• Felicia86

Är kollapsen här nu?

Invandringen till Sverige , sätter ständigt nya rekord. Och vi ser hur vårat samhälle har börjat slitas isär, i mångkulturens tecken. Migrationsverket vädjar hela tiden om mer pengar och varnar ständigt om uppskriva prognoser, över hur många som kommer att söka asyl den närmsta tiden.

För mig och många andra har detta varit solklart sedan länge och fler och fler verkar få upp ögonen för det här. Och även om media och de främsta politikerna envist fortsätter att försöka hjärntvätta invånarna med sina påhittade floskler om mångkulturens förträffligheter och att vi ska öppna våra hjärtan, så hörs ändå fler röster nu som har förstått det ohållbara i dagens in oansvariga invandra och integrationspolitik och numera inte bara från SD och dess sympatisörer, utan även från andra partier, från både vänster till höger.

En väldigt intressant och saklig text läste jag nyss på sossens Johan Westerholms Blogg, ledarna.se En mycket läsvärd text som jag rekomedera även er mest inbitna invandraliberaler här.

ledarsidorna.se/2015/03/vi-ar-framme-nu/

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är kollapsen här nu?
  • Felicia86
    Aqt skrev 2015-04-02 08:59:59 följande:

Det verkar inte intresserad av att ta till dig fakta och hur verkligheten ser ut eftersom verkligheten krockar med din ideologi och ditt önsketänkande.

Segregationen är väldigt utbredd med 180 st utanförskapsområden där det bor mer än 500000 människor, de flesta invandrare (utomeuropeiska).

Migrationsverket har begärt 157 miljarder ur statsbudgeten för att klara deras administration.

De kommande åren kommer mer än 400000 flyktingar + arbetskraftsinvandring samt anhöriginvandring till Sverige.

Det finns inga bostäder till dem då vi inte ens kan tillgodose nuvarande befolkning bostäder, detsamma med arbeten, en väl fungerande skola o.s.v.

Det är oseriöst att tro man kan subventionera bort detta och kalla alla för rasister, främlingsfientliga o.s.v hit och dit för att man belyser detta enorma problem.

Vi har faktiskt 215000 fatigpensionärer att ta hand om, en allt sämre fungerande skola och kraftigt segregerade delar av samhället.

Men det är svårt att prata om det i Sverige, för att många tycker det är kränkande at prata om hur verkligheten ser ut. Men i de flesta andra länder har de förstått detta, t.ex Norge, Danmark och Finland o.s.v...

Detta är ganska självklart att förstå och precis som du säger andra länder solklart förstår. Det gör mig väldigt chockad att så många i Sverige inte förstår. Men de kanske förstår när de själva överbevisas av verklighet som allt fler tack och lov gör. Det går ju se, genom att SD bara blir större och större :)
  • Ben66

Lite OT
    Vet någon hur jag och min tjej gör för att förbereda oss för att flytta till något annat land vid pension om 20 år. Kan vi anmäla vårt intresse till någon förening som sköter detta åt oss?

Snälla....svara seriöst Solig

• Marginalen

Flyktingkatastrofen är här. Inget land i väst släpper in fler. Bostäder saknas och ladorna är tomma.

• Felicia86
    Aqt skrev 2015-04-02 20:08:20 följande:

De har redan övertrasserat budgten för 2014!  Men det räknas kanske inte om man är politiskt korrekt. För de pengarna finns i den bottenlösa skattkistan som Magdalena Andersson har! De 157 miljarderna kommer inte att räcka tyder allt på precis som för 2014. Och det är bara en myndighets pengar som har med invandringen att göra. Arbetsförmedlingens pengar som är skräddarsydda för att andra folkgrupper än Svenskar (vad de nu menar med det, man ska ju inte skilja på vi och dem, men det gäller bara ibland?) ska få arbeten lättare genom bl.a s.k "positiv särbehandling" tog också slut 2014.

www.svt.se/nyheter/af-saknas-pengar-for-att-hjalpa-nyanlanda

Men ja listorna skulle kunna göras långa, det är ju naturligtvis inte bara de 157 miljarderna till Migrationsverket.....

Tror detta är lönlöst Aqt, skönt att inte vara ensam mot dessa drömmande människor. Men som du märker så kvittar det hur mycket man redogör för självklara fakta. De bemöts bara med härskametoder och personliga angrepp och de vanliga rasistkortet..
  • Sensitiveguy
    Felicia86 skrev 2015-04-03 13:03:22 följande:

Vad är det för argument du pratar om. Vi har massor av argument, medan ni pk-anhängare inte har några. Jag har aldrig hört något iallafall, förutom rasistkortet och det påhittade ologiska påståendet "allas lika värde".

Ni har jättemånga. PK, hormedia, vänsterextremist, kommunist, asylkramare, mångkultursvurmare. Finns hur många invektiv som helst ifrån er.
  • Mianne
    Fjället skrev 2015-04-02 19:58:03 följande:
    Lönedumpning? Ekonomisk förfall så att införandet av Europas Förenade Stater kan på börja för att rädda EU medlemmarnas ekonomi? Dumhet?
    Vem vet?
    Nån dold agenda finns det, men vad det är är svårt att veta vad den är. Kankse som du skriver, ekonomiskt förfall för att sedan använda i syfte att skapa ett Europeiskt Förenade Staterna.....
  • Felicia86
    Sensitiveguy skrev 2015-04-03 14:22:34 följande:

Ni har jättemånga. PK, hormedia, vänsterextremist, kommunist, asylkramare, mångkultursvurmare. Finns hur många invektiv som helst ifrån er.

Som vanligt bemöts man bara av nya påståenden. Jag använder bara mig av riktiga benämningar hormedia och asylkramare och liknade är inga utryck som brukar ingå i min vokabulär.
  • Felicia86

Den frågan jag ställer här är om kollapsen för samhällssystemet är här nu? Eller om det kommer att klara några år till innan det faller samman totalt?

Det är den sakfrågan jag vill öppna upp för med denna tråden. Har även varit objektiv så att alla åsikt ska få plats. Så även för er som vill ha ett samhälle som går i den riktningen vi ser idag kan få komma till tals om varför ni vill det.

• Sensitiveguy
    Felicia86 skrev 2015-04-03 15:37:11 följande:

Som vanligt bemöts man bara av nya påståenden. Jag använder bara mig av riktiga benämningar hormedia och asylkramare och liknade är inga utryck som brukar ingå i min vokabulär.

Men kommunist och vänsterextremist. Så du är knappast oskyldig till den magra debattstil sverigedemokrater ofta gör uttryck för.
  • Sensitiveguy
    Felicia86 skrev 2015-04-03 15:42:06 följande:

Den frågan jag ställer här är om kollapsen för samhällssystemet är här nu? Eller om det kommer att klara några år till innan det faller samman totalt?

Det är den sakfrågan jag vill öppna upp för med denna tråden. Har även varit objektiv så att alla åsikt ska få plats. Så även för er som vill ha ett samhälle som går i den riktningen vi ser idag kan få komma till tals om varför ni vill det.

Hur förvånar du mig faktiskt. Du erkänner motståndarens rätt till sin åsikt. Väldigt olikt sverigedemokrater.

Vad gäller sakfrågan undrar jag bara hur du kan använda ord som samhällskollaps? Har du en källa på att det är faktiskt så som sker? Annars är det väl att betrakta som en din, subjektiva känsla.
Svar på tråden Är kollapsen här nu?