, är det inte lika viktigt för båda könen? Vad för typ av mat är väl upp till var och en att välja, halv-, helfabrikat eller inte. Vill dessa män äta mat lagad från grunden, för all del laga den själva då. Men klaga inte på andras val. Matlagandet tillfaller inte ett specifikt kön, man blir inte automatiskt bättre på detta beroende på vad man föddes med mellan benen. 

Jag tycker tråden och de samstämmiga kommentarerna visar vilka personer ni som skriver är. Precis sådana som ni beskriver kvinnor är. Alla har ett val att stanna eller lämna, gnälla eller göra något åt saken. Ni väljer själva det liv ni lever. Hoppas ni en dag kommer till högre insikt.

• Anonym (Hej ts)

Gör inte din tjej något hushållsarbete heller? Får du städa, diska, laga mat, borsta snö av bilen, agera chaufför, stå för underhållning och passa barnen om ni har några och klippa hår? Vad händer om hon har en åsikt? Uppmuntrar du henne eller tillrättavisar du henne då? Om hon tar initiativ, säger du då att hon gör fel och börjar uppfostra henne att göra på ditt sätt? Brukar hon också säga ifrån när hon inte orkar lära sig mera och vill ha rast?

• Anonymqwerty

Haha vilket troll.

Förresten vem fan bryr sig om skillnaden mellan polygrip och vad det nu hette? Vi lever för fn på 2000-talet och jag har klarat mig kanon på egna ben utan polywhatever. ;) :D

• Millicent

Låter som att du träffar fel tjejer. Alternativt har en fantasi om Daddy Dom. 

"Education is not the learning of facts, but the training of the mind to think." -Albert Einstein
  • Anonym (Arne53)

Håller delvis med ! Men och andra sidan kan de vara så att du dras till en viss typ av woman, alla är nog inte som barn, eller kanske dom är det ?
    Har själv en woman som är 60 och är mer barnslig nu än hon var 50, mycket skumt. Själv har jag märkt att detta beror på för mycket sockerintag, då menar jag  allt sött= frukt och socker men även vete i viss mån. Kvinnor har ju "svaga" hjärnor så belastar du dom med en massa socker händer saker.
    Pröva strypa socker/vete konsumtion för henne och kolla vad som händer *ler*
    Jag prövade det här hemma och fick en helt ny individ, tyvärr gick det ej när hon sen började jobba och kunde smussla i sig sötsaker där......
    Eller bästa vore om du och henne inledde en fastekur tillsammans (utan söta fruktjuicer då självklart) och studera reaktioner. Räkna med att du kan få rejält motstånd i form av en surkärring från början.....Skrattande

• Ascendere
    Jorunn2 skrev 2015-03-25 08:15:53 följande:
    Ett bra exempel på detta i dagens Sverige, är att det nästan alltid är kvinnor som fjantar med tiggarna - trots att folk försöker förklara för dem att de blir lurade, och att det inte är rätt mot dom som tigger heller EGENTLIGEN. Att tiggeriet inte är en långskiktig lösning på deras problem. Men många kvinnor reagerar känslomässigt, precis som om det skulle vara tändsticksflickan ur sagan av H.C. Andersen de har framför sig och inte organiserade ligor...
    Min teori är denna:
    Det är för att kvinnor är genetiskt programmerade för omvårdnad och ta hand om familjen och bygga samhället inifrån, då är det en fördel med mycket empati och man kan kosta på sig att oftast reagera känslomässigt.

Män är till för att bygga samhällets yttre delar, tex försvar mot fiender, försörjning, skydd (bostäder o liknande) och då har man större nytta av att tänka logiskt och rationellt än känslomässigt.

I exemplet med tiggarna kommer då den typiska kvinnan att se en person som behöver hjälp och reagera med empati, medans den typiske mannen kommer att se ett samhällsproblem som behöver lösas. 
  • Anonym (mannen)

Kvinnor är delvis som barn. Varje ansvarsfull man tar hand om och fostrar sin kvinna. Så har det alltid varit i alla kulturer. Men det är väl inget fel eller hemskt. Jag älskar barn och kvinnor. Jag fostrar gärna dom. Tyvärr får jag bara ha en fru. Feler ligger mer hos mannen som inte tar ansvar för sin kvinna. En kvinna ska älskas o skämmas bort. Hon ska inte tryckas ner. En man måste veta hur man formar sin kvinna.

• brysch
    Anonym (Arne53) skrev 2015-03-25 13:33:01 följande:

Håller delvis med ! Men och andra sidan kan de vara så att du dras till en viss typ av woman, alla är nog inte som barn, eller kanske dom är det ?
    Har själv en woman som är 60 och är mer barnslig nu än hon var 50, mycket skumt. Själv har jag märkt att detta beror på för mycket sockerintag, då menar jag  allt sött= frukt och socker men även vete i viss mån. Kvinnor har ju "svaga" hjärnor så belastar du dom med en massa socker händer saker.
    Pröva strypa socker/vete konsumtion för henne och kolla vad som händer *ler*
    Jag prövade det här hemma och fick en helt ny individ, tyvärr gick det ej när hon sen började jobba och kunde smussla i sig sötsaker där......
    Eller bästa vore om du och henne inledde en fastekur tillsammans (utan söta fruktjuicer då självklart) och studera reaktioner. Räkna med att du kan få rejält motstånd i form av en surkärring från början.....Skrattande

Ascendere skrev 2015-03-25 13:33:16 följande:
    Min teori är denna:
    Det är för att kvinnor är genetiskt programmerade för omvårdnad och ta hand om familjen och bygga samhället inifrån, då är det en fördel med mycket empati och man kan kosta på sig att oftast reagera känslomässigt.

Män är till för att bygga samhällets yttre delar, tex försvar mot fiender, försörjning, skydd (bostäder o liknande) och då har man större nytta av att tänka logiskt och rationellt än känslomässigt.

I exemplet med tiggarna kommer då den typiska kvinnan att se en person som behöver hjälp och reagera med empati, medans den typiske mannen kommer att se ett samhällsproblem som behöver lösas. 
    Anonym (mannen) skrev 2015-03-25 13:53:28 följande:

Kvinnor är delvis som barn. Varje ansvarsfull man tar hand om och fostrar sin kvinna. Så har det alltid varit i alla kulturer. Men det är väl inget fel eller hemskt. Jag älskar barn och kvinnor. Jag fostrar gärna dom. Tyvärr får jag bara ha en fru. Feler ligger mer hos mannen som inte tar ansvar för sin kvinna. En kvinna ska älskas o skämmas bort. Hon ska inte tryckas ner. En man måste veta hur man formar sin kvinna.

Oj, sen när började vi vandra bakåt i tiden igen eller är det bara jag som inte umgås i kretsar där dessa typer av män existerar? Eller är detta ett skämt? Har svårt att ta detta seriöst.

• border1

Jag är en väldigt självständig kvinna och behöver ingen annan för att klara mig. Inte på något sätt. Jag reder mig själv OCH lagar all mat själv. Från grunden. 

Vad vill ni killar ha för typ av kvinna? Jag märker att många män tycker det är skitjobbigt när en tjej är som jag och klarar sig själv. Då står HAN handfallen och verkar inte riktigt veta vilken roll han ska spela.

Svar på tråden Varför är kvinnor som barn?