• Anonym (Gurra M)

Varför är kvinnor som barn?

Är det bara jag, eller upplever andra killar också att kvinnor är som barn? Varför måste man ständigt tillrättavisa och uppfostra dem? Så jävla trist...Lär er tänka själv!
    Kvinnor är som barn och de måste behandlas som sådana, tyvärr..

• Svar på tråden Varför är kvinnor som barn?
  • Anonym (Gurra M)

Oj vad tråden tagit fart, ni bevisar ju genom era svar att ni verkligen ÄR som barn... Radda upp alla saker ni faktiskt kan, vad DUKTIGA ni är :) Barn söker som bekant ofta bekräftelse, som ni nog inte förstod.
    Anledningen till att jag skrev inlägget från början är att jag är så trött att agera förmyndare åt min tjej... Hon börjar gråta när hon tittar på djurakuten, slänger sig på golvet och vrålar när hon inte får sin vilja fram, hon är fysiskt svag, vet inte skillnaden på en polygrip eller en glidledstång..Helt hjälplös! Som ett djur i Zoo har hon vant sig vid att bli matad och ompysslad och att jag tar alla beslut åt henne, jag vågar inte tänka på hur hon skulle klarat sig på egen hand..

• Anonym (tycker)
    Anonym (Arne) skrev 2015-03-24 12:21:55 följande:
    Från vilka länder kommer de kvinnor som fortfarande besitter matlagningskunskaper? Är kört att hitta en svensk kvinna som kan. De äter bara fördigmat, Max halvfabrikat på sin höjd....
    Asien, Mellanöstern, Latinamerika, Syd- och Centraleuropa och många andra ställen. Oavsett varifrån så har de vida bättre kunskaper än infödda svenskor. Men å andra sidan så är vi svenska män ofta rätt duktiga på matlagning numera så vi kompletterar varandra. 
  • Anonym (Qwe)

Om alla kvinnor du träffat är sådana så är den gemensamma nämnare du vilket gör att det är du som är felet!

• SchaefferBoy

Många kvinnor är som barn, ja. De har blivit curlade hela vägen. Dessutom har vi i Sverige ett matriarkat (tyvärr är det såhär, men det är ett döende matriarkat) där kvinnorna ges gräddfiler till höger och vänster. På jobb är det aldrig, aldrig, aldrig samma krav på kvinnorna som det är på männen. Jag har varit anställd nu i typ 15 år på olika jobb och ingenstans har kvinnorna haft lika höga krav på sig som man satt på männen.

• tankfull
    SchaefferBoy skrev 2015-03-24 22:49:04 följande:

Många kvinnor är som barn, ja. De har blivit curlade hela vägen. Dessutom har vi i Sverige ett matriarkat (tyvärr är det såhär, men det är ett döende matriarkat) där kvinnorna ges gräddfiler till höger och vänster. På jobb är det aldrig, aldrig, aldrig samma krav på kvinnorna som det är på männen. Jag har varit anställd nu i typ 15 år på olika jobb och ingenstans har kvinnorna haft lika höga krav på sig som man satt på männen.

Inte lika hög lön menar du?
  • Tramptass
    Anonym (Gurra M) skrev 2015-03-24 20:53:06 följande:

Oj vad tråden tagit fart, ni bevisar ju genom era svar att ni verkligen ÄR som barn... Radda upp alla saker ni faktiskt kan, vad DUKTIGA ni är :) Barn söker som bekant ofta bekräftelse, som ni nog inte förstod.
    Anledningen till att jag skrev inlägget från början är att jag är så trött att agera förmyndare åt min tjej... Hon börjar gråta när hon tittar på djurakuten, slänger sig på golvet och vrålar när hon inte får sin vilja fram, hon är fysiskt svag, vet inte skillnaden på en polygrip eller en glidledstång..Helt hjälplös! Som ett djur i Zoo har hon vant sig vid att bli matad och ompysslad och att jag tar alla beslut åt henne, jag vågar inte tänka på hur hon skulle klarat sig på egen hand..

Jamen då är det väl bara att sluta "ta hand om" henne då? Bli singel och njut av friheten för all del. Skulle själv aldrig fortsätta vara tillsammans med en människa jag stör mig såpass mycket på.

Om det nu finns en och annan kvinna som inte kan ta hand om sig själv så finns det väl anledningar till det. Som t ex att män i alla tider gjort allt för att kvinnan SKA vara beroende av mannen.

Men jag undrar: på vilket sätt är man hjälplös för att man är känslosam? Eller för att man inte vet skillnaden mellan två olika sorters tänger?
  • Anonym (Anna)

Tror det är mer fel på dig eftersom du verkar ge dig in i förhållanden där du kan vara herr duktig istället. För du verkar uppenbarligen inte leta efter en stark kvinna fast å andra sidan skulle nog inte en stark och smart kvinna vara attraherad av dig eftersom du har sådan hemsk syn på kvinnor. 

Ja det finns svaga kvinnor och på sätt och viss kan man väl säga att de blivit curlade men vems fel är det? Inte flickornas utan samhället, vet inte hur många gånger jag har fått höra att jag har killintressen för att jag spelar mycket dataspel och håller på mycket med datorer eller för att jag gärna håller med bilar eller gillar tyngre fysiska aktiviteter. Hur kul tror du det är att alltid få kastat i ansiktet att man inte är feminin för att man kan vissa saker? Inte konstigt tjejer hellre låter killar göra det för annars får de ju bara höra att de inte är feminina. Idealet på kvinnor är ju att de ska vara hjälplösa, söta och snälla. Så din kvinna är bara skapad efter den värld ni karlar har skapat.

Samt smarta och starka tjejer letar upp killar som uppskattar det de har. Jag utbildar mig till webbutvecklare och ska jag räkna upp alla gånger jag har hört att det inte är ett tjejyrke, att tjejer inte kan något om datorer så ja är det nog fler gånger än vad jag har fått skriva eller säga mitt personnummer under hela mitt liv.

Tror varje intervju jag varit på har frågat om jag funderar på att skaffa barn snart, hur många gånger har ni killar fått den frågan?

Så ni ska inte klaga på att tjejerna är svaga, ni är ju en del i orsaken till att de är det.

• Anonym (Dumle)
    Anonym (Gurra M) skrev 2015-03-24 20:53:06 följande:

En oro över djurens förmåga att klara sig själva brukar vara en ganska vanlig ursäkt för zoo-startare till att låsa in djur i bur. Så du är inte direkt unik i ditt tankesätt.

Djur på zoo som hålls inlåsta blir såklart svagare fysiskt, mer hjälplösa, sorgsna och upproriska. Speciellt om de har minnen från frihet och självständighet sen innan. Vad hade du väntat dig?

• Jorunn2

Fast detta med mecka med bilar, svetsa, borra upp hyllor o.s.v. tycker jag inte hör hit. Män kan väl sällan sy in ett par byxor som blivit för stora i midjan, eller ens lägga upp dem..? Det handlar om att man har OLIKA kunskaper beroende på kön helt enkelt.

Däremot kan jag, fast jag är kvinna själv, tycka att många kvinnor är som barn ibland. Jag menar detta, att de ofta reagerar känslomässigt. Tänk det typiska scenariot i en skräckfilm,  där familjen/kompisgruppen äntligen lyckats rädda sig ut ur skräckhuset och ska ge sig iväg mot säkerheten. Och då MÅSTE kvinnan baaaaaara gå in igen för att göra ett sista försök att rädda ytterligare en person, eller hämta någon sak med affektionsvärde hon glömt eller liknande.

Det är just sådana grejor som kvinnor kan göra i verkligheten - jag har varit med om det.Även om det inte direkt handlade om liv och död i de fallen. Men det där, att låta känslorna ta över förnuftet, och inte LYSSNA på när någon förnuftigare försöker förklara för dem, är ganska typiskt för både kvinnor och barn.

Svar på tråden Varför är kvinnor som barn?