• Anonym (Lappen)

Jimmie Åkesson hos Skavlan

Skavlan trasslade in sig i 15 år gamla uttalanden av någon i partiet. Vad liknande har många sagt i andra partier. 

• Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan
  • Anonym (Killen)

Missade Skavlan när det gick på TV men såg nyss programmet på youtube. Röstar inte själv på SD så jag hade inte sett reklamfilmen från 2010.
    Skavlan försökte få det till att filmen är rasistisk.
    Vad ser man i filmen? Jo, man ser EN tant som springer ikapp mot försörjning och man ser ett helt gäng med muslimska småbarnsmammor som gör detsamma.
    Är inte rasism lite samma sak som att förtrycka minoriteter?

• Anonym (usch Skavlan)

Skavlan var lite mallig för att Jimmie tackat ja tll inbjudan att vara med. Det är det som är problemet här att han var den första som kunde grilla honom eftersom han var först och kunde vara lite extra hård och kaxig mot honom. Hade Jimmie varit med i ett annat program innan t.ex. Agenda hade Skavlan inte uppträtt på samma sätt, det är garanterat.

Det är det som är så osmakligt.

• Adelaide
    Gert skrev 2015-03-29 13:58:33 följande:
    Nästa gång Stefan Löfven gästar Tavlan kan han fråga honom om det här:

Men att Tavlan frågar Löfven detta lär aldrig hända.
    Nej, det lär aldrig hända... Det värsta (om man ska diskutera tvångssteriliseringarna) tycker jag annars var att de ofta gjordes på så lösa grunder. Jag KAN faktiskt tänka idag, när jag träffar på kvinnor som föder barn på barn, hela tiden med nya pappor, fast de inte kan ta hand om de de redan har, att... ja. Drömmer Men på den tiden räckte det med motiveringar som "flickan har setts hänga vid dansbanan". Om det då var en ung människa som inte hade föräldrar som hade makt och inflytande i samhället, och kunde stoppa ingreppet.
  • Anonym (Lena)
    Anonym (Killen) skrev 2015-03-29 14:01:21 följande:

Missade Skavlan när det gick på TV men såg nyss programmet på youtube. Röstar inte själv på SD så jag hade inte sett reklamfilmen från 2010.

Vad ser man i filmen? Jo, man ser EN tant som springer ikapp mot försörjning och man ser ett helt gäng med muslimska småbarnsmammor som gör detsamma.

Vad menar du?
  • Gert

På vilken sätt förtrycker reklamfilmen en minoritet?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Kyrkby
    Anonym (Lappen) skrev 2015-03-27 22:03:52 följande:

Skavlan trasslade in sig i 15 år gamla uttalanden av någon i partiet. Vad liknande har många sagt i andra partier. 

Allt som kan svärta ner och baktala SD är legitimt !
    Partiet skall fördrivas ut ifrån Svensk politik.
  • Unis
    Gert skrev 2015-03-29 13:58:33 följande:
    Nästa gång Stefan Löfven gästar Tavlan kan han fråga honom om det här:
    Men att Tavlan frågar Löfven detta lär aldrig hända.
    Nej för DET är han för feg för.
    A Sky Full of Stars. I think I see you.....
  • Anonym (hyckleri)
    ErnstHugo skrev 2015-03-29 13:48:08 följande:
    Du tycker att SVT skall dalta med partiledaren för ett missnöjesparti för att han kommer från en spel-rehab? Hur naiv får man bli jösses.
    Men nu framstår ju Skavlan som en idiot när han inte har några problem med att dalta med "döds-nazist-rasistkärringpolitikerna" från sitt hemland Norge.
  • Kyrkby

Den filmen var fruktansvärd, rasistisk, invandrarfientlig till max, mätte folk mot folk på ett bestialiskt sätt.

Bra att så få har sätt filmen
  • Adelaide

Dessutom är budskapet i den reklamfilmen intet annat än sanningen. Ändå var det i övrigt normalbegåvade människor, som förfasade sig (på den tiden då filmen visades) och påstod att det inte var sant.

Hade det inte varit för flyktingmottagandet så hade pensionssystemet inte behövt göras om, utan vi hade även fortsatt kunnat få pension baserad på de 15 åren med högst lön. Det hade underlättat livet för massor av människor, som nu drar sig för att stanna hemma med barnen eller arbeta deltid. För 40 år sedan visste ju kvinnorna (särskilt) att de hade tid att arbeta upp en hyfsad pension när barnen blivit större...
Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan