• Anonym (Lappen)

Jimmie Åkesson hos Skavlan

Skavlan trasslade in sig i 15 år gamla uttalanden av någon i partiet. Vad liknande har många sagt i andra partier. 

• Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan
  • Rataxes
    Anonym (Bodil B) skrev 2015-03-31 15:14:27 följande:

Kraftig ökning? Av välgörenhet?? För vilka pengar då? Dina?

Med lägre skatter så...

varför tror ni att välgörenhet bara kan utföras av staten?
    Jag svarar endast i undantagsfall anonymiserade användare.
  • Anonym (x)
    Anonym (Blueberry) skrev 2015-03-31 14:54:58 följande:
    Fast det är ju inte säkert att vi får någon fristad någonstans om det blir krig i Sverige. Jag förstår inte heller hur det kunde vara en kommentar på inlägget jag skrev.
    Nej, det finns inga såna garantier, men det är inget som ska hindra oss från att behandla andra såsom vi själva vill  bli behandlade om vi är dom som drabbas.
  • Anonym (x)
    Välgörenhet är väl något frivilligt så det är väl dom som väljer att ge, deras pengar det handlar om.
    Jag tror inte du behöver oroa dig för att dina kära slantar ska försvinna till nån med större behov än dig. 
  • Rataxes
    Anonym (suck) skrev 2015-03-31 14:57:30 följande:

Problemet är att det är inte lagligt för ziggenare att beslagta mark skräpa ner ofreda folk och idga annan kriminalitet, har aldrig varit.

Stärk äganderätten och avskaffa allemansrätten så har vi en början till lösning.
    Jag svarar endast i undantagsfall anonymiserade användare.
  • Anonym (Blueberry)
    Rataxes skrev 2015-03-31 15:20:06 följande:
    Med lägre skatter så...

varför tror ni att välgörenhet bara kan utföras av staten?
    Så du tror att om vi fick sänkta skatter i Sverige så skulle gemene man skänka så mycket pengar som skulle gått till skatt annars?
    Så om Kalle fick ut 23000 istället för 20000 som innan så skulle han skänka 3000 direkt för att han fått sänkt skatt? 
  • Anonym (Blueberry)
    Rataxes skrev 2015-03-31 15:24:20 följande:
    Stärk äganderätten och avskaffa allemansrätten så har vi en början till lösning.
    Allemansrätten är unik och ger massor av människor livsglädje och höjd livskvalitet. Det finns människor som bor i lägenheter och njuter av att få komma ut i naturen. Då ska man enl dig begränsa det bara för att kunna förbjuda folk att bygga kåkstäder där.
  • Donum
    Anonym (suck) skrev 2015-03-31 15:05:09 följande:

Är det inte, allt annat dom håller på med är heller inte lagligt.

Det är heller inte som kollar på om dom är här den lagliga tidsfristen eller ej.

Jag i motsatsen till det tiggande skitet har ett jobb, skulle nog inte skada om dom ersatte sitt eget företagande dom bedriver här med anställning i hemlandet.

Då förstår jag inte alls varför du bryr dig om hur andra människor försörjer sig. Du är nöjd med hur du försörjer dig och därför är du missnöjd över hur andra försörjer sig?

Walk with me... Hur går det ihop?
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Donum
    Anonym (suck) skrev 2015-03-31 15:45:55 följande:

Det där handlar inte om försörjning, det handlar om ren kriminalitet och kostar oss pengar.

Tar man med saneringskostnad, vad det kostar att processa dom polis väktare och så, för varje krona naiva stackare ger dom kostar dom stat, oss då en hundring.

Tycker inte vi ska ödsla pengar på att sponsra kriminalitet.

Mycket vettigare att använda våra resurser på att upprätthålla lagar framför att underlätta för andra att bryta dom.

Hur är det kriminellt att tigga?
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Donum

Naturligtvis. Jag tror att ökad välgörenhet skapar ett bättre klimat och mindre själviskhet än bråk om skattepengar. Som det är nu så reduceras människor till kostnader. Kort sagt.
  • Anonym (Blueberry)
    Donum skrev 2015-03-31 15:56:06 följande:
    Naturligtvis. Jag tror att ökad välgörenhet skapar ett bättre klimat och mindre själviskhet än bråk om skattepengar. Som det är nu så reduceras människor till kostnader. Kort sagt.
    Ex USA är beroende av välgörenhet vilket de bättre bemedlade kan ägna sig åt för att känna sig lite bättre än alla andra och trots det bråkas det om skattepengar. Och inte är de fattigare mindre fattiga i USA. Klasskillnaderna är enorma. Välgörenhetspengarna räcker inte på långa vägar för alla de som behöver hjälp.
Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan