• Felicia86

Är kollapsen här nu?

Invandringen till Sverige , sätter ständigt nya rekord. Och vi ser hur vårat samhälle har börjat slitas isär, i mångkulturens tecken. Migrationsverket vädjar hela tiden om mer pengar och varnar ständigt om uppskriva prognoser, över hur många som kommer att söka asyl den närmsta tiden.

För mig och många andra har detta varit solklart sedan länge och fler och fler verkar få upp ögonen för det här. Och även om media och de främsta politikerna envist fortsätter att försöka hjärntvätta invånarna med sina påhittade floskler om mångkulturens förträffligheter och att vi ska öppna våra hjärtan, så hörs ändå fler röster nu som har förstått det ohållbara i dagens in oansvariga invandra och integrationspolitik och numera inte bara från SD och dess sympatisörer, utan även från andra partier, från både vänster till höger.

En väldigt intressant och saklig text läste jag nyss på sossens Johan Westerholms Blogg, ledarna.se En mycket läsvärd text som jag rekomedera även er mest inbitna invandraliberaler här.

ledarsidorna.se/2015/03/vi-ar-framme-nu/

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är kollapsen här nu?
  • Aqt
    KillBill skrev 2015-04-06 11:43:59 följande:

Kan det vara så att det är många Sverigedemokrater som skriver här på forumet? SDs misstänksamhet mot vetenskap och forskning bottnar förmodligen i att det bara är ca 7% av SD väljarna som har högskoleutbildning (tittar man på Sverige totalt så har ca 33% av befolkningen högskoleutbildning).

Det är fördomsfull propaganda mot SD. Som att bara outbildade bönder och naiva tonårsveganer röstar på Miljöpartiet och kriminella på Vänsterpartiet.

Bättre kan ni om man ska diskutera Sveriges allvarliga Segregationsproblem seriöst!

• Förtryckt
    Hannananana skrev 2015-04-06 11:06:44 följande:

Jag studerar sedan några år tillbaka på universitet med fokus på arbetsmarknad (statsvetenskap), beteendevetenskap och makroekonomi.

Lärarna jag träffar varje vecka är doktorer och professorer i dessa ämnen och forskar i bland annat integration, arbetsmarknad, klasskillnader, karriärutveckling m. m

All forskning jag läser ger en helt annan bild än vad skrivs här i forumet, vad beror det på?

För mig är forskningsresultat det som är närmast sanningen och efter att ha läst hundratals böcker, avhandlingar och studier i detta ämne har jag svårt att se vad ni ser, det ni lite dogmatiskt ser som sanningen. Menar ni att universitetsvärlden o all dess forskning är korrupt? Jag försöker se denna fråga så objektivt jag kan men jag kan inte alls på ett vetenskapligt plan hitta stöd för era argument. Vad beror detta på?

Det beror på att ni ser allt väldigt kortsiktigt medan vi kritiker ser långsiktigt.

Tre exempel på kortsiktighet som har med pengar och jobbtillfällen att göra.

Folk som anser sig vara flykting-entreprenörer, som Bert Karlsson och Attendo-människorna, de får de kortsiktiga intäkterna, de tjänar pengar på flyktingarna. De köper upp gamla ruckel till vandrarhem och även finare gästgivaregårdar, rustar upp dom, hyser flyktingar med kost och logi. Och skickar räkningen till staten (dvs skattebetalare).

De täljer guld med kniv just nu och staten tänker "vad bra! Arbetstillfällen!"

Verk som Migrationsverket, de behöver anställa en masse för att kunna ta hand om dessa gigantiska flyktingströmmar. Och, igen, staten tänker "vad bra! Arbetstillfällen!"

Staten har gjort det lättare för folk med bostadsrätter att hyra ut dom under oändlig tid. Förr var det max 6 månader med en chans till EN förlängning på max 6 månader (oftast).

Detta beslut togs av regeringen i somras. Varför kan man undra. Min BRF gick från policyn "vi vill att de som äger lägenheterna ska bo i dom, vi vill inte ha massa andrahandsgäster, det skapar otrygghet blablabla". Inte ens sambo på försök fick man hyra ut för.

Helt plötsligt var det "ja nu har regeringen bestämt så nu gör vi såhär"

Så trots att vi har enorm brist på bostäder i storstäderna så kan folk nu bo i andrahand i klart större skala. Kanske även flyktingar snart? Skicka räkningen bara.

Den som äger lägenheten /kontraktet/besittningsrätten kan kamma hem stålarna.

Men vad händer när Migrationsverkets arbetstakt normaliseras? Jo, alla som fick jobb för att klara den enorma puckeln får gå.

Vad händer när Bert och grabbarna har omkostnader för några tusen per flykting per månad men fakturerar 50 000kr till staten, varje månad?

Vad händer när ingen vet vem som bor var? Otrygghet.

Dessa var bara några exempel.
    ---
  • KillBill
    Aqt skrev 2015-04-06 11:48:36 följande:

Det är fördomsfull propaganda mot SD. Som att bara outbildade bönder och naiva tonårsveganer röstar på Miljöpartiet och kriminella på Vänsterpartiet.

Bättre kan ni om man ska diskutera Sveriges allvarliga Segregationsproblem seriöst!

Ok men du kan inte neka till att Sverigedemokrater i allmänhet förhåller sig väldigt kritisk mot den etablerade uppfattningen i forskarvärlden och inom media.

Nästan alltid när någon som inte är Sverigedemokrat försöker hänvisa till forskning eller "vanlig" media så kritiserar Sverigedemokraterna den personen för att vara politisk korrekt. Vad tycker du att man ska kalla det förhållningssättet (som SD bedriver mot meningsmotståndare)? Tycker du att det är ett seriöst sätt att diskutera integrationspolitiken på?

Vad tror du att det beror på att SDare ofta är så kritiskt inställda till etablerad forskning och till etablerad media? 

• Förtryckt
    KillBill skrev 2015-04-06 12:26:52 följande:

Ok men du kan inte neka till att Sverigedemokrater i allmänhet förhåller sig väldigt kritisk mot den etablerade uppfattningen i forskarvärlden och inom media.

Nästan alltid när någon som inte är Sverigedemokrat försöker hänvisa till forskning eller "vanlig" media så kritiserar Sverigedemokraterna den personen för att vara politisk korrekt. Vad tycker du att man ska kalla det förhållningssättet (som SD bedriver mot meningsmotståndare)? Tycker du att det är ett seriöst sätt att diskutera integrationspolitiken på?

Vad tror du att det beror på att SDare ofta är så kritiskt inställda till etablerad forskning och till etablerad media? 

Tråden handlar inte om SD, jag är inte SD, skitsamma om jag vore SD, det finns inga bra partier i det här landet längre.

Håll dig gärna till topic.
    ---
  • KillBill

Om du kan belägga att bara outbildade bönder och naiva tonårsveganer röstar på Miljöpartiet och kriminella på Vänsterpartiet så är det ju sant.

• Felicia86

Jag studerar sedan några år tillbaka på universitet med fokus på arbetsmarknad (statsvetenskap), beteendevetenskap och makroekonomi.

Lärarna jag träffar varje vecka är doktorer och professorer i dessa ämnen och forskar i bland annat integration, arbetsmarknad, klasskillnader, karriärutveckling m. m

All forskning jag läser ger en helt annan bild än vad skrivs här i forumet, vad beror det på?

För mig är forskningsresultat det som är närmast sanningen och efter att ha läst hundratals böcker, avhandlingar och studier i detta ämne har jag svårt att se vad ni ser, det ni lite dogmatiskt ser som sanningen. Menar ni att universitetsvärlden o all dess forskning är korrupt? Jag försöker se denna fråga så objektivt jag kan men jag kan inte alls på ett vetenskapligt plan hitta stöd för era argument. Vad beror detta på?

Sanningen är att de flesta universitet har en väldigt vänsterprägel och det gäller även litteraturen där den mesta av den är utvald för att passa in på den världsbild de har. Det finns massor av kritisk forskning men den lyfts inte in på biblioteken och främst i litteraturlistorna. Vet med mig själv att det var böcker som var kritiska på fel sätt när jag läste min utbildning. Den litteraturen lyftes bort, då den inte ansågs hålla rätt vädegrund. Något påhitt som vi i Sverige har börjat lyfta in överallt. Har du inte rätt värdegrund så får du inte vara med!
  • KillBill
    Felicia86 skrev 2015-04-06 13:40:58 följande:
    Sanningen är att de flesta universitet har en väldigt vänsterprägel och det gäller även litteraturen där den mesta av den är utvald för att passa in på den världsbild de har. Det finns massor av kritisk forskning men den lyfts inte in på biblioteken och främst i litteraturlistorna. Vet med mig själv att det var böcker som var kritiska på fel sätt när jag läste min utbildning. Den litteraturen lyftes bort, då den inte ansågs hålla rätt vädegrund. Något påhitt som vi i Sverige har börjat lyfta in överallt. Har du inte rätt värdegrund så får du inte vara med!

Det är ju närmast sensationella uppgifter att vi i Sverige har politiskt präglade universitet och dessutom politiskt präglad studielitteratur. Vad har du för källa för detta påstående?

• Moderno

Vilken bild menar du? Du mpste nog först förklara vad du syftar på innan du kan förvänta dig ett svar.
  • Marginalen
    KillBill skrev 2015-04-06 11:43:59 följande:

Kan det vara så att det är många Sverigedemokrater som skriver här på forumet? SDs misstänksamhet mot vetenskap och forskning bottnar förmodligen i att det bara är ca 7% av SD väljarna som har högskoleutbildning (tittar man på Sverige totalt så har ca 33% av befolkningen högskoleutbildning).

Och just därför är SD:s väljare mer högutbildade än Socialdemokrater.

Ibland blir det inte riktigt sant bara för att man rapar lite.
  • Marginalen
    KillBill skrev 2015-04-06 13:59:43 följande:

Det är ju närmast sensationella uppgifter att vi i Sverige har politiskt präglade universitet och dessutom politiskt präglad studielitteratur. Vad har du för källa för detta påstående?

Väldigt sensationellt att Södertörns Högskola är vänsterliberala. Om man bott under en sten.
Svar på tråden Är kollapsen här nu?