• Anonym (Lappen)

Jimmie Åkesson hos Skavlan

Skavlan trasslade in sig i 15 år gamla uttalanden av någon i partiet. Vad liknande har många sagt i andra partier. 

• Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan
  • Solidaritet
    Anonym (ViBlirÄnnuFler) skrev 2015-04-02 15:41:48 följande:
    Nej, eftersom det kostar mycket mer per person att hjälpa här. Man kan hjälpa mängder med folk för samma pengar på plats. För att inte snacka om att det också är ett incitament för dem att flytta tillbaka till sina länder så småningom för att återuppbygga dem. Det gör de aldrig från Sverige. Känner även personligen flera stycken som har skaffat fritidsboställen i sina forna länder men aldrig att de skulle bosätta sig där permanent. Inte förrän de har gått i pension i Sverige. 

Jag pratar med massor med olika typer av människor. Men det verkar som att vi som gör det överröstas av dem som läser om människor i Aftonbladet. Gå ut och prata med någon istället. Man lär sig mer. Fakta dessutom, inte den där förvridna sagovärlden som rödingarnas PK-media trycker ner i strupen på folk dagligen.
    Du känner flera stycken som skaffat fritidsbostäder i sina forna länder? 
    Om de har pension att se fram emot arbetar de sannolikt och betalar skatt.

Toppen! Solig Det är precis vad Sverige behöver.

Även om det naturligtvis är så att dina personliga bekanta inte representerar invandrare generellt, men det låter lovande. 

Pk-media Drömmer
  • themia
    Anonym (PK-skavlan) skrev 2015-04-02 11:13:15 följande:
    Tja, vi kan väl börja göra som Norge, Danmark och Finland. T.ex inte automatiskt ge alla syrier uppehållstillstånd. Hårdare regler på anhöriginvandringen, hårdare bidragsregler m.m. Nolltolerans på kriminalitet och fusk. En liten början.
    Såklart att du inte svarade på min fråga som inte handlade om uppehållstillstånd, anhöriga,bidrag eller kriminalitet.

Jag ville veta vad du hade tänkt göra med dem som kommer hit och som det enligt dig inte finns bostäder till?
  • Anonym (Livia)
    Anonym (ViBlirÄnnuFler) skrev 2015-04-02 15:41:48 följande:
    Nej, eftersom det kostar mycket mer per person att hjälpa här. Man kan hjälpa mängder med folk för samma pengar på plats. För att inte snacka om att det också är ett incitament för dem att flytta tillbaka till sina länder så småningom för att återuppbygga dem. Det gör de aldrig från Sverige. Känner även personligen flera stycken som har skaffat fritidsboställen i sina forna länder men aldrig att de skulle bosätta sig där permanent. Inte förrän de har gått i pension i Sverige. 

Jag pratar med massor med olika typer av människor. Men det verkar som att vi som gör det överröstas av dem som läser om människor i Aftonbladet. Gå ut och prata med någon istället. Man lär sig mer. Fakta dessutom, inte den där förvridna sagovärlden som rödingarnas PK-media trycker ner i strupen på folk dagligen.
    Och hur ska det gå till? De närliggande länderna är redan fulla då de allra flesta sökt sig dit och det är orimligt att få in fler. Tom UNHCR som SD vill att vi ska skänka pengar till för detta ändamål har sagt att det inte går.
  • Prommis

Hörde ett påpekande att de 2 satt ensamma. Var det ett krav, var någon orolig?

• Donum
    Prommis skrev 2015-04-03 02:43:51 följande:

Hörde ett påpekande att de 2 satt ensamma. Var det ett krav, var någon orolig?

Åkesson ville inte sitta tillsammans med engelsktalande.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • green34
    Donum skrev 2015-04-03 06:23:07 följande:

Åkesson ville inte sitta tillsammans med engelsktalande.

Var det så?
  • Donum
    green34 skrev 2015-04-03 06:27:16 följande:

Var det så?

Jag ska se om jag återfinner uppgiften om det på någon länk någonstans. Jag har inte kommit på det själv.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Donum
    green34 skrev 2015-04-03 06:27:16 följande:

Var det så?

Jag får bara upp alla skriverier efter Skavlan sänts när jag googlar. Det här stod det om innan. Programmet spelades in i London, det skulle vara två engelsktalande gäster och Åkesson var inte bekväm med att prata engelska.
  • Anonym (Ramlösa)
    Donum skrev 2015-04-03 07:31:19 följande:
    Jag får bara upp alla skriverier efter Skavlan sänts när jag googlar. Det här stod det om innan. Programmet spelades in i London, det skulle vara två engelsktalande gäster och Åkesson var inte bekväm med att prata engelska.
    Sanningen är nog mer den att dem skulle vara ensamma, varför? Kanske för att SVT med Skavlan hade plockat in en publik som buade ut Åkesson för att få honom ur balans. Finns olika sätt att jobba inom media. Glad Påsk
  • Donum
    Anonym (Ramlösa) skrev 2015-04-03 09:21:43 följande:

Sanningen är nog mer den att dem skulle vara ensamma, varför? Kanske för att SVT med Skavlan hade plockat in en publik som buade ut Åkesson för att få honom ur balans. Finns olika sätt att jobba inom media. Glad Påsk

Eller att Åkesson inte är bekväm med att prata engelska. Glad påsk!
Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan