Åh nej, ja dessa graviditetsbesvär är ju inget man lä gtar tillbaka till. Redan, hoppas foglossninge blir bättre så det inte är här för att stanna. Jag hade perioder av foglossninge som kom och gick, dock bara i blygdbenet, men aj vad ont det gjorde, speciellt när man jobbade och sprang i korridorerna, arbetsrelaterat sa ju min bm så det är bra att du vilar nu.
Skönt att ni andra tycks må bra! Ja amningen verkar vara klurigare än vad man först trodde, jag är glad över att min amning har flytt på redan från början, något jag absolut inte hade förväntat mig då jag har flera kompisar där det inte fungerat alls. Lillan har nu gått upp och växer jätte fint! Vi var på BVC igår på 4 veckors kontrollen, på 8 dagar har hon gått upp från 3510g till 3840g, jätte fin ökning och jag är så stolt då jag ett tag trodde att jag inte hade någon mjölk. Man blir så känslig och orolig och speciellt gällande amningen, man ser ju liksom i te hur mycket de får i sig när de ammas som man gör när man ger via flaska.
Hon klarade 4 veckors testet också genom att följa efter med blicken.
Mammas stora duktiga tjej, tänk så glad man blir över utvecklingen av sitt lilla barn, helt underbart! Men hon är stark denna lilla krabat. Lyfte och vände på huvudet i luften redan samma dag hon kom ut och förflyttar sig genom att åla och trycka emot med benen. Och igår vände hon sig faktiskt från rygg till sidan. Hjälp snart kryper hon väl!
Är så otroligt tacksam för att jag fått denna chansen i mitt liv, att få bli mamma trots att jag hamnade i för tidigt klimakterie som 14 åring. Det är helt otroligt och jag känner att jag vill ge tillbaka på en massa sätt. Kanske donera bröstmjölk till Neo?
Jag tar inte förgivet att få bli gravid en gång till och få uppleva detta underbara, det gick alldeles för smidigt denna gången så jag räknar inte med att det ska gå lika lätt nästa gång, om jag nu får chansen till en nästa gång.
Jag är inte Heller vän med mitt ärr från kejsarsnittet, inte hur magen ser ut nu efteråt Heller. Den får liksom en helt annan plufsig form just på grund av kejsarsnittet, inte kul. Ofrivilligt snittad! :)
Men jag är så glad över att slippa ha ont nu mer, det hugger inte in i magen längre och det är en sådan befrielse att kunna gå upp till BVC utan att ha ont! Jag är inte längre låst i min kropp.
Bjuder på en bild på lilla Alicia från igår när vi var påväxt hem från BVC med barnvagnen. 4 veckor gammal! Tänk vad tiden går fort!