Anonym (Gurra M) skrev 2015-03-24 20:53:06 följande:
Oj vad tråden tagit fart, ni bevisar ju genom era svar att ni verkligen ÄR som barn... Radda upp alla saker ni faktiskt kan, vad DUKTIGA ni är :) Barn söker som bekant ofta bekräftelse, som ni nog inte förstod.
Anledningen till att jag skrev inlägget från början är att jag är så trött att agera förmyndare åt min tjej... Hon börjar gråta när hon tittar på djurakuten, slänger sig på golvet och vrålar när hon inte får sin vilja fram, hon är fysiskt svag, vet inte skillnaden på en polygrip eller en glidledstång..Helt hjälplös! Som ett djur i Zoo har hon vant sig vid att bli matad och ompysslad och att jag tar alla beslut åt henne, jag vågar inte tänka på hur hon skulle klarat sig på egen hand..
Haha va? är man ett barn om man visar känslor? Inte är lika stark som dig? Eller inte ser skillnaden på verktyg?
Finns många män som är klenare än många kvinnor, inte vet hur man byter olja på bilen eller vet vad de flesta verktyg heter eller används till och det finns kvinnor som vet och kan.. Så vart går din så kallade gräns? Eller gäller det generellt alla kvinnor endast för de besitter en kvinnokropp ist för en manskropp?
Att slänga sig på golvet när man inte får som man vill är barnsligt ja och ja det finns kvinnor dr ute som beter sig som barn men finns fasiken män som gör det med! Men alla kvinnor? Pfft! Ingen man har någonsin tagit hand om mig är nog snarare jag som tar hand om dem.. Sen att min sambo skjutsar mig av fri vilja har la för tusan inget med att man är som ett barn?
Helt hjälplösa, van vid att bli matat? Om du nu har uppfostrat eller måste uppfostra din tjej.. Gör det då ordentligt isf! Uppfostra henne till att bli självständig och sluta hämma henne!. Du har bara dig själv att skylla.