Jimmie Åkesson hos Skavlan
Skavlan trasslade in sig i 15 år gamla uttalanden av någon i partiet. Vad liknande har många sagt i andra partier.
Skavlan trasslade in sig i 15 år gamla uttalanden av någon i partiet. Vad liknande har många sagt i andra partier.
Nämnde Finland, Norge, Danmark då det togs upp lite tidigare i tråden.
Klar man inte måste och det är därför dem inte gör det. Man ska välja att gå i rätt fotspår, bra fortspår.
Vad vi kanske ska göra är att se över vårat sätt att hantera och möta olika frågor.
Därav så skrev jag ovan att det kanske är på tiden att vi bjuder över våra grannar, Norge,Danmark,Finland både politiker journalister och folk. Det kan öppna för en mer rak och juste invandrar debatt,politik. Vi behöver ett bättre klimat gällande den invandrarfrågan det klimatet som råder idag är ohållbart i längden.
Jag tycker inte att det finns någon gräns för hur mycket omvärlden ska hjälpa människor på flykt. Argumentet att "vi" ska ha det ännu bättre "först" tycker jag är rent ut sagt oanständigt.
Jag har svårt att förstå hur vi ska kunna bibehålla välfärden på ett bra sätt när så många människor ska bosätta sig här på kort tid.
Man räknar med närmare en halv miljon människor på 5 år. Exempelvis, Jag bor i Skåne som har ca en miljon invånare. Totalt har vi 10 sjukhus. Det innebär ju att om vi ska kunna erbjuda vård om 5 år på samma sätt som idag måste 5 nya sjukhus byggas i Sverige, detta inom 5 år. Det låter inte rimligt överhuvudtaget. Eller tror politikerna att flyktingarna inte har något vårdbehov?
Jag har svårt att förstå hur vi ska kunna bibehålla välfärden på ett bra sätt när så många människor ska bosätta sig här på kort tid.
Man räknar med närmare en halv miljon människor på 5 år. Exempelvis, Jag bor i Skåne som har ca en miljon invånare. Totalt har vi 10 sjukhus. Det innebär ju att om vi ska kunna erbjuda vård om 5 år på samma sätt som idag måste 5 nya sjukhus byggas i Sverige, detta inom 5 år. Det låter inte rimligt överhuvudtaget. Eller tror politikerna att flyktingarna inte har något vårdbehov?
Faktum är att jag från början missade att du hade med en länk i ditt inlägg. Sedan är min uppfattning att vi borde diskutera originalartikeln som publicerades den 14 december och inte något slags gensvar som publiceras i SVD nästan en månad senare och efter det att Björn Söder blivit kritiserad av Simon Wiesenthal Center.
Nedan kan du läsa vad Judiska centralrådet tyckte om Björn Söders artikel i Jerusalem Post (vilken nämns i din artikel)
www.dn.se/nyheter/sverige/judiska-centralradet-bjorn-soder-hycklar/