• Anonym (Lappen)

Jimmie Åkesson hos Skavlan

Skavlan trasslade in sig i 15 år gamla uttalanden av någon i partiet. Vad liknande har många sagt i andra partier. 

• Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan
  • Anonym (Ramlösa)
    Donum skrev 2015-04-03 09:32:48 följande:
    Eller att Åkesson inte är bekväm med att prata engelska. Glad påsk!
    Det mer troliga är att det inte har med engelska att göra och du verkar inte hitta källa

Tror du SVT med Skavlan plockade in publik som skulle bua ut Åkesson för att få honom ur balans. 
  • Donum
    Anonym (Ramlösa) skrev 2015-04-03 09:39:26 följande:

Det mer troliga är att det inte har med engelska att göra och du verkar inte hitta källa

Tror du SVT med Skavlan plockade in publik som skulle bua ut Åkesson för att få honom ur balans. 

Det lär vara minst lika troligt att Åkesson inte är bekväm med engelska eftersom han har gjort bort sig på engelska förut.

Nej, det tror jag inte, men jag är fullt medveten om att allt som inte är medhåll uppfattas som mobbing av många SD-anhängare.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Anonym (***)
    Anonym (SD-are) skrev 2015-04-02 15:36:05 följande:
    Så om det varit utsatta kvinnor och barn som kommit hit, hade det varit okej att ta emot den mängd vi gör idag?
    Det hade faktiskt känts mycket bättre.

Ibland undrar man ju vad det är för slags män som lämnar sina mödrar, fruar, döttrar i en krigshärd men ser till att själva klara sig.

Hade det bara varit kvinnor och döttrar som kom tror jag inte att gängbråk, bilbränder eller våldtäkter hade ökat.
  • Anonym (Ramlösa)
    Donum skrev 2015-04-03 10:29:32 följande:
    Det lär vara minst lika troligt att Åkesson inte är bekväm med engelska eftersom han har gjort bort sig på engelska förut.

Nej, det tror jag inte, men jag är fullt medveten om att allt som inte är medhåll uppfattas som mobbing av många SD-anhängare.
    Du säger att det kan bero på engelskan samtidigt som du inte tror att SVT och Skalvlan hade plockat in publik som skulle bua åt Åkesson.

Det enda jag med största säkerhet kan säga att det skulle bero på engelskan känns ganska långt ifrån den faktiska orsaken. Har man varit sjukskriven för stress och utbrändhet så kanske det finns andra och mer rimliga förklaringar än engelska eller vad säger du?. Kanske känns lugnare med två personer i studion? känns som ett mer trolig orsak, det tror jag dem flesta håller med om oavsett om man gillar SD eller inte.
  • Donum
    Anonym (Ramlösa) skrev 2015-04-03 18:52:57 följande:

Du säger att det kan bero på engelskan samtidigt som du inte tror att SVT och Skalvlan hade plockat in publik som skulle bua åt Åkesson.

Det enda jag med största säkerhet kan säga att det skulle bero på engelskan känns ganska långt ifrån den faktiska orsaken. Har man varit sjukskriven för stress och utbrändhet så kanske det finns andra och mer rimliga förklaringar än engelska eller vad säger du?. Kanske känns lugnare med två personer i studion? känns som ett mer trolig orsak, det tror jag dem flesta håller med om oavsett om man gillar SD eller inte.

Med tanke på hur det gick för Åkesson i intervjun med BBC plus att jag vet att jag läste om det innan intervjun så är jag tämligen trygg med den förklaringen att han inte var bekväm med engelsktalande.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • schumi11

Vi blir allt fler:

Det är väl rätt enkelt, så många miljarder som vi lägger på flyktingar här, lägg dem på att bygga bostäder, matförnödenheter samt hjälpa till med diverse infrastruktur i hemlandet.

Behöver du hjälp med uträkningen hur de pengarna kan hjälpa fler där????

Det ska jag berätta: 1 miljon kr i sverige motsvarar t. ex 5 miljoner bath i Thailand, du kan köpa väldigt mycker mer mat för pengarna i afganistan och syrien och det räcker till ett mindre kvarter i vissa afrakanska länder. 1 miljon i sverige kommer du inte långt med , det är ju vad en flykting kostar på 2 år ungefär. Dessutom så har endast 1 av 5 flyktingar jobb inom en 5års period och kvinnorna har ännu sämre förutsättningar att få jobb. Detta kostar det svenska samhället miljardbelopp varje år. Jämför vad man kan få i somalia för 2-3 miljoner, jag är övertygad om att mer än EN TILL TVÅ personer får det bättre inom en två års period för motsvarande summa som läggs på dem som kommer hit.

• schumi11

Jag menade till "Solidaritet" svar.

Nä men vi hjälper väl flest i förhållande till vårt lands storlek så jag förstår inte riktigt ditt argument att ta emot fler......Vi lägger ju en förmögenhet på folk som kommer hit. Om du tycker det är bättre än att låta gamla få högre pension eller bättre sjukvård eller mer pengar till skolan så är det ju kul men jag har andra prioriteringar. Säg nu inte att det ena inte behöver utesluta det andra för det är ju lögn, om det fanns mer pengar så skulle både vårdköerna vara kortare, pensionerna högre och eleverna skulle haft fler lärare men så är inte fallet, varför.........EKONOMIN tillåter inte detta.

• Solidaritet
    schumi11 skrev 2015-04-09 21:47:54 följande:

Vi blir allt fler:

Det är väl rätt enkelt, så många miljarder som vi lägger på flyktingar här, lägg dem på att bygga bostäder, matförnödenheter samt hjälpa till med diverse infrastruktur i hemlandet.

Behöver du hjälp med uträkningen hur de pengarna kan hjälpa fler där????

Det ska jag berätta: 1 miljon kr i sverige motsvarar t. ex 5 miljoner bath i Thailand, du kan köpa väldigt mycker mer mat för pengarna i afganistan och syrien och det räcker till ett mindre kvarter i vissa afrakanska länder. 1 miljon i sverige kommer du inte långt med , det är ju vad en flykting kostar på 2 år ungefär. Dessutom så har endast 1 av 5 flyktingar jobb inom en 5års period och kvinnorna har ännu sämre förutsättningar att få jobb. Detta kostar det svenska samhället miljardbelopp varje år. Jämför vad man kan få i somalia för 2-3 miljoner, jag är övertygad om att mer än EN TILL TVÅ personer får det bättre inom en två års period för motsvarande summa som läggs på dem som kommer hit.

Vill du bygga under tiden bomberna faller, menar du? 

Det är alltid underhållande med erbjudanden om mattelektioner av SD:are. Summan blir liksom alltid 40 000 000 000 000.

Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan