• Anonym (Lappen)

Jimmie Åkesson hos Skavlan

Skavlan trasslade in sig i 15 år gamla uttalanden av någon i partiet. Vad liknande har många sagt i andra partier. 

• Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan
  • Gert
    MEE83 skrev 2015-03-29 10:49:07 följande:
    Är detta riktat till mig? Politiker skrev jag, dvs människor som är framröstade av elektoratet, de är beslutsfattare, vi betalar deras löner, 700 000 för en riksdagsman som JÅ, och han får väl runt 400 000 från partiet med, partierna får i sin tur pengarna från Staten, dvs skattebetalarna, via partistödet, vilket innebär att JÅ, får en årslön från oss skattebetalare på 1,1 miljoner SEK. 

Politiker, skall alltid nagelfaras, det är stor skillnad på en politiker, och en läkare och filantrop som Gunhild Stordalen.
    Så Åkesson ska alltid få stå till svars över vad andra människor har sagt för länge sen, även i underhållningsprogram? Det verkar bara gälla Åkesson för när Gudrun Schyman, Mona Sahlin och andra vänsterpolitiker är med i underhållningsprogram ställs inte några frågor om deras partiers historia eller vad partipolitiker har sagt i deras partier.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Rataxes

Sett hela intervjun nu. Skavlan ballar väl ur lite när han tycker Jimmie ska svara för alla medlemmars språkbruk...och sedan fastnar Skavlan i denna loop.
    De flesta svenskarna tittade nog på fotboll då.
    De slapp se skavlans slirande...skavlan får gärna göra liknande intervjuer med övriga partiledare.
    Såg någon Löfven eller Reinfeldt?
    Utfrågades de om skilsmässor, otrohet och sydafrikafiaskon?
    Om så var skavlan bra igår, om ej bara en till som vill bli kramad av Ernman & Arnstad.

Jag svarar endast i undantagsfall anonymiserade användare.
  • Anonym (Besviken...)
    MEE83 skrev 2015-03-29 10:34:07 följande:

Det är nog ett fall av konfirmeringsbias från din sida, det beror sig på vem man pratar med och var man hittar sympatisörerna, vems sympatier pratar du om? Är det bland individer som redan är "frälsta", politiskt neutrala, eller är det bland meningsmotståndare?

Vill man veta hur något mottas, så är det ofta bäst att söka sig utanför sina vanliga flöden, annars så blir det lätt missvisande. 

Jag sympatiserar inte med sd. Jag har aldrig röstat på dem och lär aldrig göra det heller. Men jag tyckte det var osmakligt och inte vidare professionellt så som skavlan betedde sig.
  • Anonym (Lena)

Jag tycker att det är självklart att en nu aktiv politiker ska få frågor om arbetet som politiker, det vore väldigt märkligt annars. Jag följer inte Skavlan så jag vet inte hur han brukar intervjua aktiva politiker men är Åkesson den förste som som får svara på frågor om partiet han representerar är det som är fel, inte frågorna ställda till Åkesson.

Jag ser inte elakheten i frågorna heller men förutom sjukskrivningen får han svara på frågor om varför det är så många medlemmar i partiet som måste uteslutas pga av rasistiska åsikter samt svara på vad han tycker om en reklamfilm som producerats och lanserats under hans tid som ledare. Han får också frågan om han ställer upp på det uttalande som hans vikarie gjort under sjukskrivningen att SD ska försöka fälla varje regering som vill öka invandringen.

På vilket sätt är det elaka frågor?

• Vanillaextract

Det var en riktigt otrevlig och olämplig intervju. Han frågade samma gamla frågor som Åkesson alltid får, avbröt honom hela tiden så han knappt fick en halv mening igenom, satt och hånflinande genom hela intervjun och var allmänt aggressiv.

Att han ställer "tuffa" frågor tycker jag inte man kan grina över. Hycklande och osmakligt att gå på någon som är så skör och dessutom bara gå på honom och inga andra ja. Men fel? Nej. Det tillhör livet som politiker att utstå utfrågningar, idioter och kritik. Jag tror inte att ni som grinar över det skulle reflektera ens om det hände Mona sahlin eller jonas sjöstedt.

• Anonym (***)
    Anonym (x) skrev 2015-03-29 06:58:52 följande:
    Du menar hatarna när du skriver tittarna.
    Säg som det är, du gillar inte att gullpojken Åkesson blir ifrågasatt.
    Nu är det såhär att ger man sig ut i hetluften får man tåla värmen, det borde Åkesson veta. 
    Jag tror vissa har missuppfattat vilka som tycker det var osmakligt. Ni inbillar er att det endast är SD-sympatisörer eller hur?

Det är så långt från sanningen man kan komma!

De allra flesta empatiska människor med lite kunskap om sjukdomen han drabbats av skulle INTE försöka göra honom sjukare vid det första offentliga framträdandet.

Samma gäller alla övriga människor, oavsett partitillhörighet. Om Gudrun Schyman talar ut om sin alkoholism skulle det vara okej att ansätta henne om vad en medlem i partiet gjort för dåraktigt uttalande för 13 år sedan?

Nä, skämmes ta mig f.-n! Varenda en som tyckte Skavlan gjorde något bra.

Hälsn. En person som aldrig röstat/tänkt rösta på SD.
  • tobbe01

Och allt detta för att SD vill minska invandringen. OTROLIGT!  Nu är det kris i landet för det fattas bostäder och asylsökande som fått UT får sitta kvar på förläggningar. När de så småningom kommer därifrån så är det rätt stor risk att de blir arbetslösa för vi har hög arbetslöshet här i landet. Det är inte svensken i första hand som blir lidande över att det kommer ännu fler människor hela tiden utan det är invandrarna själva. Snart är det tomt i butiken.

• Anonym (Lena)
    Anonym (***) skrev 2015-03-29 13:17:19 följande:

Jag tror vissa har missuppfattat vilka som tycker det var osmakligt. Ni inbillar er att det endast är SD-sympatisörer eller hur?

De allra flesta empatiska människor med lite kunskap om sjukdomen han drabbats av skulle INTE försöka göra honom sjukare vid det första offentliga framträdandet.

Samma gäller alla övriga människor, oavsett partitillhörighet. Om Gudrun Schyman talar ut om sin alkoholism skulle det vara okej att ansätta henne om vad en medlem i partiet gjort för dåraktigt uttalande för 13 år sedan?

Tycker du att SVT skulle ha avstått intervjun helt och hållet eller skulle de ha hållet en intervju som inte handlar om politik alls?
  • Anonym (anna)
    Anonym (***) skrev 2015-03-29 13:17:19 följande:

• Anonym (FridaBabe)

Det är bara till att anmäla till granskningsnämnden. Några har redan gjort det. Och inte bara Skavlan utan hela SVT eftersom det inte var direktsändning så någon som företräder SVT måste godkänt programmet.

Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan