• Felicia86

Är kollapsen här nu?

Invandringen till Sverige , sätter ständigt nya rekord. Och vi ser hur vårat samhälle har börjat slitas isär, i mångkulturens tecken. Migrationsverket vädjar hela tiden om mer pengar och varnar ständigt om uppskriva prognoser, över hur många som kommer att söka asyl den närmsta tiden.

För mig och många andra har detta varit solklart sedan länge och fler och fler verkar få upp ögonen för det här. Och även om media och de främsta politikerna envist fortsätter att försöka hjärntvätta invånarna med sina påhittade floskler om mångkulturens förträffligheter och att vi ska öppna våra hjärtan, så hörs ändå fler röster nu som har förstått det ohållbara i dagens in oansvariga invandra och integrationspolitik och numera inte bara från SD och dess sympatisörer, utan även från andra partier, från både vänster till höger.

En väldigt intressant och saklig text läste jag nyss på sossens Johan Westerholms Blogg, ledarna.se En mycket läsvärd text som jag rekomedera även er mest inbitna invandraliberaler här.

ledarsidorna.se/2015/03/vi-ar-framme-nu/

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är kollapsen här nu?
  • Felicia86
    Sensitiveguy skrev 2015-04-03 15:51:35 följande:

Men kommunist och vänsterextremist. Så du är knappast oskyldig till den magra debattstil sverigedemokrater ofta gör uttryck för.

Men kommunism och vänsterextremism är inget ovanligt i Sverige och även väldigt accepterat i samhället. Jag använder mig aldrig av personliga påhopp och förnedrande ord. Vet dock att det förekommer här från bägge sidor men ofast från den sidan du säger dig tillhöra, även om jag aldrig har upplevt dig uppträda så här, så vitt jag vet?
  • Felicia86
    Sensitiveguy skrev 2015-04-03 15:54:36 följande:

Hur förvånar du mig faktiskt. Du erkänner motståndarens rätt till sin åsikt. Väldigt olikt sverigedemokrater.

Vad gäller sakfrågan undrar jag bara hur du kan använda ord som samhällskollaps? Har du en källa på att det är faktiskt så som sker? Annars är det väl att betrakta som en din, subjektiva känsla.

Klart alla ska ha rätt till en åsikt, men de får gärna försvara sin åsikt med sakargument, men det är det ingen som gjort här än och då menar jag inte med de vanliga flosklerna om rasisn och allas lika värde.

Det är min upplevelse av det hela, som jag delar med väldigt många, precis som jag har givit er en möjlighet till andra svar i denna tråden, som det Reinfeldt sa innan valet och många av er använder här, att det finns gott om plats i Sverige.

Kan givetvis inte ha hur många alternativ som helst. Men det finns ett för dem som tycker som jag, ett för dem som inte ser detta som ett problem alls, för dem som tror det kan bli ett problem om det blir extremare och för dem som inte har en aning.

Kan det bli mer objektivt! Eller skulle jag göra en tråd som dina meningsfränder här brukar göra, där man helt utelämnar ett alternativ som motsvarar det vi står för eller förlöjliga det alternativet på något sätt?
  • Sensitiveguy
    Felicia86 skrev 2015-04-03 16:17:02 följande:

Men kommunism och vänsterextremism är inget ovanligt i Sverige och även väldigt accepterat i samhället.

Källa?
  • Paulina P P

Det minsta man kan begära är väl att det finns bostäder. Hur humant är det att låta folk komma hit och sen få sitta på asylboende på obestämd tid? Det är bara snäppet bättre än tältläger (som vi kanske måste ta till när asylboendena inte räcker)

• Mianne
    Paulina P P skrev 2015-04-03 18:54:38 följande:

Det minsta man kan begära är väl att det finns bostäder. Hur humant är det att låta folk komma hit och sen få sitta på asylboende på obestämd tid? Det är bara snäppet bättre än tältläger (som vi kanske måste ta till när asylboendena inte räcker)

Helt riktigt! Är det dit vi vill.....tältläger för våra flyktingar?
  • Felicia86
    Sensitiveguy skrev 2015-04-03 17:58:50 följande:

Källa?

Svårt att sätta en källa på det. Det är bara att se på vilka som exempelvis jobbar på puplic service och vilka åsikter som släpps fram i tidningar och media osv. Sverige har ju även ett parti med starka rötter ur kommunismen i riksdagen och som just nu har vågmästarrollen och får igenom mer och mer av sin politik. Bara för att man slopar Ket i namnet så innebär inte det att man byter ideologi.

Många av dagens kända journalister och politiska experter har även ett förflutet kommunustistiska rörelser.
  • Felicia86
    Mianne skrev 2015-04-03 19:04:50 följande:

Helt riktigt! Är det dit vi vill.....tältläger för våra flyktingar?

Ja varför inte, vora politiker har ju tydligt visat att det humana och moraliska är ju själva mottagandet, sedan är de ganska oviktiga, så om de slår ihjäl varandra bor i tält eller vad de nu vill göra, ändå kvittar. Sverige kan ändå slå sig om bröstet och se oss som en humintär stormakt!!!
  • Sensitiveguy
    Felicia86 skrev 2015-04-04 11:33:11 följande:

Svårt att sätta en källa på det. Det är bara att se på vilka som exempelvis jobbar på puplic service och vilka åsikter som släpps fram i tidningar och media osv. Sverige har ju även ett parti med starka rötter ur kommunismen i riksdagen och som just nu har vågmästarrollen och får igenom mer och mer av sin politik. Bara för att man slopar Ket i namnet så innebär inte det att man byter ideologi.

Många av dagens kända journalister och politiska experter har även ett förflutet kommunustistiska rörelser.

Du sprider fördomar utan kunskap.
  • Felicia86
    Sensitiveguy skrev 2015-04-04 11:37:50 följande:

Du sprider fördomar utan kunskap.

Sluta med din härskarteknik och gå och förkovra dig lite i verkligheten istället.
  • Sensitiveguy
    Felicia86 skrev 2015-04-04 11:53:11 följande:

Sluta med din härskarteknik och gå och förkovra dig lite i verkligheten istället.

Verkligheten är ett subjektivt begrepp. Det är därför du behöver fakta för att kunna påstå saker.
Svar på tråden Är kollapsen här nu?