• Anonym (Gurra M)

Varför är kvinnor som barn?

Är det bara jag, eller upplever andra killar också att kvinnor är som barn? Varför måste man ständigt tillrättavisa och uppfostra dem? Så jävla trist...Lär er tänka själv!
    Kvinnor är som barn och de måste behandlas som sådana, tyvärr..

• Svar på tråden Varför är kvinnor som barn?
  • Anonym (Arne)
    sextiotalist skrev 2015-03-24 13:01:27 följande:

Vad är det som jag inte skulle kunna klara av som ingår när man har ett hem

Det mesta.
  • Anonym (Arne)
    Anonym (Man med klös) skrev 2015-03-24 12:56:19 följande:

Kvinnor är barnlika ja. Det gäller dock inte alla, det finns något procent av kvinnorna som reder sig själva. Men absoluta majoriteten är barnlika, klarar inte mycket och behöver stora mängder hjälp.

9 av 10 kvinnor jag har dejtat/bildat familj med/haft som KK har varit barnlika. 

Ration hjälp jag har behövt ge vs hjälp jag har fått är ca 25:1.

Det är ett gigatiskt ratio.

Anonym (Man med klös) skrev 2015-03-24 12:59:07 följande:

Sedan när man hjälpt kvinnan brukar de ta det för givet och tycka att det är det naturligaste i världen, att män är till för att hjälpa kvinnor.

Sen om någon utomstående skulle fråga, så säger kvinnan att hon gjort det. Det vill säga hon råkar glömma att en man hjälpt till med minst halva jobbet.

Så sant!
  • Anonym (Arne)
    sextiotalist skrev 2015-03-24 13:10:53 följande:

OK, jag känner som jag skrev en kvinna som inte kan laga mat, desto fler män. Jag vet inte vilka kretsar du umgås i, men de kvinnor jag känner (i min egen generation och yngre) kan samtliga laga mat, de allra flesta har bott själv en längre tid (men det är inte många män som jag känner om bott själv en längre tid).

Du vet väl att generellt så är det männen som snabbare flytta ihop med en kvinna efter en separation, men kvinnorna generellt föredrar att bo själva

Kvinnor som inte blir omhändertagna har det väldigt svårt. Enda anledningen till att ni skulle trivas med att vara själva är att ni slipper ha sex, då de flesta av er saknar sexualdrift. Ytterligare en sak ni låtsas ha för att snärja en man.
  • Anonym (Arne)
    Anonym (Tina) skrev 2015-03-24 13:56:31 följande:

Min fästman ser inte mig som ett barn. Jag bodde själv i 8 år innan vi flyttade ihop och jag har inte haft några problem med att fixa saker själv. Eftersom min fästman jobba långa pass så sköter jag de flesta hushållssysslorna och jag kan både laga mat och baka. Jag gör lasange, paella, kroppkakor, pajer, bröd, knäckebröd, kanelbullar, tårtor m.m. 

Då tillhör du undantagen som klarar av allt detta och kan laga så många olika maträtter. +poäng till dig!
  • Anonym (Arne)
    Anonym (Dumle) skrev 2015-03-24 14:47:21 följande:

Om de flesta män tänder på kvinnor och de flesta kvinnor är som barn. Innebär det inte i så fall att de flesta män är pedofiler?

Det är ju inte så att man vill att de ska bete sig som jobbiga ungar! Jag vill ha en riktig kvinna som vet sin plats ,men de existerar inte längre i dagens samhälle.
  • Pentra
    Anonym (Arne) skrev 2015-03-24 12:21:55 följande:
    Från vilka länder kommer de kvinnor som fortfarande besitter matlagningskunskaper? Är kört att hitta en svensk kvinna som kan. De äter bara fördigmat, Max halvfabrikat på sin höjd....

Självklart så kommer de från alla Jordens länder. Jag rekommenderar dig att ta av dina skygglappar, som du verkar ha, oavsett art, så att du återfår ett normalt synfält. ... /Pentra
  • Anonym (Arne)
    Kereza skrev 2015-03-24 15:02:41 följande:

Fast är det det du inbillar dig så är du antingen riktigt dum eller så har du mycket begränsad erfarenhet av kvinnor - välj själv. 

Jag skulle tippa på det sistnämnda, då det i princip alltid visar sig att de män som generaliserar om kvinnor ("alla kvinnor är ytliga", "alla kvinnor är dåliga på att köra bil", "alla kvinnor är barnsliga", "alla kvinnor är otrogna" och så vidare) helt enkelt bara har träffat sådana kvinnor, och därför dragit den någon naiva slutsatsen att ALLA kvinnor är likadana.

Har du en någorlunda normal begåvningsnivå så inser du faktiskt att det är en logisk omöjlighet att alla skulle vara lika. Och har du det inte så ber jag om ursäkt att jag slösade på dina resurser med att berätta saker för dig som du inte kan hantera. 

Du är förmodligen själv en väldigt hjälplös kvinna då du förnekar det uppenbara. Och ja, det är uppenbart för oss, men fortsätt du förneka det så att du kan fortsätta få livet serverat på silverfat.
  • Anonym (Arne)
    Anonym (Tina) skrev 2015-03-24 13:56:31 följande:

Min fästman ser inte mig som ett barn. Jag bodde själv i 8 år innan vi flyttade ihop och jag har inte haft några problem med att fixa saker själv. Eftersom min fästman jobba långa pass så sköter jag de flesta hushållssysslorna och jag kan både laga mat och baka. Jag gör lasange, paella, kroppkakor, pajer, bröd, knäckebröd, kanelbullar, tårtor m.m. 

Och förresten Tina, hur kommer det sig att du har blivit så duktig? Och har du några tips till mig hur jag kan få min kvinna att laga mat? Hon är som sagt fullkomligt hjälplös!
  • Anonym (Arne)
    sextiotalist skrev 2015-03-24 13:01:27 följande:

Vad är det som jag inte skulle kunna klara av som ingår när man har ett hem

Även du sextiotalist verkar beundransvärt begåvad. Hur får jag min kvinna att bli mer som dig?
  • Anonym (R)
    Anonym (Gurra M) skrev 2015-03-23 23:44:02 följande:

Är det bara jag, eller upplever andra killar också att kvinnor är som barn? Varför måste man ständigt tillrättavisa och uppfostra dem? Så jävla trist...Lär er tänka själv!
    Kvinnor är som barn och de måste behandlas som sådana, tyvärr..

Vilket universum lever du i egentligen? Kanske dags att öppna ögonen och börja leva i verkligheten för din del.
Svar på tråden Varför är kvinnor som barn?