• Anonym (Gurra M)

Varför är kvinnor som barn?

Är det bara jag, eller upplever andra killar också att kvinnor är som barn? Varför måste man ständigt tillrättavisa och uppfostra dem? Så jävla trist...Lär er tänka själv!
    Kvinnor är som barn och de måste behandlas som sådana, tyvärr..

• Svar på tråden Varför är kvinnor som barn?
  • sextiotalist
    brysch skrev 2015-03-25 18:41:46 följande:

Oj, sen när började vi vandra bakåt i tiden igen eller är det bara jag som inte umgås i kretsar där dessa typer av män existerar? Eller är detta ett skämt? Har svårt att ta detta seriöst.

Aha en till som lever i samma universum som jag då. Känner inte heller igen bilden. Vad skönt att vi är två u vårt universum och lever nu, år 2015. Vilken tidsmaskin de andra använt vill jag gärna veta.
  • The past is now

Alltså den karl som ser mig som ett barn vet vart dörren är! Fan så avtändande, och vaddå uppfostra? Jäkla töntar alltså! Vilken förlegad syn och vilka fördomar. Jag blir fan illamående.Kräks

• Anonym (Jösses!)
    Anonym (Gurra M) skrev 2015-03-24 20:53:06 följande:

Oj vad tråden tagit fart, ni bevisar ju genom era svar att ni verkligen ÄR som barn... Radda upp alla saker ni faktiskt kan, vad DUKTIGA ni är :) Barn söker som bekant ofta bekräftelse, som ni nog inte förstod.
    Anledningen till att jag skrev inlägget från början är att jag är så trött att agera förmyndare åt min tjej... Hon börjar gråta när hon tittar på djurakuten, slänger sig på golvet och vrålar när hon inte får sin vilja fram, hon är fysiskt svag, vet inte skillnaden på en polygrip eller en glidledstång..Helt hjälplös! Som ett djur i Zoo har hon vant sig vid att bli matad och ompysslad och att jag tar alla beslut åt henne, jag vågar inte tänka på hur hon skulle klarat sig på egen hand..

Haha va? är man ett barn om man visar känslor? Inte är lika stark som dig? Eller inte ser skillnaden på verktyg? 

Finns många män som är klenare än många kvinnor, inte vet hur man byter olja på bilen eller vet vad de flesta verktyg heter eller används till och det finns kvinnor som vet och kan.. Så vart går din så kallade gräns? Eller gäller det generellt alla kvinnor endast för de besitter en kvinnokropp ist för en manskropp? 
    Att slänga sig på golvet när man inte får som man vill är barnsligt ja och ja det finns kvinnor dr ute som beter sig som barn men finns fasiken män som gör det med! Men alla kvinnor? Pfft! Ingen man har någonsin tagit hand om mig är nog snarare jag som tar hand om dem.. Sen att min sambo skjutsar mig av fri vilja har la för tusan inget med att man är som ett barn? 

Helt hjälplösa, van vid att bli matat? Om du nu har uppfostrat eller måste uppfostra din tjej.. Gör det då ordentligt isf! Uppfostra henne till att bli självständig och sluta hämma henne!. Du har bara dig själv att skylla.

• Anonym (Hej ts)

Jag brukar få blommor av min man. Då blir jag så barnsligt lycklig.

• Anonym (Arne53)
    brysch skrev 2015-03-25 18:41:46 följande:
    Ascendere skrev 2015-03-25 13:33:16 följande:
    Min teori är denna:
    Det är för att kvinnor är genetiskt programmerade för omvårdnad och ta hand om familjen och bygga samhället inifrån, då är det en fördel med mycket empati och man kan kosta på sig att oftast reagera känslomässigt.

Män är till för att bygga samhällets yttre delar, tex försvar mot fiender, försörjning, skydd (bostäder o liknande) och då har man större nytta av att tänka logiskt och rationellt än känslomässigt.

I exemplet med tiggarna kommer då den typiska kvinnan att se en person som behöver hjälp och reagera med empati, medans den typiske mannen kommer att se ett samhällsproblem som behöver lösas. 

Oj, sen när började vi vandra bakåt i tiden igen eller är det bara jag som inte umgås i kretsar där dessa typer av män existerar? Eller är detta ett skämt? Har svårt att ta detta seriöst.

visst var det barnsliga kvinnor som avhandlades här eller har man missat nåt ?
    läs inläggen eller är du för barnslig för det ?
  • Anonym (Arne53)
    The past is now skrev 2015-03-25 19:20:07 följande:

Alltså den karl som ser mig som ett barn vet vart dörren är! Fan så avtändande, och vaddå uppfostra? Jäkla töntar alltså! Vilken förlegad syn och vilka fördomar. Jag blir fan illamående.Kräks

Du har aldrig tänkt på att det faktist finns kvinnor som ÄR barnsliga. Har ett levande bevis i mitt hus haha.
  • Aniiee
    sextiotalist skrev 2015-03-25 19:00:19 följande:
    Aha en till som lever i samma universum som jag då. Känner inte heller igen bilden. Vad skönt att vi är två u vårt universum och lever nu, år 2015. Vilken tidsmaskin de andra använt vill jag gärna veta.
    Här har du en till...
    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • sextiotalist
    Anonym (Arne53) skrev 2015-03-25 20:35:05 följande:
    Du har aldrig tänkt på att det faktist finns kvinnor som ÄR barnsliga. Har ett levande bevis i mitt hus haha.
    Och det finns barnsliga män, det finns alla typer av båda könen.
  • Anonym (Wee Wet Weenies)

Haha TS, jag är nog din värsta mardröm. Troligtvis är jag din chef, jag tjänar mer än du någonsin kommer i närheten av och du är troligtvis en av de där småpojkarna på jobbet som tror att han är oumbärlig för att han har lyckats ta sig in kl 9 och häftat 10 buntar med papper på 2 timmar. Fast mötet är redan över och vi använder inte utskrifter. Men vi brukar skicka småpojkarna att häfta papper eller annat lika kreativt för att slippa ha med dem i mötena. 

• brysch
    Anonym (Arne53) skrev 2015-03-25 20:27:48 följande:
    visst var det barnsliga kvinnor som avhandlades här eller har man missat nåt ?
    läs inläggen eller är du för barnslig för det ?
    Ja det är helt sant, poängen du missar är att du med flera verkar dra alla kvinnor över en kam. 

Att du frågar mig om jag är barnslig efter vad jag skrivit talar mer för vad du är för en typ av person än jag.
Svar på tråden Varför är kvinnor som barn?