• Anonym (Lappen)

Jimmie Åkesson hos Skavlan

Skavlan trasslade in sig i 15 år gamla uttalanden av någon i partiet. Vad liknande har många sagt i andra partier. 

• Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan
  • KillBill
    Donizetti skrev 2015-03-28 21:48:27 följande:

Du gillar listor va? Det går att göra lika långa listor med grymheter begångna i kristendomens namn så jag förstår inte riktigt vart du vill komma. 

Det där med att SD utesluter alla rasister stämmer inte. Henrik Agerhäll utesluts exempelvis inte (mars 2015) trots att han gett uttryck för mycket grov rasism: www.svt.se/nyheter/regionalt/vasterbottensnytt/angerhall-utesluts-inte-ur-sd

Redan år 2012 var Agerhäll på tapeten efter det att han hade publicerat 
    domar från Migrationsdomstolen med kommentarer som exempelvis "Iranskor flyr från ondskefull shejk-farfar". Datainspektionen tyckte att publiceringarna var  kränkande och polisanmälde sajten.www.vk.se/623279/agerhalls-blogg-anmald

Du ska få ett boktips av mig med:  www.adlibris.com/se/bok/sverigedemokraternas-svarta-bok-9789187777042

• Anonym (FridaBabe)
    Anonym (usch Skavlan) skrev 2015-03-28 13:03:59 följande:

Skavlan smörar för andra gäster och låter dom prata klart men här låter han inte inte Jimmie svara utan avbryter precis hela tiden. Värsta intervjun av Skavlan. Han försökta vara tuff och hård men blev bara löjlig. Kommer aldrig mer se programmet.

Har faktiskt aldrig sett programmet förr och nu efter att ha tittat på sekvensen i den här tråden kommer jag inte heller i fortsättningen att titta på det där. Det är ju skitkasst. Finns där inga krav på kvalifikationer hos programledare nuförtiden? Den där var ju helt inkompetent, satt och trummade med benet hela tiden, var mer upptagen av att vara oförskämd än att lyssna på sin gäst, absolut inte objektiv, intelligent, lyhörd eller rolig. Han är säkert inkvoterad där, de kan inte på fullaste allvar mena annars att det är det bästa de kunnat hitta. 
  • KillBill
    Anonym (FridaBabe) skrev 2015-03-28 23:03:41 följande:
    Har faktiskt aldrig sett programmet förr och nu efter att ha tittat på sekvensen i den här tråden kommer jag inte heller i fortsättningen att titta på det där. Det är ju skitkasst. Finns där inga krav på kvalifikationer hos programledare nuförtiden? Den där var ju helt inkompetent, satt och trummade med benet hela tiden, var mer upptagen av att vara oförskämd än att lyssna på sin gäst, absolut inte objektiv, intelligent, lyhörd eller rolig. Han är säkert inkvoterad där, de kan inte på fullaste allvar mena annars att det är det bästa de kunnat hitta. 
    Tja smaken är som baken: nyheter24.se/nyheter/politik/793422-nu-tokhyllas-skavlan-efter-intervjun-fick-jimmie-akesson-att-tappa-fasaden
  • Anonym (FridaBabe)
    Och det skulle bevisa vadå? Att ointelligenta PK-muppar utan analytisk förmåga sitter och glor på vilket skitprogram som helst som SVT prackar på folket? Folk fattar ju ingenting i vanliga fall heller, det enda de har fattat av programmet är väl att SD representeras. Och då kan man bete sig som skit. Hade det varit någon annan som varit sjukskriven för utbrändhet och behandlats sådär av en vars lön hela folket betalar hade det varit annat ljud i skällan. Jag blir mer och mer övertygad, det är inte SD som gör skillnad på folk och folk, det är ni andra. Och ni bevisar det gång på gång.

Vem bryr sig? SD ökar sakta men säkert. Tendenserna i hela Europa talar också sitt tydliga språk. 
  • KillBill
    Anonym (FridaBabe) skrev 2015-03-28 23:20:52 följande:
    Och det skulle bevisa vadå? Att ointelligenta PK-muppar utan analytisk förmåga sitter och glor på vilket skitprogram som helst som SVT prackar på folket? Folk fattar ju ingenting i vanliga fall heller, det enda de har fattat av programmet är väl att SD representeras. Och då kan man bete sig som skit. Hade det varit någon annan som varit sjukskriven för utbrändhet och behandlats sådär av en vars lön hela folket betalar hade det varit annat ljud i skällan. Jag blir mer och mer övertygad, det är inte SD som gör skillnad på folk och folk, det är ni andra. Och ni bevisar det gång på gång.

Vem bryr sig? SD ökar sakta men säkert. Tendenserna i hela Europa talar också sitt tydliga språk. 

Jag ville bara uppmärksamma dig som inte har sett programmet tidigare att det fanns andra som tyckte att det var bra men jisses du verkar uppenbarligen ha svårt för människor som tycker annorlunda..

• Donizetti
    Tokhyllas Skavlan? Det beror på var du läser. På SVT24 har du några från det politiskt korrekta kulturetablissemanget som "tokhyllar", (med betoning på ordet tok), men SVT har två kvällar i rad varit tvungna att stänga kommentarsfältet pga tittarstormen mot Skavlan.

www.svt.se/tittarservice/tyck-till/dialog/782254
  • KillBill
    Donizetti skrev 2015-03-28 23:42:40 följande:
    Tokhyllas Skavlan? Det beror på var du läser. På SVT24 har du några från det politiskt korrekta kulturetablissemanget som "tokhyllar", (med betoning på ordet tok), men SVT har två kvällar i rad varit tvungna att stänga kommentarsfältet pga tittarstormen mot Skavlan.

www.svt.se/tittarservice/tyck-till/dialog/782254
    Oj, Skavlan har tydligen väckt ilska hos mången offerkofta.
  • Donizetti

"När argumenten tryter, smäda din fiende". Bevingade ord av Oscar Wilde om jag inte missminner mig. Jag har hela tiden förhållit mig saklig utan personangrepp. "Offerkoftor" är ett tecken på att du förlorat diskussionen och att dina argument tryter, KillBill.

• Anonym (FridaBabe)
    Donizetti skrev 2015-03-28 23:53:11 följande:

"När argumenten tryter, smäda din fiende". Bevingade ord av Oscar Wilde om jag inte missminner mig. Jag har hela tiden förhållit mig saklig utan personangrepp. "Offerkoftor" är ett tecken på att du förlorat diskussionen och att dina argument tryter, KillBill.

Huvudet på spiken. Det där är helt typiskt för "debattörer" med en viss politisk syn. 
Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan