• Felicia86

Är kollapsen här nu?

Invandringen till Sverige , sätter ständigt nya rekord. Och vi ser hur vårat samhälle har börjat slitas isär, i mångkulturens tecken. Migrationsverket vädjar hela tiden om mer pengar och varnar ständigt om uppskriva prognoser, över hur många som kommer att söka asyl den närmsta tiden.

För mig och många andra har detta varit solklart sedan länge och fler och fler verkar få upp ögonen för det här. Och även om media och de främsta politikerna envist fortsätter att försöka hjärntvätta invånarna med sina påhittade floskler om mångkulturens förträffligheter och att vi ska öppna våra hjärtan, så hörs ändå fler röster nu som har förstått det ohållbara i dagens in oansvariga invandra och integrationspolitik och numera inte bara från SD och dess sympatisörer, utan även från andra partier, från både vänster till höger.

En väldigt intressant och saklig text läste jag nyss på sossens Johan Westerholms Blogg, ledarna.se En mycket läsvärd text som jag rekomedera även er mest inbitna invandraliberaler här.

ledarsidorna.se/2015/03/vi-ar-framme-nu/

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är kollapsen här nu?
  • Sensitiveguy
    Solidaritet skrev 2015-04-02 09:23:49 följande:

Finns det någon näthatarkurs för sverigedemokrater någonstans? 

Kanske borde de ta in lite nya ord i materialet, pk-människor, "journalister är kommunister" osv börjar bli lite uttjatat. 

Och för en gång sluta att kalla t o m moderater för vänsterextremistiska PK-kommunister. Eller nåja, de bjuder ju på humor i alla fall.
  • Sensitiveguy
    Aqt skrev 2015-04-02 12:08:10 följande:

Då var vi där igen. Varför vill ni inte diskutera sakfrågor och verkligheten istället för att smutskasa politiska motståndare. På Kuba och i Nordkorea används den här taktiken.

Man ha en "värdegrund" och en konsensus om vad som är "rätt". Så skrämmer man med att man kan bli mobbad, utfryst och t.o.m hamna i fängelse om man har "fel" värdegrund som övriga länder i världen har.

I Sverige har det blivit så om man vill diskutera invandringspolitiken.

Än så länge är det inte många som hamnat i fängelse, bara någon som har gjort satirisk konst (Dan Park), men snart kommer nog "hets mot folkgrupp" lagaran omfatta normal invandrinskritik, så slipper ni bemöta fakta och kritisk granskning.

Om man t.ex ifrågasätter att migrationsverket ska få 157 miljarder så är svaret från "de som har rätt värdegrund" att "de andra har fel värdegrund" och man hatar och hetsar mot dem och generaliserar för att några få av 800000 väljare, tiotusentals medlemmar och politiker har sagt dumma saker vid enskilda tillfällen, som i andra partier.

Men fler och fler får upp ögonen för det här vansinnt förutom de "politiskt korrekta" som är mer eller mindre hjärntvättade och bara kör på med sin trångsynta politik som inte fungerat på 25 år då t.ex antal invandrartäta utanförskapområden ökat från 3 st till 180 st.

Att SD ökar i väljarantal och att väljarstödet hela tiden ökar i opinionsmätningar på senare tid visar bara att det börjar bli uppenbart hur fel ute Sverige är för delar av väljarkåren.

Och så kommer det att fortsätta. Otroligt att många politiker t.ex Stefan Löfven m.fl inte begriper detta. De kommer dessutom inte ha en krona över för att tex hjälpa de 215000 fattigpensionärerna i Sverige eftersom pengar fattas samtidigt som vi ligger topp 5 i världens högsta skattetryck precis som under 20-25 år tillbaka i tiden.

Det här handlar om att öppet kunna diskutera detta, och att vara mer öppen och ärlig med hur verkligheten ser ut. Men jagtror att det finns dem som inte vill att den obekväma sanningen om hur verkligheten ser ut kommer fram.

Då skulle naturligtvis SD:s röster öka ännu snabbare.

Men snälla, "öppet diskutera"? Man får ju inte avvika ifrån er snäva världsbild för då urartar diskussionen i invektiv som "PK" och "vänsterextremist" ifrån er sida. Det är ju NI som inte kan ta en normal diskussion, kära någon...
  • Aqt
    Sensitiveguy skrev 2015-04-02 12:09:25 följande:
    Ja, ursäkta mig för att jag inte bekänner mig till en ideologi som ser lösningen på världens alla problem att stoppa invandringen

Nu kör du med en generaliserande härskarteknik och bemöter inte fakta igen:

Vem har sagt att det är lösningen på världens alla problem?

Har någon sagt det? Nej, och det vet du.

Men om vi har välfärdsbrister här för främst svaga grupper även invandrare som nu bosatt sig här och svenskar vilket de flesta är överens om, en utgiftspost på 157 miljarder för migrationsverket, ökande antal invandrartäta utanförskapsområden, 215000 fattigpensionärer, topp 5 i världens skattetryck, enorma problem i skolan, stor arbetslöshet, bostadsproblem o.s.v så är det kanske på allvar värt att diskutera om vi klarar att ta emot ytterligare 400000 invandrare på bara några år?

Men den diskussionen avfärdas för att "man ställer grupper mot varandra".

Men verkligheten ställer grupper mot varandra redan nu eftersom det fattas pengar och resurser. Då kan man välja att skylla på någon annan, säga att vi har "utmaningar" och anklaga svenskar för att vara rasister som de "politiskt korrekta" gör nu.

Men säg mig, om deras PK politik inte fungerat på 25 år då dessa "motsättningar" och problem ökat i takt med en jämfört med t.ex övriga nordiska länder absurd invandringsnivå, så kommer det inte fungera nu heller. Det är uppenbart. Om man tror att det finns resurser att subventionera bort problemen så har man knappast historia och fakta på sin sida.

Jag menar att man måste diskutera öppet om vi ska försvaga vår välfärd genom att hjälpa ett mycket stort antal flyktingar i vårat land som kommit hit med t.ex flyktingsmugglare, eller om vi ska hjälpa ett större antal för mindre resurser i näromådet och satsa med på välfärden här.

Hur låter et, raistiskt eller "fel värdegrund".

Jag tycker det låter solidariskt.

• Sensitiveguy
    Aqt skrev 2015-04-02 12:31:17 följande:

Men om vi har välfärdsbrister här för främst svaga grupper även invandrare som nu bosatt sig här och svenskar vilket de flesta är överens om, en utgiftspost på 157 miljarder för migrationsverket, ökande antal invandrartäta utanförskapsområden, 215000 fattigpensionärer, topp 5 i världens skattetryck, enorma problem i skolan, stor arbetslöshet, bostadsproblem o.s.v så är det kanske på allvar värt att diskutera om vi klarar att ta emot ytterligare 400000 invandrare på bara några år?

Men verkligheten ställer grupper mot varandra redan nu eftersom det fattas pengar och resurser. Då kan man välja att skylla på någon annan, säga att vi har "utmaningar" och anklaga svenskar för att vara rasister som de "politiskt korrekta" gör nu.

Men säg mig, om deras PK politik inte fungerat på 25 år då dessa "motsättningar" och problem ökat i takt med en jämfört med t.ex övriga nordiska länder absurd invandringsnivå, så kommer det inte fungera nu heller. Det är uppenbart. Om man tror att det finns resurser att subventionera bort problemen så har man knappast historia och fakta på sin sida.

Jag menar att man måste diskutera öppet om vi ska försvaga vår välfärd genom att hjälpa ett mycket stort antal flyktingar i vårat land som kommit hit med t.ex flyktingsmugglare, eller om vi ska hjälpa ett större antal för mindre resurser i näromådet och satsa med på välfärden här.

Det går inte att föra en vettig diskussion eftersom du, precis som jag trodde, skulle börja skylla din egen politik på andra och kalla folk för "PK".
  • Solidaritet
    Aqt skrev 2015-04-02 12:31:17 följande:

Det var ett väldigt tjat om 157 miljarder. 
    Nej, Migrationsverket ber inte om ytterligare 157 miljarder. Man beräknar att det är den sammanlagda kostnaden fram till 2019. 

Krig i världen, ökade flyktingströmmar, högre kostnader. Ja. 

157 miljarder till? Nej. 

Propaganda. 
  • Mianne

Frågan är VARFÖR man har öppnat upp gränserna för denna massinvandring.
    Vilken agenda finns bakom.....

• Jojile
    Felicia86 skrev 2015-03-27 13:11:37 följande:

Ingen ide Aqt att argumentera med dem här inne, all fakta som man presentera för dem blir ändå inte trovärdig då den påvisa det motsatta för vad de står för. Så är det i samhället med, där den mångkulturellvänliga journalistkåren snabbt går ut och förstör trovärdigheten hos forskare och andra journalister samt vetare som lyfter fram verkligen. Då hamnar de i gruppen hatare och främlingsfientliga och alltså aldrig trovärdiga längre.

Personligen har jag redan givit upp detta landet, för det är så många som redan är svårt hjärntvättade av denna mångkultursmaxism så det kan inte hejdas längre.

Därför jag inte längre lägger ner min dyrbara tid på att rota fram en massa källor, de är förlorade själar ändå, som inte går att rädda.

En liten undran bara Felicia, exakt vilka fakta har du påvisat i den här diskussionen?
  • Fjället
    Mianne skrev 2015-04-02 12:50:43 följande:

Frågan är VARFÖR man har öppnat upp gränserna för denna massinvandring.
    Vilken agenda finns bakom.....

Lönedumpning? Ekonomisk förfall så att införandet av Europas Förenade Stater kan på börja för att rädda EU medlemmarnas ekonomi? Dumhet?
    Vem vet?
  • Aqt
    Solidaritet skrev 2015-04-02 12:49:09 följande:
    Det var ett väldigt tjat om 157 miljarder. 
    Nej, Migrationsverket ber inte om ytterligare 157 miljarder. Man beräknar att det är den sammanlagda kostnaden fram till 2019. 

Krig i världen, ökade flyktingströmmar, högre kostnader. Ja. 

157 miljarder till? Nej. 

Propaganda. 
    De har redan övertrasserat budgten för 2014!  Men det räknas kanske inte om man är politiskt korrekt. För de pengarna finns i den bottenlösa skattkistan som Magdalena Andersson har! De 157 miljarderna kommer inte att räcka tyder allt på precis som för 2014. Och det är bara en myndighets pengar som har med invandringen att göra. Arbetsförmedlingens pengar som är skräddarsydda för att andra folkgrupper än Svenskar (vad de nu menar med det, man ska ju inte skilja på vi och dem, men det gäller bara ibland?) ska få arbeten lättare genom bl.a s.k "positiv särbehandling" tog också slut 2014.

http://www.svt.se/nyheter/af-saknas-pengar-for-att-hjalpa-nyanlanda

Men ja listorna skulle kunna göras långa, det är ju naturligtvis inte bara de 157 miljarderna till Migrationsverket.....

• Felicia86
    Sensitiveguy skrev 2015-04-01 20:38:35 följande:

Politisk korrekthet är en konspiration ifrån sverigedemokrater för att de skall slippa erkänna att de saknar vettiga sakargument.

Vad är det för argument du pratar om. Vi har massor av argument, medan ni pk-anhängare inte har några. Jag har aldrig hört något iallafall, förutom rasistkortet och det påhittade ologiska påståendet "allas lika värde".
Svar på tråden Är kollapsen här nu?