• Felicia86

Är kollapsen här nu?

Invandringen till Sverige , sätter ständigt nya rekord. Och vi ser hur vårat samhälle har börjat slitas isär, i mångkulturens tecken. Migrationsverket vädjar hela tiden om mer pengar och varnar ständigt om uppskriva prognoser, över hur många som kommer att söka asyl den närmsta tiden.

För mig och många andra har detta varit solklart sedan länge och fler och fler verkar få upp ögonen för det här. Och även om media och de främsta politikerna envist fortsätter att försöka hjärntvätta invånarna med sina påhittade floskler om mångkulturens förträffligheter och att vi ska öppna våra hjärtan, så hörs ändå fler röster nu som har förstått det ohållbara i dagens in oansvariga invandra och integrationspolitik och numera inte bara från SD och dess sympatisörer, utan även från andra partier, från både vänster till höger.

En väldigt intressant och saklig text läste jag nyss på sossens Johan Westerholms Blogg, ledarna.se En mycket läsvärd text som jag rekomedera även er mest inbitna invandraliberaler här.

ledarsidorna.se/2015/03/vi-ar-framme-nu/

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är kollapsen här nu?
  • Förtryckt
    KillBill skrev 2015-04-06 12:33:10 följande:

Om du kan belägga att bara outbildade bönder och naiva tonårsveganer röstar på Miljöpartiet och kriminella på Vänsterpartiet så är det ju sant. 

Vem skulle kunna belägga detta, och varför skulle man ens vilja belägga detta, tror du?

Kan du förklara hur du tänker?

Hela grejen var ju att INGEN kan belägga detta, och inte heller att SD skulle vara några outbildade nazister. Eller vad man nu kallar dom för.

Båda uttalanden är lika tokiga.

Förstår du?
    ---
  • KillBill
    Marginalen skrev 2015-04-06 14:45:29 följande:
    Och just därför är SD:s väljare mer högutbildade än Socialdemokrater.

Ibland blir det inte riktigt sant bara för att man rapar lite.
    Jasså, är det så? Jag har inte sett någon aktuell uppgift om utbildningsnivån hos S-väljare så länka gärna till din källa!
  • Aqt
    KillBill skrev 2015-04-06 12:26:52 följande:
    Aqt skrev 2015-04-06 11:48:36 följande:

Det är fördomsfull propaganda mot SD. Som att bara outbildade bönder och naiva tonårsveganer röstar på Miljöpartiet och kriminella på Vänsterpartiet.

Bättre kan ni om man ska diskutera Sveriges allvarliga Segregationsproblem seriöst!

Ok men du kan inte neka till att Sverigedemokrater i allmänhet förhåller sig väldigt kritisk mot den etablerade uppfattningen i forskarvärlden och inom media.

Nästan alltid när någon som inte är Sverigedemokrat försöker hänvisa till forskning eller "vanlig" media så kritiserar Sverigedemokraterna den personen för att vara politisk korrekt. Vad tycker du att man ska kalla det förhållningssättet (som SD bedriver mot meningsmotståndare)? Tycker du att det är ett seriöst sätt att diskutera integrationspolitiken på?

Vad tror du att det beror på att SDare ofta är så kritiskt inställda till etablerad forskning och till etablerad media? 

Kanske är de skeptiska till Svensk forskning eftersom den visar annat än internationell forskning. I Sverige styr de ideologiska målen forskningen mer.T.ex att resultaten i svensk skola är dåliga måste ju internationell forskning som tvingas på oss  innan vi fattar det, t.ex Pisa.

Innan trodde Sverige "att vi är bäst i världen" minsann.
    Precis som kriminalpolitiken o.s.v.

Media och journalister har ju lågt förtroende överlag så det är inget som är specifikt för SD, även fast media generellt är vänsterinriktad.

Men att mycket riktas mot SD är ju för att de för fram åsikter som är normala i de flesta andra länder som våra nordiska grannländer men anses kontroversiella i Sverige, t.ex  invandringsfrågan.

Så kommer det nog att vara ett bra tag framöver även om Sverigedemokraterna skulle gå om Moderaterna och bli 2:a största parti.

De politiskt korrekta skulle fortfarande inte tycka att det är Sverige som avviker utan att det är fel på Sverigedemokraterna.

• KillBill
    Förtryckt skrev 2015-04-06 14:51:26 följande:
    Vem skulle kunna belägga detta, och varför skulle man ens vilja belägga detta, tror du?

Kan du förklara hur du tänker?

Hela grejen var ju att INGEN kan belägga detta, och inte heller att SD skulle vara några outbildade nazister. Eller vad man nu kallar dom för.

Båda uttalanden är lika tokiga.

Förstår du?

Det görs undersökningar avseende utbildningsnivån hos olika typer av väljare så vi kan faktisk föra en faktabaserad diskussion kring utbildningsnivån hos exempelvis SD väljare. Sedan håller jag med dig om att det blir svårare (läs omöjligt)  att belägga att bara outbildade bönder och naiva tonårsveganer röstar på Miljöpartiet och kriminella på Vänsterpartiet. Det var därför jag använde ordet om. 

• Hannananana
    KillBill skrev 2015-04-06 11:43:59 följande:

Kan det vara så att det är många Sverigedemokrater som skriver här på forumet? SDs misstänksamhet mot vetenskap och forskning bottnar förmodligen i att det bara är ca 7% av SD väljarna som har högskoleutbildning (tittar man på Sverige totalt så har ca 33% av befolkningen högskoleutbildning).

Jo det är lite det jag personligen har tänkt men jag ville få svar från de som skrivit här i tråden. Jag tycker det är intressant och vill hemskt gärna ha svar.

Jag ser ingen personlig vinst med att diskutera mina egna åsikter och ser denna fråga objektivt, vilket självklart krävs av mig som studerar frågan. Jag skapar helt enkelt min uppfattning av all fakta och data jag tar in, data som självklart ska ha hög validitet och reabilitet. Jag hoppas verkligen att få höra hur man i tråden ser på detta och eftersom tråden varit mycket aktivt borde det ju ligga i mångas intresse att svara.

Jag menar, om det finns åsikter att hundratals (tusentals) studier om ämnet är korrupta och "pk" (ett begrepp jag sett används flitigt) så är det en allvarlig fråga som vi på universiteten måste utreda. Vore hemskt om de dussintals forskare jag möt egentligen är korrupta och döljer den sanning som diskuteras här.

• Hannananana
    Förtryckt skrev 2015-04-06 12:03:40 följande:
    Det beror på att ni ser allt väldigt kortsiktigt medan vi kritiker ser långsiktigt.

Tre exempel på kortsiktighet som har med pengar och jobbtillfällen att göra.

Folk som anser sig vara flykting-entreprenörer, som Bert Karlsson och Attendo-människorna, de får de kortsiktiga intäkterna, de tjänar pengar på flyktingarna. De köper upp gamla ruckel till vandrarhem och även finare gästgivaregårdar, rustar upp dom, hyser flyktingar med kost och logi. Och skickar räkningen till staten (dvs skattebetalare).

De täljer guld med kniv just nu och staten tänker "vad bra! Arbetstillfällen!"

Verk som Migrationsverket, de behöver anställa en masse för att kunna ta hand om dessa gigantiska flyktingströmmar. Och, igen, staten tänker "vad bra! Arbetstillfällen!"

Staten har gjort det lättare för folk med bostadsrätter att hyra ut dom under oändlig tid. Förr var det max 6 månader med en chans till EN förlängning på max 6 månader (oftast).

Detta beslut togs av regeringen i somras. Varför kan man undra. Min BRF gick från policyn "vi vill att de som äger lägenheterna ska bo i dom, vi vill inte ha massa andrahandsgäster, det skapar otrygghet blablabla". Inte ens sambo på försök fick man hyra ut för.

Helt plötsligt var det "ja nu har regeringen bestämt så nu gör vi såhär"

Så trots att vi har enorm brist på bostäder i storstäderna så kan folk nu bo i andrahand i klart större skala. Kanske även flyktingar snart? Skicka räkningen bara.

Den som äger lägenheten /kontraktet/besittningsrätten kan kamma hem stålarna.

Men vad händer när Migrationsverkets arbetstakt normaliseras? Jo, alla som fick jobb för att klara den enorma puckeln får gå.

Vad händer när Bert och grabbarna har omkostnader för några tusen per flykting per månad men fakturerar 50 000kr till staten, varje månad?

Vad händer när ingen vet vem som bor var? Otrygghet.

Dessa var bara några exempel.
    Kort siktigt skulle jag nog inte säga. Varje studie kräver en bakgrundsgenomgång. Annars kan de inte anses ha någon reabilitet.
  • Hannananana
    Felicia86 skrev 2015-04-06 13:40:58 följande:
    Sanningen är att de flesta universitet har en väldigt vänsterprägel och det gäller även litteraturen där den mesta av den är utvald för att passa in på den världsbild de har. Det finns massor av kritisk forskning men den lyfts inte in på biblioteken och främst i litteraturlistorna. Vet med mig själv att det var böcker som var kritiska på fel sätt när jag läste min utbildning. Den litteraturen lyftes bort, då den inte ansågs hålla rätt vädegrund. Något påhitt som vi i Sverige har börjat lyfta in överallt. Har du inte rätt värdegrund så får du inte vara med!

Okej, skulle behöva räkna studier så som du säger dig ha läst?

Sedan tycker jag det är viktigt att påpeka att studier är menade att vara helt opartiska. Förutom när det finns lagar att följa, t.ex. har den svenska skolan en normkritisk grund, att normer som begränsar barns möjligheter ska motarbetas. Kalle ska till exempel inte få höra från lärarna att frisörprogrammet passar tjejer bättre.

Men studier består ju ej av åsikter, det är ju mer krönikor eller ren litteratur men just studier handlar ju om att studera ett objekt eller ett ämne objektivt och sedan analysera orsak och verkan. Det kan vara i diskussiondelen som författaren får presentera sin åsikt men resultat delen består endast av resultat.Exempelvis läste jag idag flera studier om pappors föräldraledighet. Studierna presenterar ju först resultat och statistik om pappor roll ur ett historiskt perspektiv (sedan industrialisseringen) och sedan berättar man hur intervjupersonen och enkätter besvarats. 

• Hannananana
    Hannananana skrev 2015-04-06 19:28:45 följande:

Sedan tycker jag det är viktigt att påpeka att studier är menade att vara helt opartiska. Förutom när det finns lagar att följa, t.ex. har den svenska skolan en normkritisk grund, att normer som begränsar barns möjligheter ska motarbetas. Kalle ska till exempel inte få höra från lärarna att frisörprogrammet passar tjejer bättre.

Men studier består ju ej av åsikter, det är ju mer krönikor eller ren litteratur men just studier handlar ju om att studera ett objekt eller ett ämne objektivt och sedan analysera orsak och verkan. Det kan vara i diskussiondelen som författaren får presentera sin åsikt men resultat delen består endast av resultat.Exempelvis läste jag idag flera studier om pappors föräldraledighet. Studierna presenterar ju först resultat och statistik om pappor roll ur ett historiskt perspektiv (sedan industrialisseringen) och sedan berättar man hur intervjupersonen och enkätter besvarats. 

förlåt, ska självklart stå läsa i första meningen, ej räkna.
  • Felicia86
    Hannananana skrev 2015-04-06 19:28:45 följande:

Vetenskapliga studier ska självklart vara objektiva. Men du kan få väldigt olika svar, beroende på vilken infallsvinkel du har och vad du hoppas att uppnå med studien. Det är ingen hemlighet att de flesta universitet i Sverige är väldigt vänsterpräglade och de flesta av forskarna är starkt åt vänster.

Ett gott exempel på hur forskning kan vinklas åt det håll som är önskat är forskning inom hälsa och näring. Där finns det väldigt mycket forskning på samma sak som givit väldigt olika svar och även andra svar på samma studier när andra forskare analyserat samma studier!
  • KillBill
    Felicia86 skrev 2015-04-06 21:00:10 följande:
    Vetenskapliga studier ska självklart vara objektiva. Men du kan få väldigt olika svar, beroende på vilken infallsvinkel du har och vad du hoppas att uppnå med studien. Det är ingen hemlighet att de flesta universitet i Sverige är väldigt vänsterpräglade och de flesta av forskarna är starkt åt vänster.

Ett gott exempel på hur forskning kan vinklas åt det håll som är önskat är forskning inom hälsa och näring. Där finns det väldigt mycket forskning på samma sak som givit väldigt olika svar och även andra svar på samma studier när andra forskare analyserat samma studier!
    Kan du belägga att svenska universitet är väldigt vänsterpräglade och att de flesta forskarna är "starkt åt vänster" eller är det bara din personliga uppfattning?
Svar på tråden Är kollapsen här nu?