• Anonym (Lappen)

Jimmie Åkesson hos Skavlan

Skavlan trasslade in sig i 15 år gamla uttalanden av någon i partiet. Vad liknande har många sagt i andra partier. 

• Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan
  • Anonym (x)
    Donizetti skrev 2015-03-29 00:27:23 följande:

[quote=75080791][quote-nick]Anonym (***) skrev 2015-03-29 00:03:30 följande:[/quote-nick]Men helt allvarligt! Inte en enda levande själ kan väl tycka att intervjun var bra gjord???

Till och med min SD-kritiska tonårsdotter såg hur illa det sköttes!

Så sant, Anonym. Till och med en 70-årig socialdemokratisk kvinna på SVT:s svarsforum förfasar sig över den rena mobbing av JÅ i programmet. Ständiga påhopp och avbröt honom hela tiden. Varför gjorde Skavlan inte likadant mot Erna Solberg när hon medverkade i programmet, Norges egen partiledare för Højre, tillika statsminister? Att många höjer sina röster till försvar för JÅ beror inte på att vi är "offerkoftor" utan att vi står upp för den mobbade som Skavlan försökte lustmörda verbalt, en ännu sjukskriven medmänniska. Det kallas empati.

Och vart är empatin för flyktingarna
    Nädu, den gubben går inte det handlar om att deras lilla räddningsplanka och förmedlare av rasism som man vill se ska drabba andra gör bort sig kapitalt så man skjuter mot budbäraren.

Inse fakta, Åkesson är slut som politiker. 
    Patetiskt framträdande, han borde hållit sig hemma på gården, och troligen är det dit han kommer återvända ganska snart.
  • Anonym (x)
    Anonym (FridaBabe) skrev 2015-03-29 00:01:37 följande:
    Tack för länken. Det är klart att de stängde kommentarmöjligheterna. De vill inte bemöta tittarna. När har SVT brytt sig om vad folk anser? Så länge politikerna skyfflar in pengar till skiten så behöver de inte göra program värda namnet. Det finns ju en anledning till att SVT finansieras med skattestöd och TV-avgifter. De hade aldrig kunnat konkurera om de varit tvungna till att överleva på det de producerar. De hade gått i konkurs helt enkelt. Men de bryr sig inte, de har ju inga incitament till att producera något bra. Men, men, de blir väl tvungna till att lära sig att göra bra TV eller gå under så småningom. Ser fram emot den dagen.
    Du menar hatarna när du skriver tittarna.
    Säg som det är, du gillar inte att gullpojken Åkesson blir ifrågasatt.
    Nu är det såhär att ger man sig ut i hetluften får man tåla värmen, det borde Åkesson veta. 
  • Anonym (x)
    Anonym (Cilienda Gercas) skrev 2015-03-29 06:51:26 följande:

Jimmy Åkesson verkade mera ärlig än många andra intervjuade, jag undrar om någon annan politiker som råkat ut för detta skulle ha gjort som han!

Ärlig, han är falsk som en kobra den där. 
  • tobbe01

Åkesson, Jomshof och Karlsson. Tre helskärpta killar. Vad kan gå fel?

• MEE83
    Anonym (Bodil B) skrev 2015-03-28 18:45:55 följande:
    Varför skulle han vara förberedd? Han skulle väl bara tala om att han skulle börja jobba igen , inte behöva stå till svars för gamla påståenden som folk har gjort under 15 års tid. Han har ju faktiskt varit sjukskriven.

Att Skavlan ställer obekväma frågor är självklart inte fel, och det verkar vara det som SD-sympatisörer rasar över, vilket är löjligt, JÅ, och även de andra karriärspolitikerna skall alltid bli bombarderade med obekväma frågor, det bör höra till territoriet och yrket, det är enligt mig så det skall vara att vara skattepengadiare(aka politiker), man får obekväma frågor, hade det varit någon annan än JÅ, eller en politiker från ett annat parti, så hade det nog låtit annorlunda från en del människor, man skall alltid ställa dessa personer mot väggen, och då menar jag alla, inte bara SD politiker. 

Jag kollar inte på TV ofta, men jag har nu sett detta på SVT play, och JÅ såg rätt så granatchockad ut, det verkar inte som han var förberedd på att Skavlan skulle ställa de obekväma frågorna, det känns som att han trodde att det var lite afternoon tea han var inbjuden till, han var dåligt preppad, och kanske inte riktigt redo för att kliva in i rampljuset ännu, för JÅ fixade detta speciellt bra, jag tycker att han såg rätt tilltufsad när Skavlan satte igång.  
  • Gert

Om Skavlan hade varit lika hård mot alla gäster hade det varit en annan sak. Till exempel hade han kunnat ställt Mark Knopfler mot väggen om den homofobiska textraden i Money for Nothing, som lyder så här:

See the little faggot with the earring and the make-up
    Yeah buddy that?s his own hair
    That little faggot got his own jet airplane
    That little faggot he?s millionaire

Han kunde frågat Stordalen om hennes giftermål med mångmiljardären Petter Stordalen och deras lyxbröllop i Marocko som kostade 40 miljoner kronor. Hade hans pengar något att göra med hennes dyra stamcellsbehandling utomlands?

Han kunde ställt frågor till Downtown Abbey kvinnorna varför dom (tjänstefolket) kryper för herrskapet, och om dom inser att dom har gjort sig till nyttiga idioter för privilegie- och klassamhället. 

Men nej. Skavlan, som jag hädanefter kommer kalla Tavlan (tabbe, misstag), ställde bara hårda och tuffa frågor till Jimmie Åkesson. Dessutom var det samma frågor som redan har ställts 1000 gånger. Tavlan gjorde ett riktigt bottennapp här.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • tobbe01
    MEE83 skrev 2015-03-29 07:28:42 följande:

Att Skavlan ställer obekväma frågor är självklart inte fel, och det verkar vara det som SD-sympatisörer rasar över, vilket är löjligt, JÅ, och även de andra karriärspolitikerna skall alltid bli bombarderade med obekväma frågor, det bör höra till territoriet och yrket, det är enligt mig så det skall vara att vara skattepengadiare(aka politiker), man får obekväma frågor, hade det varit någon annan än JÅ, eller en politiker från ett annat parti, så hade det nog låtit annorlunda från en del människor, man skall alltid ställa dessa personer mot väggen, och då menar jag alla, inte bara SD politiker. 

Jag kollar inte på TV ofta, men jag har nu sett detta på SVT play, och JÅ såg rätt så granatchockad ut, det verkar inte som han var förberedd på att Skavlan skulle ställa de obekväma frågorna, det känns som att han trodde att det var lite afternoon tea han var inbjuden till, han var dåligt preppad, och kanske inte riktigt redo för att kliva in i rampljuset ännu, för JÅ fixade detta speciellt bra, jag tycker att han såg rätt tilltufsad när Skavlan satte igång.  
    Jag tror att Jimmie visste EXAKT vad han gav sig in i och eftersom sympatierna efter programmet kommit att hamna på honom så...........vad ska man säga?

F ö så blir det nog tvunget att Sverige öppnar sitt hjärta lite mindre framöver oavsett SD och Jimmie. Modulhus (baracker) i all ära men är det värdigt boende? Finns det jobb? etc etc etc etc
  • Adelaide
    Gert skrev 2015-03-29 09:22:35 följande:

Om Skavlan hade varit lika hård mot alla gäster hade det varit en annan sak. Till exempel hade han kunnat ställt Mark Knopfler mot väggen om den homofobiska textraden i Money for Nothing, som lyder så här:

Han kunde frågat Stordalen om hennes giftermål med mångmiljardären Petter Stordalen och deras lyxbröllop i Marocko som kostade 40 miljoner kronor. Hade hans pengar något att göra med hennes dyra stamcellsbehandling utomlands?

Han kunde ställt frågor till Downtown Abbey kvinnorna varför dom (tjänstefolket) kryper för herrskapet, och om dom inser att dom har gjort sig till nyttiga idioter för privilegie- och klassamhället. 

Men nej. Skavlan, som jag hädanefter kommer kalla Tavlan (tabbe, misstag), ställde bara hårda och tuffa frågor till Jimmie Åkesson. Dessutom var det samma frågor som redan har ställts 1000 gånger. Tavlan gjorde ett riktigt bottennapp här.

Exakt, och det är ju inte bara Skavlan heller. Jag kommer ihåg i valutfrågningarna i höstas, när även SVT:s egna reportrar var hårda och nedvärderande, ja rent av aggressiva, emot just bara Åkesson.
  • MEE83
    tobbe01 skrev 2015-03-29 09:52:26 följande:
    Jag tror att Jimmie visste EXAKT vad han gav sig in i och eftersom sympatierna efter programmet kommit att hamna på honom så...........vad ska man säga?
    Det är nog ett fall av konfirmeringsbias från din sida, det beror sig på vem man pratar med och var man hittar sympatisörerna, vems sympatier pratar du om? Är det bland individer som redan är "frälsta", politiskt neutrala, eller är det bland meningsmotståndare?

Vill man veta hur något mottas, så är det ofta bäst att söka sig utanför sina vanliga flöden, annars så blir det lätt missvisande. 
  • MEE83
    Gert skrev 2015-03-29 09:22:35 följande:

Är detta riktat till mig? Politiker skrev jag, dvs människor som är framröstade av elektoratet, de är beslutsfattare, vi betalar deras löner, 700 000 för en riksdagsman som JÅ, och han får väl runt 400 000 från partiet med, partierna får i sin tur pengarna från Staten, dvs skattebetalarna, via partistödet, vilket innebär att JÅ, får en årslön från oss skattebetalare på 1,1 miljoner SEK. 

Politiker, skall alltid nagelfaras, det är stor skillnad på en politiker, och en läkare och filantrop som Gunhild Stordalen.
Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan