Jimmie Åkesson hos Skavlan
Skavlan trasslade in sig i 15 år gamla uttalanden av någon i partiet. Vad liknande har många sagt i andra partier.
Skavlan trasslade in sig i 15 år gamla uttalanden av någon i partiet. Vad liknande har många sagt i andra partier.
Han var där för att berätta om att han skulle börja jobba igen. Och han förtjänar samma respekt som alla andra av Skavlans gäster. Nä, fy faan så dåligt och respektlöst av Skavlan. Så uruselt agerande av honom.
Jag tycker att det är självklart att en nu aktiv politiker ska få frågor om arbetet som politiker, det vore väldigt märkligt annars. Jag följer inte Skavlan så jag vet inte hur han brukar intervjua aktiva politiker men är Åkesson den förste som som får svara på frågor om partiet han representerar är det som är fel, inte frågorna ställda till Åkesson.
Jag ser inte elakheten i frågorna heller men förutom sjukskrivningen får han svara på frågor om varför det är så många medlemmar i partiet som måste uteslutas pga av rasistiska åsikter samt svara på vad han tycker om en reklamfilm som producerats och lanserats under hans tid som ledare. Han får också frågan om han ställer upp på det uttalande som hans vikarie gjort under sjukskrivningen att SD ska försöka fälla varje regering som vill öka invandringen.
På vilket sätt är det elaka frågor?
Jag tycker att det är självklart att en nu aktiv politiker ska få frågor om arbetet som politiker, det vore väldigt märkligt annars. Jag följer inte Skavlan så jag vet inte hur han brukar intervjua aktiva politiker men är Åkesson den förste som som får svara på frågor om partiet han representerar är det som är fel, inte frågorna ställda till Åkesson.
Jag ser inte elakheten i frågorna heller men förutom sjukskrivningen får han svara på frågor om varför det är så många medlemmar i partiet som måste uteslutas pga av rasistiska åsikter samt svara på vad han tycker om en reklamfilm som producerats och lanserats under hans tid som ledare. Han får också frågan om han ställer upp på det uttalande som hans vikarie gjort under sjukskrivningen att SD ska försöka fälla varje regering som vill öka invandringen.
På vilket sätt är det elaka frågor?
Skavlan avbröt Åkesson ideligen, Åkesson han knappt svara på frågan innan han blev avbruten. Som programledare kanske man kan förvänta sig att gästen åtminstone ska kunna svara på en fråga innan programledaren avbryter pratar i munnen på gästen. Anmärkningsvärt dåligt av en programledare, men trots det så svarade Åkesson lugnt och sakligt och det klädde av Skavlan fullkomligt.
Jag tror att SVT ställde krav på att Skavlan skulle gå hårt mot honom. Det är så SVT, SR och övrig media alltid brukar göra mot Åkesson och SD. Det var en förutsättning att Åkesson skulle få vara med över huvud taget.
Jag tycker att frågorna som ställdes skulle handlat om hans sjukdomstid och hans väg tillbaka.
Inte ett ruttet försök av Skavlan att trycka ned gästen i det mörka hål han befunnit sig i. Definitivt inte att gästen ska ställas till svars för vad ANDRA gjort för uttalanden.
Vill man se en politiker grillas kanske rätt forum är Agenda.
Alla som njöt av Skavlans uppträdande har själv ett människoförakt som bör jobbas med.
Jag vet ärligt inte hur man kan tycka att det är okej att göra som Skavlan gjorde.
När intervjun var slut lämnades mer än en soffa av en person med en mycket olustig känsla över vad man nyss bevittnat.
Kanske en kombo?