Jimmie Åkesson hos Skavlan
Skavlan trasslade in sig i 15 år gamla uttalanden av någon i partiet. Vad liknande har många sagt i andra partier.
Skavlan trasslade in sig i 15 år gamla uttalanden av någon i partiet. Vad liknande har många sagt i andra partier.
Jaha, men varför citerar du mitt svar som handlade om varför de andra gästerna inte satt kvar under intervjun?
Läste du alls vad jag skrev?
Hade Löfven svarat tvärt nej på frågan om S har ansvar för det hårda politiska klimatet så hade han blivit ifrågasatt också, eftersom det är ett så otroligt ogenomtänkt svar. Men inte ens han är så osmart. T o m Löfven hade kommit på något lagom att svara, typ "Alla har vi ett ansvar för det hårda klimatet", och så hade saken varit ur världen. Vad anser du att Skavlan skulle ha gjort när Åkesson svarade prompt nej?
Låta Åkesson stå oemotsagd?
Åkesson fick utrymme att berätta hur han tänker, mår och känner i 13 minuter av 19. Hur många minuter ska en SD:are få ordet fritt för att inte anses mobbad?
Men se gärna den granskningen själv och betänk om en annan politiker skulle ha blivit behandlad sådär.
Detta är ju faktiskt larvigt. Skavlan tog ju motvJimmie Åkesson upp ett uttalande från någon som gjordes 2002, dessutom var det lögn och felciterat.
Den personen sa inte ens judesvin, det är lögn vilket har bevisats. Han använde ordet " gubbe". Skavlan ljög och förtalade. Stefqn Löfven fick ju bara snälla frågor och mysprat.
SD bidrar väl då indirekt med hårdare klimat i politiken. Men det är inte SD själva som använder sig av hot och våld. Det är SD:s motståndare i politiken, i media, i vänsterforum osv som använder hårdare tonläge när dom ska beskriva och demonstrera mot SD.
Ett exempel är demonstrationen på Sergels Torg när SD kom in i riksdagen. Kommunisten Lars Ohly hetsade upp en närmast lynchstämning mot Jimmie Åkesson och SD. Ett annat exempel är antivålds demonstrationen i Kärrtorp när artister stod på scenen och hetsade publiken att sprätta upp Jimmie Åkesson och halshugga Sverigedemokrater.
Men eftersom det är det så kallade goda våldet antar jag att det är helt i sin ordning.