• Felicia86

Är kollapsen här nu?

Invandringen till Sverige , sätter ständigt nya rekord. Och vi ser hur vårat samhälle har börjat slitas isär, i mångkulturens tecken. Migrationsverket vädjar hela tiden om mer pengar och varnar ständigt om uppskriva prognoser, över hur många som kommer att söka asyl den närmsta tiden.

För mig och många andra har detta varit solklart sedan länge och fler och fler verkar få upp ögonen för det här. Och även om media och de främsta politikerna envist fortsätter att försöka hjärntvätta invånarna med sina påhittade floskler om mångkulturens förträffligheter och att vi ska öppna våra hjärtan, så hörs ändå fler röster nu som har förstått det ohållbara i dagens in oansvariga invandra och integrationspolitik och numera inte bara från SD och dess sympatisörer, utan även från andra partier, från både vänster till höger.

En väldigt intressant och saklig text läste jag nyss på sossens Johan Westerholms Blogg, ledarna.se En mycket läsvärd text som jag rekomedera även er mest inbitna invandraliberaler här.

ledarsidorna.se/2015/03/vi-ar-framme-nu/

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är kollapsen här nu?
  • xmarcusx
    Felicia86 skrev 2015-04-01 15:53:51 följande:
    Mp säger sig vara liberaler, men snarare liberaler med en stark vridning åt vänster. De är i mina ögon främst vänster. Sossarna är mer höger även om de också sneglat mer vänster ut i det sista. Fast den tendensen har vart hos alla partier de senaste åren.
    Så var hittar du kommunisterna?
  • Felicia86
    Zuzanne skrev 2015-03-31 21:04:39 följande:

De enda som sliter isär samhället är rasister och andra extremister. De sprider sitt hat på nätet, organiserat, för att för att försöka framstå som normen i sina olika drev. Vi andra har det bra och mår gött och har inget behov av att leta syndabockar och vara rasister, så för oss slits inget samhälle isär pga invandring. Ni får sluta upp med dessa dumheter nu, ni som påstår er älska Sverige men gör inget annat än att kasta skit på Sverige och svenskheten. Rasistiska hycklare är ni hela bunten. Skämmes ta mig fan! Att ge sig på de mest utsatta i samhället är fan lågt och vidrigt. Har ni ingen ryggrad? Uppmanar till våld gör ni också? Och sedan har ni mage att klaga på att samhället slits itu, när det är ni som står för det. Minns en intervju i ett nyhetsinslag med en SD:are och någon annan. Frågan som löd var ungefär såhär: om all forskning visar att invandring är positivt för ett land, skulle ni ändra attityd då? Ni kan ju gissa vad SD-representanten svarade? SD skiter i Sverige och dess invånare, de är regelrätta rasister. Sedan törs de inte stå för det heller! Ryggradslösa och fega är vad ni är! Gömmer er anonymt på nätet. Patetiskt. End of rant.

Om man byter ut alla rasist/nazist och SD are mot vänsterextrema så är du ganska hämma med ditt utalade ;)

Detta visar bara hur oinsatt du är i det svenska samhället och politiken! Men vad svarade SDaren då? Du glömde att nämna det? Men jag gissar på att hans eller hennes svar var "visa mig en studie på det" vilket han vet inte finns och aldrig kommer att uppstå. Då ett homogent samhälle där liknade kultur och där alla strävar åt Samma håll, utan att splittra samhället, är de nationer som är framgångsrikast. Invandring kan självklart vara bra om man invandras av folk med rätt kompetens och som har en liknade kultur eller lätt kan integrera i samhället. Och det särklass viktigaste av allt att det inte kommer för många på en gång. Då finns det ingen politik Som kan lyckas få det att fungera. Sverige tar vi nu emot fler invandrare som Tyskland, som är det landet som ligger tvåa på listan över mottagande, dock så har de en nästan 10 ggr så stor befolkning som Sverige. Det säger nästan allt om hur fel den svenska invandringspoliken fungera idag. Personligen hoppas jag på att det blir ännu fler så att alla ni okunniga och pk-människor verkligen förstå vad våra oansvarslösa politiker har gjort med detta land....
  • Zuzanne
    Felicia86 skrev 2015-04-01 16:09:22 följande:
    Om man byter ut alla rasist/nazist och SD are mot vänsterextrema så är du ganska hämma med ditt utalade ;)

Detta visar bara hur oinsatt du är i det svenska samhället och politiken! Men vad svarade SDaren då? Du glömde att nämna det? Men jag gissar på att hans eller hennes svar var "visa mig en studie på det" vilket han vet inte finns och aldrig kommer att uppstå. Då ett homogent samhälle där liknade kultur och där alla strävar åt Samma håll, utan att splittra samhället, är de nationer som är framgångsrikast. Invandring kan självklart vara bra om man invandras av folk med rätt kompetens och som har en liknade kultur eller lätt kan integrera i samhället. Och det särklass viktigaste av allt att det inte kommer för många på en gång. Då finns det ingen politik Som kan lyckas få det att fungera. Sverige tar vi nu emot fler invandrare som Tyskland, som är det landet som ligger tvåa på listan över mottagande, dock så har de en nästan 10 ggr så stor befolkning som Sverige. Det säger nästan allt om hur fel den svenska invandringspoliken fungera idag. Personligen hoppas jag på att det blir ännu fler så att alla ni okunniga och pk-människor verkligen förstå vad våra oansvarslösa politiker har gjort med detta land....
    SD-representanten klargjorde att de spelade ingen roll om invandring var positivt för Sverige, han ogillade invandring ändå. Det är att erkänna att en är rasist. SD älskar att medvetet feltolka fakta, och när OECD-rapporten kom, som visade att invandring har en positivt effekt på Sverige, så skulle SD såklart tolka på sitt sätt. De bryr sig inte om fakta, det som inte gynnar dem kallar dem för lögner och vänsterpropaganda. Alla som inte håller med SD är tydligen vänster. Du vet väl om att världen har varit mångkulturell i MINST 800 år va? Sverige tar inte hand om näst mest invandrare, ge mig källor på det. Detta "skällsord" ni SD:are för er med, PK. Att vara anständig är ingenting negativt för mig, kalla mig PK bäst du vill, jag tar det som en komplimang. Jag blir så less på er rasister, som hatar och pekar ut UTAN NÅGON SOM HELST ANLEDNING. Det är sorgligt och tragiskt.
  • Felicia86
    Zuzanne skrev 2015-04-01 19:30:03 följande:

SD-representanten klargjorde att de spelade ingen roll om invandring var positivt för Sverige, han ogillade invandring ändå. Det är att erkänna att en är rasist. SD älskar att medvetet feltolka fakta, och när OECD-rapporten kom, som visade att invandring har en positivt effekt på Sverige, så skulle SD såklart tolka på sitt sätt. De bryr sig inte om fakta, det som inte gynnar dem kallar dem för lögner och vänsterpropaganda. Alla som inte håller med SD är tydligen vänster. Du vet väl om att världen har varit mångkulturell i MINST 800 år va? Sverige tar inte hand om näst mest invandrare, ge mig källor på det. Detta "skällsord" ni SD:are för er med, PK. Att vara anständig är ingenting negativt för mig, kalla mig PK bäst du vill, jag tar det som en komplimang. Jag blir så less på er rasister, som hatar och pekar ut UTAN NÅGON SOM HELST ANLEDNING. Det är sorgligt och tragiskt.

Visa mig istället du en källa på det, OECD-rapporten som tolkades av DN om jag minns rätt var verkligen helt feltolkad. Men kom med ETT ända vetenskapligt påstående på att den massinvandring vi har i Sverige nu är något bra som gagnar Sverige. Sverige rasar i alla välfötdsstatistiker, vi har världens högsta skatter och nu måste de höjas igen för att klara det stora trycket och det kan jag tala om både för dig och ni andra att det kommer inte räcka det heller. Samtidigt har vi över 180st sk utanförskapsområden och fler blir det varje år (1993, hade vi 3st) vi har över 250 000 som enligt EU-Standard kallas fattigpenionärer i vårt samhälle också något som bara ökar. Utöver det har vi en skola som kollapsat helt, där vi ser så mycket våld och civil olydnad så att skolor har fått stänga. Vi har bilbränder och stenkastning mot polis, brandkår och ambulans varje dag, dessa har under senare tid även allt oftare blossat upp till rena gatuupplopp. Brottsligheten under 2014 kunde även enligt Brå påvisa en ökning, vålräckter ökade bla med 11 % och lilla Sverige ligger i topp på listan av länder i världen där det sker flest våldtäkter, en lista vi klättrat stadigt i takt med invandring från lågutbildade mena länder och arabvärlden. Du får kalla mig rasist eller var du vill, men biter inte på mig, bevisa bara mer vilken okunnig och naiv människa du är i så fall. Nazism och rasism är något jag starkt är emot, precis som kommunism och andra våldsbejakande ideologier.

Att vara pk-(politiskt korrekt) innebär inte att du är en bättre människa, det innebär att du skoningslöst vurmar för den förda politiken no matter what, i vårt land då det är mångkultur och masainvandring som försvaras till varje pris, så är det främst de frågorna som blir pk, då annan politik inte är så extrem jämtemot omvärlden.

Oj höll på att glömma. Du menar att Sverige inte tar emot fler invandrade än andra länder? Du måste i så fall skämta på riktgt?? :O
  • Sensitiveguy
    Felicia86 skrev 2015-04-01 19:58:23 följande:

Att vara pk-(politiskt korrekt) innebär inte att du är en bättre människa, det innebär att du skoningslöst vurmar för den förda politiken no matter what, i vårt land då det är mångkultur och masainvandring som försvaras till varje pris, så är det främst de frågorna som blir pk, då annan politik inte är så extrem jämtemot omvärlden.

Politisk korrekthet är en konspiration ifrån sverigedemokrater för att de skall slippa erkänna att de saknar vettiga sakargument.
  • Aqt
    Sensitiveguy skrev 2015-04-01 20:38:35 följande:
    Politisk korrekthet är en konspiration ifrån sverigedemokrater för att de skall slippa erkänna att de saknar vettiga sakargument.

Det verkar inte intresserad av att ta till dig fakta och hur verkligheten ser ut eftersom verkligheten krockar med din ideologi och ditt önsketänkande.

Segregationen är väldigt utbredd med 180 st utanförskapsområden där det bor mer än 500000 människor, de flesta invandrare (utomeuropeiska).

Migrationsverket har begärt 157 miljarder ur statsbudgeten för att klara deras administration.

De kommande åren kommer mer än 400000 flyktingar + arbetskraftsinvandring samt anhöriginvandring till Sverige.

Det finns inga bostäder till dem då vi inte ens kan tillgodose nuvarande befolkning bostäder, detsamma med arbeten, en väl fungerande skola o.s.v.

Det är oseriöst att tro man kan subventionera bort detta och kalla alla för rasister, främlingsfientliga o.s.v hit och dit för att man belyser detta enorma problem.

Vi har faktiskt 215000 fatigpensionärer att ta hand om, en allt sämre fungerande skola och kraftigt segregerade delar av samhället.

Men det är svårt att prata om det i Sverige, för att många tycker det är kränkande at prata om hur verkligheten ser ut. Men i de flesta andra länder har de förstått detta, t.ex Norge, Danmark och Finland o.s.v...

• Solidaritet
    Felicia86 skrev 2015-04-01 15:51:22 följande:
    Vänsterblocket är väldigt överrepresenterat bland journalister, finns undersökningar på det, men självklart är det något som gått er pk-människor obemätkt förbi.

Och när det kommer till puplic service, neutralitetens högborg så har vänsterblocket 83% av stödet.
    Finns det någon näthatarkurs för sverigedemokrater någonstans? 
    Kanske borde de ta in lite nya ord i materialet, pk-människor, "journalister är kommunister" osv börjar bli lite uttjatat. 
  • Aqt
    Solidaritet skrev 2015-04-02 09:23:49 följande:
    Finns det någon näthatarkurs för sverigedemokrater någonstans? 
    Kanske borde de ta in lite nya ord i materialet, pk-människor, "journalister är kommunister" osv börjar bli lite uttjatat. 

Då var vi där igen. Varför vill ni inte diskutera sakfrågor och verkligheten istället för att smutskasa politiska motståndare. På Kuba och i Nordkorea används den här taktiken.

Man ha en "värdegrund" och en konsensus om vad som är "rätt". Så skrämmer man med att man kan bli mobbad, utfryst och t.o.m hamna i fängelse om man har "fel" värdegrund som övriga länder i världen har.

I Sverige har det blivit så om man vill diskutera invandringspolitiken.

Än så länge är det inte många som hamnat i fängelse, bara någon som har gjort satirisk konst (Dan Park), men snart kommer nog "hets mot folkgrupp" lagaran omfatta normal invandrinskritik, så slipper ni bemöta fakta och kritisk granskning.

Om man t.ex ifrågasätter att migrationsverket ska få 157 miljarder så är svaret från "de som har rätt värdegrund" att "de andra har fel värdegrund" och man hatar och hetsar mot dem och generaliserar för att några få av 800000 väljare, tiotusentals medlemmar och politiker har sagt dumma saker vid enskilda tillfällen, som i andra partier.

Men fler och fler får upp ögonen för det här vansinnt förutom de "politiskt korrekta" som är mer eller mindre hjärntvättade och bara kör på med sin trångsynta politik som inte fungerat på 25 år då t.ex antal invandrartäta utanförskapområden ökat från 3 st till 180 st.

Att SD ökar i väljarantal och att väljarstödet hela tiden ökar i opinionsmätningar på senare tid visar bara att det börjar bli uppenbart hur fel ute Sverige är för delar av väljarkåren.

Och så kommer det att fortsätta. Otroligt att många politiker t.ex Stefan Löfven m.fl inte begriper detta. De kommer dessutom inte ha en krona över för att tex hjälpa de 215000 fattigpensionärerna i Sverige eftersom pengar fattas samtidigt som vi ligger topp 5 i världens högsta skattetryck precis som under 20-25 år tillbaka i tiden.

Det här handlar om att öppet kunna diskutera detta, och att vara mer öppen och ärlig med hur verkligheten ser ut. Men jagtror att det finns dem som inte vill att den obekväma sanningen om hur verkligheten ser ut kommer fram.

Då skulle naturligtvis SD:s röster öka ännu snabbare.

• Sensitiveguy
    Aqt skrev 2015-04-02 08:59:59 följande:

Det verkar inte intresserad av att ta till dig fakta och hur verkligheten ser ut eftersom verkligheten krockar med din ideologi och ditt önsketänkande.

Segregationen är väldigt utbredd med 180 st utanförskapsområden där det bor mer än 500000 människor, de flesta invandrare (utomeuropeiska).

Migrationsverket har begärt 157 miljarder ur statsbudgeten för att klara deras administration.

De kommande åren kommer mer än 400000 flyktingar + arbetskraftsinvandring samt anhöriginvandring till Sverige.

Det finns inga bostäder till dem då vi inte ens kan tillgodose nuvarande befolkning bostäder, detsamma med arbeten, en väl fungerande skola o.s.v.

Det är oseriöst att tro man kan subventionera bort detta och kalla alla för rasister, främlingsfientliga o.s.v hit och dit för att man belyser detta enorma problem.

Vi har faktiskt 215000 fatigpensionärer att ta hand om, en allt sämre fungerande skola och kraftigt segregerade delar av samhället.

Men det är svårt att prata om det i Sverige, för att många tycker det är kränkande at prata om hur verkligheten ser ut. Men i de flesta andra länder har de förstått detta, t.ex Norge, Danmark och Finland o.s.v...

Ja, ursäkta mig för att jag inte bekänner mig till en ideologi som ser lösningen på världens alla problem att stoppa invandringen
  • Sensitiveguy

Och har mage att påstå att deras parti inte har kopplingar till rasism...

Svar på tråden Är kollapsen här nu?