Jimmie Åkesson hos Skavlan
Skavlan trasslade in sig i 15 år gamla uttalanden av någon i partiet. Vad liknande har många sagt i andra partier.
Skavlan trasslade in sig i 15 år gamla uttalanden av någon i partiet. Vad liknande har många sagt i andra partier.
Börjar bli trött nu men..Om Sverigedemokrater upphörde med att uttala sig kränkande och nedvärderande mot olika invandrargrupper och mot Islam och samtligt erkände att världssamfundet har ett ansvar att hjälpa människor på flykt så skulle jag respektera SD.
Ett sätt att minska invandringen till Sverige skulle exempelvis vara att våra grannländer Finland, Danmark och Norge tog emot fler invandrare. Här upplever jag emellertid att SD framhåller att Finland, Danmark och Norge gör rätt som knappt tar emot några invandrare och jag kan inte tolka det annorlunda än att SD inte ens accepterar att vi har ett ansvar att hjälpa människor på flykt. Där förlorar SD min respekt. Självklart så förstår jag att den höga invandring Sverige har idag leder till problem men min syn på hur problemet ska hanteras skiljer sig från SDs recept.
Börjar bli trött nu men..Om Sverigedemokrater upphörde med att uttala sig kränkande och nedvärderande mot olika invandrargrupper och mot Islam och samtligt erkände att världssamfundet har ett ansvar att hjälpa människor på flykt så skulle jag respektera SD.
Ett sätt att minska invandringen till Sverige skulle exempelvis vara att våra grannländer Finland, Danmark och Norge tog emot fler invandrare. Här upplever jag emellertid att SD framhåller att Finland, Danmark och Norge gör rätt som knappt tar emot några invandrare och jag kan inte tolka det annorlunda än att SD inte ens accepterar att vi har ett ansvar att hjälpa människor på flykt. Där förlorar SD min respekt. Självklart så förstår jag att den höga invandring Sverige har idag leder till problem men min syn på hur problemet ska hanteras skiljer sig från SDs recept.
Då förstår jag hur du resonerar och jag respekterar självklart din åsikt. Men problemet är ju då att Sverige vill tvinga på andra länder en extrem invandringspolitik som inte fungerar här. Men betyder det du skrev att du bara accepterar att Sverige minskar sin invandring om andra länder ökar sin?
Det finns ca 50 miljoner flyktingar i världen, oftast är det 30-50 miljoner övertid då det alltid är konflikter i världen.
Hur länge tycker du att Sverige ska ta emot ca 100000 flyktingar per år?
Ska alla få komma hit och stanna här oavsett antal som söker sig hit? Om inte vart går gränsen, får man diskutera gränser?
Det håller jag med dig om det finns inga gränser för hur mycket man ska hjälpa människor. Men det finns en gräns hur många man ta emot i ett land. Tar pengarna slut då kan man inte hjälpa någon. Man måste ha en bra balans för att kunna bidra med hjälp. Norge, Finland, Danmark går inte i Sveriges fotspår men dem hjälper och påverkar världen mot alla orättvisor. Finns olika sätt att hjälpa.
Antar att du är för öppna gränser?
Alltså fri invandring.
Antar att du är för öppna gränser?
Alltså fri invandring.