Jimmie Åkesson hos Skavlan
Skavlan trasslade in sig i 15 år gamla uttalanden av någon i partiet. Vad liknande har många sagt i andra partier.
Skavlan trasslade in sig i 15 år gamla uttalanden av någon i partiet. Vad liknande har många sagt i andra partier.
På de premisserna är jag helt med. Jag har inte heller några problem med fri bosättning sålänge det är på lika villkor. Jag är inte heller vänstervriden, tyvärr finns där ingenting att rösta på i Sverige nuförtiden.
Hade jag sluppit betala skatt, obligatoriska korkade avgifter, moms på 25% och helt och hållet fått finansierat mitt eget liv såsom jag ser det värt, tecknat försäkringar för det jag anser behövs, fått sparat och investerat de höga procenten av min inkomst som just nu betalas till stat och kommun, hade jag absolut inte brytt mig.
Passar inte landet är det bara till att flytta vidare. Hade passat mig perfekt. Men då gäller det med öppna gränser mer eller mindre generellt, inte bara i Sverige.
En sak som du har fel i dock. Just nu är Sverige faktiskt poppis bland en viss typ av människor och det orsakar en hel del problem.
Det är väl snarare kommunistiskt att gasta om välfärd?
Fast det handlar inte om att de som lever här ska ha det bättre innan vi hjälper andra. Det handlar om att de som lever här inte ska få det drastisk sämre medan vi hjälper de som kommer hit.
Så länge som de som redan kommit inte får det bättre än de som kommer i framtiden, så kan det accepteras?
Finns det något argument för att samhället överhuvudtaget ska hjälpa de som kommer?