• Felicia86

Är kollapsen här nu?

Invandringen till Sverige , sätter ständigt nya rekord. Och vi ser hur vårat samhälle har börjat slitas isär, i mångkulturens tecken. Migrationsverket vädjar hela tiden om mer pengar och varnar ständigt om uppskriva prognoser, över hur många som kommer att söka asyl den närmsta tiden.

För mig och många andra har detta varit solklart sedan länge och fler och fler verkar få upp ögonen för det här. Och även om media och de främsta politikerna envist fortsätter att försöka hjärntvätta invånarna med sina påhittade floskler om mångkulturens förträffligheter och att vi ska öppna våra hjärtan, så hörs ändå fler röster nu som har förstått det ohållbara i dagens in oansvariga invandra och integrationspolitik och numera inte bara från SD och dess sympatisörer, utan även från andra partier, från både vänster till höger.

En väldigt intressant och saklig text läste jag nyss på sossens Johan Westerholms Blogg, ledarna.se En mycket läsvärd text som jag rekomedera även er mest inbitna invandraliberaler här.

ledarsidorna.se/2015/03/vi-ar-framme-nu/

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är kollapsen här nu?
  • Felicia86
    Sensitiveguy skrev 2015-04-04 12:03:06 följande:

Verkligheten är ett subjektivt begrepp. Det är därför du behöver fakta för att kunna påstå saker.

Men det är ganska självklara fakta att vänsterideal präglar vårt samhälle. Bara kika på tråden här om kommunism, även om detta forum är ganska vänsterpräglat så visar resultatet ändå en ganska rättvis bild skulle jag tro.

Hade det skapats en liknade tråd om nazism så hade det blivit noll på ja-sidan ändå är de två ideologierna lika hemska. Men så är inte fallet hos många..
  • Sensitiveguy
    Felicia86 skrev 2015-04-04 13:32:36 följande:

Men det är ganska självklara fakta att vänsterideal präglar vårt samhälle. Bara kika på tråden här om kommunism, även om detta forum är ganska vänsterpräglat så visar resultatet ändå en ganska rättvis bild skulle jag tro.

Hade det skapats en liknade tråd om nazism så hade det blivit noll på ja-sidan ändå är de två ideologierna lika hemska. Men så är inte fallet hos många..

Som sagt, fakta var det...
  • Förtryckt

Kollapsen är redan ett faktum. Det är bara att alla inte har sett det än, eller drabbats än. Man gör det bästa för att lura sjukskrivna och arbetslösa på sina ersättningar, likaså gör soc som envist vägrar ge socialhjälp åt utfattiga svenska ungdomar. Trettioåriga mammor får höra att "flytta hem till dina föräldrar igen" och så vidare.

---
  • Förtryckt
    Mianne skrev 2015-04-03 19:04:50 följande:

Helt riktigt! Är det dit vi vill.....tältläger för våra flyktingar?

Nej för helvete. Innan syrianerna kommer till Sverige sitter de i tältläger i grannländerna. Tältläger i ett progressivt EU-land med tillväxtmotor som faktiskt ännu fungerar?

HELL NO.
    ---
  • Mianne
    Förtryckt skrev 2015-04-04 13:58:02 följande:
    Nej för helvete. Innan syrianerna kommer till Sverige sitter de i tältläger i grannländerna. Tältläger i ett progressivt EU-land med tillväxtmotor som faktiskt ännu fungerar?

HELL NO.
    Vad kan vi göra för att stoppa kollapsen.....min känsla säger inte särskilt mycket. Bara stå brevid och se på......Vad säger du?
  • Ben66
    Mianne skrev 2015-04-04 14:54:39 följande:
    Vad kan vi göra för att stoppa kollapsen.....min känsla säger inte särskilt mycket. Bara stå brevid och se på......Vad säger du?
    Vi som inte vill vara med på detta som händer i samhället kan inte göra något ännu...förhoppningsvis kan vi det 2018
  • Felicia86
    Ben66 skrev 2015-04-04 18:01:31 följande:

Vi som inte vill vara med på detta som händer i samhället kan inte göra något ännu...förhoppningsvis kan vi det 2018

Tyvärr blir det väldigt svårt om inte övriga partier vågar ta steget och erkänna verkligheten för var den är. Att det inte hänt ännu, gör mig lite oroad.
  • Ben66
    Felicia86 skrev 2015-04-04 18:12:17 följande:
    Tyvärr blir det väldigt svårt om inte övriga partier vågar ta steget och erkänna verkligheten för var den är. Att det inte hänt ännu, gör mig lite oroad.
    Mmmmm....jag undrar också varför ingen säger något till Löfven.
    Han är som Kejsaren i sagan "Kejsaren utan kläder" 
    Någon måste snart tala om sanningen....han är naken.
  • Felicia86
    Ben66 skrev 2015-04-04 18:35:51 följande:

Mmmmm....jag undrar också varför ingen säger något till Löfven.

Han är som Kejsaren i sagan "Kejsaren utan kläder" 

Någon måste snart tala om sanningen....han är naken.

Han vet mer än väl att han är naken, men mångkulturen och den fortsatta massinvandringen måste fortsätta till varje pris. Politiker är kända för att aldrig erkänna sina misstag. Det är först efter den fullständiga kollapsen de är snabba på att skylla ifrån sig ansvaret.
  • Mianne
    Ben66 skrev 2015-04-04 18:01:31 följande:
    2018, menar du nval då eller?
    Personligen tror jag inte gör någon större skillnad på vem vi väljer.......våra politiker är i sin tur styrda uppifrån.
Svar på tråden Är kollapsen här nu?