• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Snart lycklig

Tack! Självklart tycker vi han är helt underbar. Vi, med många flera, har faktiskt reagerat på att redan vid den tidiga födseln att han såg så "färdig" ut. Inte skrynklig bl a, utan helt len och mjuk. Mkt av håret uppe ovanpå huvudet har nu försvunnit, en riktig flintis har vi. :) Det kommer ju tillbaka.

Ja, så fantastiskt att jag får uppleva detta. Såååå tacksam.

• TyckOmMig
    Snart lycklig skrev 2015-08-09 20:48:28 följande:

Hej, nu gör jag ett försök att skicka en bild på vår Lille Plutt! Hoppas det funkar. Detta foto är från 22 juli.

Åh vad fin han är underbar bild du visat på sonen.Vad ska han heta?
  • MillaQ2

Gose vad söt! Visst är det svårt med pojknamn ? När försvann håret ? Väntar på att vår plutt ska bli flint också :) Tur det växer ut igen sen :)

• Blomman701

Åh här har det hänt grejer! Grattis till nyfödda. :)

Bjuder på en bild på vårt pyre. Jag hade ingen aning om att håret försvann på bebisar. Och inte heller visste jag att håret under armarna gjorde det samma...

• TyckOmMig

Blomman-ännu en ljuvlig bild och denna gång ditt underverk.Jättefin.

Ja det där med hår under graviditet & amning har jag mkt mindre mindre tillväxt under armarna och benen men det kommer väl till pass då egentiden tryter men vad gör man inte för sina små?

• bullenochgrisen

Så söta era bebisar är blomman och SL. Hur har ni det hemma nu?

Imorgon fyller min lilla hela 4 veckor! Tänk att tiden går så snabbt!

Hur har våra preggosar det? :)

Saknar att vara gravid, själva myset! Detta måste man ju bara få uppleva igen :) om ett par år när lillan blivit lite äldre iallafall ;)

• Snart lycklig

Tack! Vår plutt var 5 v igår. Skulle nog säga att håret mitt på huvudet började försvinna för 1-1 1/2 v sedan. Jättevanligt, men kanske inte alla bebisar tappar, vet ej.

Mitt hår under armar och på benen har verkligen växt sakta under graviditeten. Nu vet jag inte hur det blir. Har i stort sett helt slutat att amma. Han vill helt enkelt inte längre. Flaskan är bättre. :(. Sörjer fortfarande.

Blomman, så söt, så söt. Tydliga ögonbryn också. Ögonfransar har precis börjat växa ut på vår plutt och man skönja ögonbrynen, men han är söt ändå. ;)

Tänk, på torsdag är vårt eg BF. Bonus på 5 1/2 v!

Erkänner att jag faktiskt är så trött, så trött. Min sambo reser mkt, så jag är ofta själv, men det var jag ändå beredd på. Tänk om det blivit trillingar, som det startade med. Puh! Tvillingar sörjer jag fortfarande, men det hade varit tufft det med, tror jag.

• Snart lycklig

Saknar också att vara gravid ibland, dock inte hur jag mådde och sov på slutet. Tyvärr har jag ju åldern mot mig, så jag får inte drömma om att göra om detta om några år. Det är ju för sent lagligt då för min del. För sent även på andra sätt. :(

Jag känner dock sådan oerhörd lycka för att fått just denna kille. Känns verkligen som att han kommer från mig. Det roliga är, med tanke på ÄD, att flera sagt, särskilt min sambo, att han är så lik mig. Dr D tycker inte alls att det är konstigt! :)

Jag är så kär i vår kille och dessutom har jag blivit nykär i min sambo. Haha......

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus