• Anonym (Lappen)

Jimmie Åkesson hos Skavlan

Skavlan trasslade in sig i 15 år gamla uttalanden av någon i partiet. Vad liknande har många sagt i andra partier. 

• Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan
  • Donum
    Gert skrev 2015-04-11 09:08:41 följande:

Nu handlade det om SD bidrar till ett hårdare klimat i politiken. Jag anser inte det. Det är deras motståndare som aktivt bidrar till ett hårdare klimat och polarisering mot sverigedemokrater i samhället.

Nästa gång Stefan Löfven gästar Skavlan kan han väl pressa Stefan Löfven om detta:

Inte bara sitta och mysa och skoja med statsministern. 

Den här totala insiktslösheten hos SD kring eget ansvar är obehaglig.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Gert
    xmarcusx skrev 2015-04-11 09:14:01 följande:
    Varför ska han pressa Stefan Löfven om sådant som hände innan han var aktiv politiker, eller ens född? Som att jämföra äpplen och päron.
    Stefan Löfven föddes 1957. Sterilisering pågick fram till 1976. Eftersom Stefan Löfven är socialdemokratisk statsminister får han stå till svars för vad Sveriges tidigare socialdemokratiska statsministrar har gjort. Inget konstigt med det.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (Ramlösa)
    Ny opinionsmätning S tappar 3% till 28,3 SD ökar 1.5% till 15.7.

Nästa siffra regeringen vill satsa 125 miljoner kr i årets budget på nyanlända. 

Folk är oroliga över den stora invandring Sverige står för samt dem stora kostnaderna med dess problem som uppstår.

För att få en mer politiskt och journalistiskt korrekt debatt där invandrar frågan vågas att hanteras och diskuteras på ett mer korrekt sätt, utan att man behöver kallas rasist eller vara rädd för karriär och rädd för att inte bli omtyckt osv. Då behöver Sverige bjuda in politiker,journalister, vanligt folk från våra granländer Norge, Finland, Danmark.

• Gert
    Donum skrev 2015-04-11 09:19:06 följande:
    Nu överdriver du. SD har i sådana fall ett indirekt ansvar för det hårdare politiska klimatet, vilket jag tidigare skrev. Men det är inte Jimmie Åkesson eller SD som propagerar för halshuggningar på åsiktsmotståndare eller utvisningar av åsiktsmotståndare, som kommunisten Lars Ohly propagerade för.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (Ramlösa)
    Donum skrev 2015-04-11 09:19:06 följande:
    Inte längesedan S hade olika partiledare som duggade tätt den ena efter trädde den andre i raskt takt. Partiet var i kris.

Stefan Löfven har inte lyft S i väljar stöd. S hade stora problem inom partiet och har även idag problem inom partiet.  

Finns olika problem i olika partier, samt olika ögon att se problemen
  • Anonym (Ramlösa)
    Donum skrev 2015-04-11 08:25:08 följande:
    Det larviga är att Åkesson svarade nej på frågan om SD bidrar till ett hårt klimat i politiken. Och att du tycker att Åkesson ska få stå oemotsagd i 19 minuter och inte bara 13. Varför skulle Skavlan hållit med Åkesson när han så verklighetsfrånvänt hävdar att SD inte bidragit till det hårda klimatet?

Vilken som helst annan partiledare hade svarat utifrån att klimatet är ett gemensamt ansvar. Men inte Åkesson. SD är bara utsatta och har inget ansvar.
    Man kan kalla det utfrågning istället för intervju. Sedan tycker att Skalval som programledare förlorade och Åkesson som partiledare återigen visade vilken bra talare han är, rak, snabb och han han inte ens svara på frågor innan Skavlan avbröt Åkesson. SD har ökat 1.5% till 15.7% i senaste opinionsundersökningen kanske Skavlan är en av orsakerna till ökningen?.
  • Gert
    Anonym (Ramlösa) skrev 2015-04-11 09:35:46 följande:
    Ny opinionsmätning S tappar 3% till 28,3 SD ökar 1.5% till 15.7.

Nästa siffra regeringen vill satsa 125 miljoner kr i årets budget på nyanlända. 

Folk är oroliga över den stora invandring Sverige står för samt dem stora kostnaderna med dess problem som uppstår.

För att få en mer politiskt och journalistiskt korrekt debatt där invandrar frågan vågas att hanteras och diskuteras på ett mer korrekt sätt, utan att man behöver kallas rasist eller vara rädd för karriär och rädd för att inte bli omtyckt osv. Då behöver Sverige bjuda in politiker,journalister, vanligt folk från våra granländer Norge, Finland, Danmark.
    Det enda att glädjas åt i den undersökningen är att Socialdemokraterna tappar 3% till 28,3%. Det är ett resultatet av regeringens oduglighet. Vi som är SD-sympatisörer vet ju att SD har mer än 15,7% av stödet. Demoskop använder sig av telefonundersökningar, vilket gör att folk inte vågar säga att dom sympatiserar med SD på grund av Expressen/Researchgruppens åsiktsregistreringar av vanliga medborgare.
  • Donum
    Gert skrev 2015-04-11 09:39:05 följande:

Nu överdriver du. SD har i sådana fall ett indirekt ansvar för det hårdare politiska klimatet, vilket jag tidigare skrev. Men det är inte Jimmie Åkesson eller SD som propagerar för halshuggningar på åsiktsmotståndare eller utvisningar av åsiktsmotståndare, som kommunisten Lars Ohly propagerade för.

Nej, jag överdriver inte. Det är något obehagligt sekteristiskt över SD-anhängare. Det spelar ingen roll vad dess företrädare säger eller gör - det är aldrig deras ansvar utan alla andras.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • KillBill
    Gert skrev 2015-04-11 09:08:41 följande:
    Nu handlade det om SD bidrar till ett hårdare klimat i politiken. Jag anser inte det. Det är deras motståndare som aktivt bidrar till ett hårdare klimat och polarisering mot sverigedemokrater i samhället.

Nästa gång Stefan Löfven gästar Skavlan kan han väl pressa Stefan Löfven om detta:

Inte bara sitta och mysa och skoja med statsministern. 
    Gert, är du medveten om att tvångssteriliseringar förekom i stora delar av västvärlden (USA, Sveriges grannländer etc.) och stöddes av de flesta politiska läger samt av svenska kyrkan. Svenska staten har gjort avbön för det tvångssteriliseringar som genomfördes före 1975.

Nuförtiden är det bara Sverigedemokrater som stödjer tvångssteriliseringar:

www.varldenidag.se/nyhet/2013/05/24/Kritik-mot-beslut-avfardad-som-stoveltramp/
  • Donum
    Anonym (Ramlösa) skrev 2015-04-11 10:15:44 följande:

Inte längesedan S hade olika partiledare som duggade tätt den ena efter trädde den andre i raskt takt. Partiet var i kris.

Stefan Löfven har inte lyft S i väljar stöd. S hade stora problem inom partiet och har även idag problem inom partiet.  

Finns olika problem i olika partier, samt olika ögon att se problemen

Jag förstår inte kopplingen till mitt inlägg. Kan du förtydliga?
Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan