• Anonym (Lappen)

Jimmie Åkesson hos Skavlan

Skavlan trasslade in sig i 15 år gamla uttalanden av någon i partiet. Vad liknande har många sagt i andra partier. 

• Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan
  • Donum
    Anonym (Blueberry) skrev 2015-03-31 14:29:51 följande:

En följd av fri invandring är bl a det vi ser händer med tiggarna som kommer hit. De bygger små bostadsområden i parker och ödetomter mitt i stan. Gillar du det och tycker du det är hållbart? Var och en sköter sitt, liksom.

Jag har inga synpunkter alls på hur andra människor försörjer sig så länge det är lagligt. Jag har så otroligt mycket bättre levnadsvillkor att tiggare inte bekommer mig mer än att jag tycker att det är beklämmande att de har det så illa ställt att det bästa alternativet de ser är att tigga.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Donum
    Anonym (Blueberry) skrev 2015-03-31 14:54:58 följande:

Fast det är ju inte säkert att vi får någon fristad någonstans om det blir krig i Sverige. Jag förstår inte heller hur det kunde vara en kommentar på inlägget jag skrev.

Nej, det är inte säkert, men jag tycker självklart att svenskar som behöver fly krig ska få det.

Kopplingen är att om svenskar får en sådan försämring att det är krig så är det absolut läge att förändra den situationen. Eller tänker du att människor skulle fly hit om vi har krig här?
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Donum
    Anonym (suck) skrev 2015-03-31 14:57:30 följande:

Problemet är att det är inte lagligt för ziggenare att beslagta mark skräpa ner ofreda folk och idga annan kriminalitet, har aldrig varit.

Men det är fullt lagligt att tigga. Tycker du att det verkar vara lyxigt så kan du ju testa att göra det själv?
  • Kofot
    Anonym (suck) skrev 2015-03-31 15:05:09 följande:

Är det inte, allt annat dom håller på med är heller inte lagligt.

Det är heller inte som kollar på om dom är här den lagliga tidsfristen eller ej.

Jag i motsatsen till det tiggande skitet har ett jobb, skulle nog inte skada om dom ersatte sitt eget företagande dom bedriver här med anställning i hemlandet.

Det är fullt lagligt att tigga. Att vara fattig är inte brottsligt.
  • Anonym (Blueberry)
    Donum skrev 2015-03-31 11:58:43 följande:
    Jag är inte vänstervriden så jag är inte så noga med en så omfattande välfärd som vi har i Sverige idag.

Att jag tycker att alla principiellt ska få bosätta sig där de vill är ju inte likställt med att alla bor i Sverige. Så jäkla poppis är inte Sverige.
    Donum skrev 2015-03-31 13:38:07 följande:
    Nej, så länge de som behöver en fristad kommer så ska vi ge dem det.

Jag tycker att alla människor har ett ansvar för att hjälpa människor som flyr krig och misär. Jag hade gärna sett en kraftig ökning av välgörenhet i Sverige.
    Så du menar att det hade varit bra att montera ner välfärden men att man då får tvinga folk att skänka till välgörenhet?
  • Anonym (Blueberry)
    Donum skrev 2015-03-31 14:59:43 följande:
    Nej, det är inte säkert, men jag tycker självklart att svenskar som behöver fly krig ska få det.

Kopplingen är att om svenskar får en sådan försämring att det är krig så är det absolut läge att förändra den situationen. Eller tänker du att människor skulle fly hit om vi har krig här?
    Ja, tycka får man göra...

Tror du att folk endast flyr från sina hem när det är krig? Att antingen så är det krig och om inte krig så är landet välmående och stabilt?
  • Anonym (Bodil B)
    Donum skrev 2015-03-31 13:38:07 följande:

Nej, så länge de som behöver en fristad kommer så ska vi ge dem det.

Jag tycker att alla människor har ett ansvar för att hjälpa människor som flyr krig och misär. Jag hade gärna sett en kraftig ökning av välgörenhet i Sverige.

Kraftig ökning? Av välgörenhet?? För vilka pengar då? Dina?
  • Anonym (Blueberry)
    Donum skrev 2015-03-31 15:03:22 följande:
    Men det är fullt lagligt att tigga. Tycker du att det verkar vara lyxigt så kan du ju testa att göra det själv?
    Nej, det är hemskt att de ska behöva tigga men är det en verksamhet som vi bara ska låta vara och lägga huvudet på sne och tycka synd om dem?

Titta på Brasilien exempelvis med alla gatubarn, kåkstäder, kriminella gäng, drogaffärerna. Är det ett föregångsland i dina ögon?
  • Anonym (x)
    Anonym (suck) skrev 2015-03-31 15:05:09 följande:

Är det inte, allt annat dom håller på med är heller inte lagligt.

Det är heller inte som kollar på om dom är här den lagliga tidsfristen eller ej.

Jag i motsatsen till det tiggande skitet har ett jobb, skulle nog inte skada om dom ersatte sitt eget företagande dom bedriver här med anställning i hemlandet.

Skitet?
    Är det så du kallar människor i nöd.
    Ja, du du är ett praxtexemplar på sd.s människosyn och en liten anledning till varför jag aldrig skulle rösta på sd. 
  • Anonym (x)
    Donum skrev 2015-03-31 13:45:28 följande:
    Fast du började ju beskriva vad du tyckte passade perfekt för dig. Om du inte tycker att Sverige passar perfekt för dig, varför flyttar du inte?

Jag skrev just hur jag ville ha det. Jag skrev att Sverige inte är så poppis att "alla" vill komma hit.
    Bra fråga personen verkar inte ha så mycket till övers för Sverige, så varför ens vara kvar här?
    Varför bor du kvar i Sverige Fridababe, när du är så missnöjd med Sverige?
Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan