Tror det är mer fel på dig eftersom du verkar ge dig in i förhållanden där du kan vara herr duktig istället. För du verkar uppenbarligen inte leta efter en stark kvinna fast å andra sidan skulle nog inte en stark och smart kvinna vara attraherad av dig eftersom du har sådan hemsk syn på kvinnor.
Ja det finns svaga kvinnor och på sätt och viss kan man väl säga att de blivit curlade men vems fel är det? Inte flickornas utan samhället, vet inte hur många gånger jag har fått höra att jag har killintressen för att jag spelar mycket dataspel och håller på mycket med datorer eller för att jag gärna håller med bilar eller gillar tyngre fysiska aktiviteter. Hur kul tror du det är att alltid få kastat i ansiktet att man inte är feminin för att man kan vissa saker? Inte konstigt tjejer hellre låter killar göra det för annars får de ju bara höra att de inte är feminina. Idealet på kvinnor är ju att de ska vara hjälplösa, söta och snälla. Så din kvinna är bara skapad efter den värld ni karlar har skapat.
Samt smarta och starka tjejer letar upp killar som uppskattar det de har. Jag utbildar mig till webbutvecklare och ska jag räkna upp alla gånger jag har hört att det inte är ett tjejyrke, att tjejer inte kan något om datorer så ja är det nog fler gånger än vad jag har fått skriva eller säga mitt personnummer under hela mitt liv.
Tror varje intervju jag varit på har frågat om jag funderar på att skaffa barn snart, hur många gånger har ni killar fått den frågan?
Så ni ska inte klaga på att tjejerna är svaga, ni är ju en del i orsaken till att de är det.