• Anonym (Lappen)

Jimmie Åkesson hos Skavlan

Skavlan trasslade in sig i 15 år gamla uttalanden av någon i partiet. Vad liknande har många sagt i andra partier. 

• Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan
  • KillBill
    Donizetti skrev 2015-03-28 23:53:11 följande:

"När argumenten tryter, smäda din fiende". Bevingade ord av Oscar Wilde om jag inte missminner mig. Jag har hela tiden förhållit mig saklig utan personangrepp. "Offerkoftor" är ett tecken på att du förlorat diskussionen och att dina argument tryter, KillBill.

HaHa jag svarade bara på ditt inlägg där du pratade om det "politiskt korrekta kulturetablissemanget". Donizetti, snacka om att kasta sten i glashus.

• Anonym (FridaBabe)
    Donizetti skrev 2015-03-28 23:42:40 följande:
    Tokhyllas Skavlan? Det beror på var du läser. På SVT24 har du några från det politiskt korrekta kulturetablissemanget som "tokhyllar", (med betoning på ordet tok), men SVT har två kvällar i rad varit tvungna att stänga kommentarsfältet pga tittarstormen mot Skavlan.

www.svt.se/tittarservice/tyck-till/dialog/782254
    Tack för länken. Det är klart att de stängde kommentarmöjligheterna. De vill inte bemöta tittarna. När har SVT brytt sig om vad folk anser? Så länge politikerna skyfflar in pengar till skiten så behöver de inte göra program värda namnet. Det finns ju en anledning till att SVT finansieras med skattestöd och TV-avgifter. De hade aldrig kunnat konkurera om de varit tvungna till att överleva på det de producerar. De hade gått i konkurs helt enkelt. Men de bryr sig inte, de har ju inga incitament till att producera något bra. Men, men, de blir väl tvungna till att lära sig att göra bra TV eller gå under så småningom. Ser fram emot den dagen.
  • Anonym (***)

Men helt allvarligt! Inte en enda levande själ kan väl tycka att intervjun var bra gjord???

Till och med min SD-kritiska tonårsdotter såg hur illa det sköttes!

En bruten människa som väljer att göra sitt första framträdande i en "gemytlig" talkshow blir oerhört hårt ansatt.
    Ställs till svars för saker han inte ens sagt/gjort själv....

• KillBill
    Anonym (FridaBabe) skrev 2015-03-28 23:55:35 följande:
    Huvudet på spiken. Det där är helt typiskt för "debattörer" med en viss politisk syn. 
    Du är medveten om att du alldeles nyss i ett inlägg skrev om "ointelligenta PK-muppar utan analytisk förmåga" Skrattande

• Anonym (Bongo)
    Anonym (Dude) skrev 2015-03-27 22:21:05 följande:

Det var dumt av Jimmie att ställa upp för en intervju eftersom han har 0 % sharm och pondus som representant för SD.

Det behövs någon som Mathias för möten med media.

Jag fattar inte vad SD medlemmar ser i Jimmie Åkesson?

Håller helt med. Karlsson eller Jomshof är mycket tydligare. Åkesson verkar inte riktigt veta vad han tycker (både pk och främlingsfientlig på samma gång plus allmänt obildad). Kan tillägga att jag inte röstar på SD.

OnT: Jag har aldrig sett ett avsnitt av Skavlan, och tänker inte börja nu.
  • KillBill
    Anonym (***) skrev 2015-03-29 00:03:30 följande:

Men helt allvarligt! Inte en enda levande själ kan väl tycka att intervjun var bra gjord???

En bruten människa som väljer att göra sitt första framträdande i en "gemytlig" talkshow blir oerhört hårt ansatt.
    Ställs till svars för saker han inte ens sagt/gjort själv....

Är man partiledare för Sveriges 3:e största parti, ett parti som dessutom har fått kritik för att försöka styra media får man räkna med att det kan bli tuffa tag. Många var nog oroliga för att SD skulle utnyttja Åkessons medverkan i Skavlan och det kan ha fått Skavlan att vara tuffare än vanligt.

www.journalisten.se/nyheter/aftonbladet-brot-sds-langa-tal

• Donizetti

[quote=75080791][quote-nick]Anonym (***) skrev 2015-03-29 00:03:30 följande:[/quote-nick]Men helt allvarligt! Inte en enda levande själ kan väl tycka att intervjun var bra gjord???

Så sant, Anonym. Till och med en 70-årig socialdemokratisk kvinna på SVT:s svarsforum förfasar sig över den rena mobbing av JÅ i programmet. Ständiga påhopp och avbröt honom hela tiden. Varför gjorde Skavlan inte likadant mot Erna Solberg när hon medverkade i programmet, Norges egen partiledare för Højre, tillika statsminister? Att många höjer sina röster till försvar för JÅ beror inte på att vi är "offerkoftor" utan att vi står upp för den mobbade som Skavlan försökte lustmörda verbalt, en ännu sjukskriven medmänniska. Det kallas empati.

• Anonym (Skvallran)

I Norge har det tydligen brutit ut en kritikerstorm mot Skavlan där man menar att han var för elak under intervjun. Det är toppnyhet just nu hos vg.no:

www.vg.no/rampelys/tv/skavlan-om-kritikken-ikke-vaar-hensikt-aa-trakassere-aakesson/a/23425546/

Det framgår t.ex. att det gjorts många anmälningar till Norges motsvarighet till Granskningsnämnden och att gårdagens program redan är ett av de senaste årens mest anmälda program.

I svensk media är man däremot i allmänhet positivt inställd till programmet och den enda kritikerstorm man tar upp gäller att det klagades innan programmet sändes på att Åkesson över huvud taget bjöds in.

• Anonym (Usch)

Visserligen var det dumt av Jimmie att inte säga att den gamla valfilmen faktiskt var osmaklig, men Skavlan var ju hemsk! Glor in i kameran och skrattar, ser allmänt dryg och ointresserad ut. Tycker att han ofta gör så, men med Jimmie var det extremt. Skiter i vem som sitter i stolen! Kommer inte stödja programmet i fortsättningen. Han och Malou, åååh vad bra de är!!!!!

Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan