• Anonym (Lappen)

Jimmie Åkesson hos Skavlan

Skavlan trasslade in sig i 15 år gamla uttalanden av någon i partiet. Vad liknande har många sagt i andra partier. 

• Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan
  • Donum
    Anonym (Ramlösa) skrev 2015-04-11 10:21:43 följande:

Man kan kalla det utfrågning istället för intervju. Sedan tycker att Skalval som programledare förlorade och Åkesson som partiledare återigen visade vilken bra talare han är, rak, snabb och han han inte ens svara på frågor innan Skavlan avbröt Åkesson. SD har ökat 1.5% till 15.7% i senaste opinionsundersökningen kanske Skavlan är en av orsakerna till ökningen?.

Åkesson fick utrymme att berätta om hur han mår, känner och tänker i 13 minuter av 19...
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Gert
    Donum skrev 2015-04-11 11:09:02 följande:
    Nej, jag överdriver inte. Det är något obehagligt sekteristiskt över SD-anhängare. Det spelar ingen roll vad dess företrädare säger eller gör - det är aldrig deras ansvar utan alla andras.
    Jag tycker att det är mycket mer obehagligt att etablissemanget ofta inte tar avstånd från vänstervåld och vänsterhot. Det spelar ingen roll att dåvarande kommunistledaren Lars Ohly hetsade upp en lynchmobb för att utvisa åsiktsmotståndare till exempel. Eller att ingen, förutom någon enstaka journalist, tog avstånd från uppmaningen att halshugga sverigedemokrater. Där kan vi snacka om en obehaglig våldssekt som är djupt ingrodd i etablissemanget.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anders2015
    Donum skrev 2015-04-11 11:12:41 följande:
    Åkesson fick utrymme att berätta om hur han mår, känner och tänker i 13 minuter av 19...
    Tycker han gjorde det bra och svarade rakt, ärligt och snabbt.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-04-11 11:10:05 följande:
    Gert, är du medveten om att tvångssteriliseringar förekom i stora delar av västvärlden (USA, Sveriges grannländer etc.) och stöddes av de flesta politiska läger samt av svenska kyrkan. Svenska staten har gjort avbön för det tvångssteriliseringar som genomfördes före 1975.

Nuförtiden är det bara Sverigedemokrater som stödjer tvångssteriliseringar:

www.varldenidag.se/nyhet/2013/05/24/Kritik-mot-beslut-avfardad-som-stoveltramp/
    Du kommer inte från det faktum att efter Nazityskland, så var sosse-Sverige det landet som har utfört flest steriliseringar.

Försök inte få det till att SD vill införa tvångssteriliseringar. Det är förtal.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • KillBill
    Gert skrev 2015-04-11 11:23:49 följande:
    Du kommer inte från det faktum att efter Nazityskland, så var sosse-Sverige det landet som har utfört flest steriliseringar.

Försök inte få det till att SD vill införa tvångssteriliseringar. Det är förtal.
    Som sagt de flesta politiska läger, svenska kyrkan osv. Stod bakom tvångssteriliseringar på den tiden. SDs uppfattning har väl sällan eller aldrig varit mer radikal än svenska kyrkans? Menar du att du tror att SD hade varit emot tvångssteriliseringar om partiet hade verkat under 30-70 talen?

Under senare år är det bara SD som ställt sig bakom tvångssteriliseringar. Hittade en annan länk som du inte kan avföra som pk.

expo.se/2014/sd-ordforande-fram-med-steriliseringstvang_6492.html
  • Gert
    KillBill skrev 2015-04-11 11:47:43 följande:
    Som sagt de flesta politiska läger, svenska kyrkan osv. Stod bakom tvångssteriliseringar på den tiden. SDs uppfattning har väl sällan eller aldrig varit mer radikal än svenska kyrkans? Menar du att du tror att SD hade varit emot tvångssteriliseringar om partiet hade verkat under 30-70 talen?

Under senare år är det bara SD som ställt sig bakom tvångssteriliseringar. Hittade en annan länk som du inte kan avföra som pk.

expo.se/2014/sd-ordforande-fram-med-steriliseringstvang_6492.html
    Så nu försöker du få det till att det var SD:s ansvar att Sverige stiliserade människor från 1930-talet framtill 70-talet. Den finten går ingen på. 
  • KillBill
    Gert skrev 2015-04-11 11:51:09 följande:
    Så nu försöker du få det till att det var SD:s ansvar att Sverige stiliserade människor från 1930-talet framtill 70-talet. Den finten går ingen på. 
    Jag använder ordet OM.

Försöker du flytta fokus ifrån att SD i nutid är det enda parti som ställer sig bakom tvångssteriliseringar?
  • Gert
    KillBill skrev 2015-04-11 11:56:36 följande:
    Jag använder ordet OM.

Försöker du flytta fokus ifrån att SD i nutid är det enda parti som ställer sig bakom tvångssteriliseringar?
    Du försöker få det till att SD ställde sig bakom steriliseringarna i Sverige. Det är är väldigt konstigt för SD fanns inte ens då.

Tror du att jag kommer läsa något från vänsterextremistiska Expo?
  • Gert
    KillBill skrev 2015-04-11 12:16:55 följande:
    Anser du att Expo är PK Skrattande

Här har du rätt länk

norrteljetidning.se/ledare/1.1538026-avskaffa-tvanget-pa-sterilisering

Klipp från artikeln:
    Politisk inkorrekt och vänsterextremism går ju hand i hand. Så visst är Expo både PK och vänsterextrema. Annars skulle ju inte Expoanställda få sitta i morgonsoffor och uttala sig om SD, utan någon från SD där att försvara sig.
Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan