• Anonym (Lappen)

Jimmie Åkesson hos Skavlan

Skavlan trasslade in sig i 15 år gamla uttalanden av någon i partiet. Vad liknande har många sagt i andra partier. 

• Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan
  • schumi11

Och som vanligt försöker de som vill kasta skit på SD inbilla alla att man har råd att hjälpa hela världen....

SD vill BÅDE hjälpa fler och MINSKA ner på att vissa kommer hit, det är väldigt stor skillnad! Anhöriginvandringen är ju ett skämt, kostar samhället miljardbelopp, det är så intressant att det är rasistiskt i sverige men inte i grannländerna att ställa krav på de som kommer hit och säga att man ska kunna försörja sig själv innan man tar hit någon annan.

• Anonym (ViBlirÄnnuFler)
    ViBlirFler skrev 2015-04-02 14:26:17 följande:

Sverige är det västland som tar emot flest asylsökande per capita. Med det sagt, ta en titt på bilderna.

Första (publicerat i media) visar välmående unga män med märkeskläder och mobiltelefoner som gnatar och gnäller över att inte få boende i Stockholm. Det är sådana som tas emot i Sverige.

De andra föreställer verkliga flyktingar, utsatta, hungriga, rädda kvinnor och barn i nötta kläder i flyktingläger i, bl.a. de länder som någon skrev, tog emot flest flyktingar. De här personerna har ingen chans i helvetet att ta sig hela långa, dyra vägen till Sverige.

Så vem är empatilös: vänsterskaran som vill hjälpa några få utvalda av den första sorten, med lyx, eller SD som vill hjälpa många fler av den andra gruppen med mat, kläder och basala behov? Det tål att fundera på.

SVERIGE
    petterssonsblogg.se/2015/01/01/dodligaste-aret-i-syrien-och-nakenbilder-pa-syriska-man-i-helvetet-pa-jorden-jamtland/

2015-01-01_1912

UGANDA
    www.unhcr.org/4007e5511.html

PAKISTAN
    weekly.ahram.org.eg/2009/948/_in4.htm

KENYA
    www.theguardian.com/world/gallery/2011/aug/11/somali-refugee-camps-kenya

Dadaab camp, Kenya: Mother with her new born in new tent  Dadaab camp, Kenya

Och så tar vi det igen
    Anonym (Livia) skrev 2015-04-02 14:32:22 följande:
    Ja Petterssons blogg var ju en trovärdig källa.... Not
    Det var kanske den första som kom upp i google. De bilderna på de asylsökande som placerats i Grytan fanns ju överallt, i alla medier. Varför fastnar du vid en enda länk vid en enda bild? Istället för att bemöta fakta i inlägget? Kolla aftonbladet, DN, Expressen, vilken tidning du vill. De bilderna finns i deras arkiv. Så varför inte bemöta påståendet istället angående vad det är för folk som bor i de riktiga flyktinglägren i riktig misär? Som SD faktiskt vill hjälpa, som enda politisk parti i Sverige. De andra partierna godkänner ju att Migrationsverket tar av biståndspengarna.
    Anonym (ViBlirÄnnuFler) skrev 2015-04-02 15:27:23 följande:
    Det var kanske den första som kom upp i google. De bilderna på de asylsökande som placerats i Grytan fanns ju överallt, i alla medier. Varför fastnar du vid en enda länk vid en enda bild? Istället för att bemöta fakta i inlägget? Kolla aftonbladet, DN, Expressen, vilken tidning du vill. De bilderna finns i deras arkiv. Så varför inte bemöta påståendet istället angående vad det är för folk som bor i de riktiga flyktinglägren i riktig misär? Som SD faktiskt vill hjälpa, som enda politisk parti i Sverige. De andra partierna godkänner ju att Migrationsverket tar av biståndspengarna.
    Det är aldrig lätt att bemöta fakta med fakta. Lättare att försöka med pajkastning. Och sedan anklaga andra för det Några av er vet precis vad jag menar  
  • Solidaritet
    schumi11 skrev 2015-04-02 14:57:59 följande:

Och som vanligt försöker de som vill kasta skit på SD inbilla alla att man har råd att hjälpa hela världen....

SD vill BÅDE hjälpa fler och MINSKA ner på att vissa kommer hit, det är väldigt stor skillnad! Anhöriginvandringen är ju ett skämt, kostar samhället miljardbelopp, det är så intressant att det är rasistiskt i sverige men inte i grannländerna att ställa krav på de som kommer hit och säga att man ska kunna försörja sig själv innan man tar hit någon annan.

Vi kan inte hjälpa hela världen. 
    Eftersom vi heller inte gör det känns det inte som ett vettigt argument. 

Ge mig ett argument för hur SD vill hjälpa fler flyktingar. Hur ska det gå till enligt SD?
    schumi11 skrev 2015-04-02 14:57:59 följande:

Du ser ju själv att de inte kan bemöta fakta med riktiga argument. De gapar om rasism istället och anmäler inlägg för pajkastning. Det är precis som när de försöker tysta folket. Det är exakt samma metoder. Det rör mig inte i ryggen. Det kan de fortsätta med hur länge de vill. Jag ger mig inte så länge inte någon presenterar vettiga förklaringar, argument eller stöd för sin sak som motiverar svält och misär för utsatta kvinnor och barn medan välmående män gnäller om de anvisade bostäderna i Grytan.
  • Anonym (SD-are)
    Anonym (ViBlirÄnnuFler) skrev 2015-04-02 15:32:30 följande:
    Du ser ju själv att de inte kan bemöta fakta med riktiga argument. De gapar om rasism istället och anmäler inlägg för pajkastning. Det är precis som när de försöker tysta folket. Det är exakt samma metoder. Det rör mig inte i ryggen. Det kan de fortsätta med hur länge de vill. Jag ger mig inte så länge inte någon presenterar vettiga förklaringar, argument eller stöd för sin sak som motiverar svält och misär för utsatta kvinnor och barn medan välmående män gnäller om de anvisade bostäderna i Grytan.
    Så om det varit utsatta kvinnor och barn som kommit hit, hade det varit okej att ta emot den mängd vi gör idag?
  • Anonym (SD-are)
    Anonym (ViBlirÄnnuFler) skrev 2015-04-02 15:32:30 följande:
    Ingen fakta att bemöta har presenterats.
    Anonym (SD-are) skrev 2015-04-02 15:36:05 följande:
    Så om det varit utsatta kvinnor och barn som kommit hit, hade det varit okej att ta emot den mängd vi gör idag?
    Nej, eftersom det kostar mycket mer per person att hjälpa här. Man kan hjälpa mängder med folk för samma pengar på plats. För att inte snacka om att det också är ett incitament för dem att flytta tillbaka till sina länder så småningom för att återuppbygga dem. Det gör de aldrig från Sverige. Känner även personligen flera stycken som har skaffat fritidsboställen i sina forna länder men aldrig att de skulle bosätta sig där permanent. Inte förrän de har gått i pension i Sverige. 

Jag pratar med massor med olika typer av människor. Men det verkar som att vi som gör det överröstas av dem som läser om människor i Aftonbladet. Gå ut och prata med någon istället. Man lär sig mer. Fakta dessutom, inte den där förvridna sagovärlden som rödingarnas PK-media trycker ner i strupen på folk dagligen.
  • Anonym (SD-are)
    Anonym (ViBlirÄnnuFler) skrev 2015-04-02 15:41:48 följande:
    Nej, eftersom det kostar mycket mer per person att hjälpa här. Man kan hjälpa mängder med folk för samma pengar på plats. För att inte snacka om att det också är ett incitament för dem att flytta tillbaka till sina länder så småningom för att återuppbygga dem. Det gör de aldrig från Sverige. Känner även personligen flera stycken som har skaffat fritidsboställen i sina forna länder men aldrig att de skulle bosätta sig där permanent. Inte förrän de har gått i pension i Sverige. 

Jag pratar med massor med olika typer av människor. Men det verkar som att vi som gör det överröstas av dem som läser om människor i Aftonbladet. Gå ut och prata med någon istället. Man lär sig mer. Fakta dessutom, inte den där förvridna sagovärlden som rödingarnas PK-media trycker ner i strupen på folk dagligen.
    Använd inte det argumentet då. Rationaliseringar blir bara löjliga.
    Anonym (SD-are) skrev 2015-04-02 15:46:52 följande:
    Använd inte det argumentet då. Rationaliseringar blir bara löjliga.
    OK, det är på den nivån du vill diskutera. Förvånad jag blir. Ha det så skoj med dig själv då. Bemöt fakta eller fortsätt tjafsa om ovidkommande grejer i syfte att trolla bort sanningen, Rör mig inte i ryggen.
Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan