• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • zaq1234

Weeme, tycker att man på bb får just olika råd beroende på vem man träffar, alla är proffsiga o ger självsäkra intryck. Så just den vi träffade på återbesöket tyckte att man skulle använda allt naturligt fick ingen mer förklaring än så. Hade dagen innan köpt en tub ullfett, så jag har det med hemma. Bra att veta att det var bra att nyttja!

• swede

Weeme, stort tack för välkomnandet! Som jag har längtat efter att få komma med i den här gruppen.

Lisma18, åhhhhh tack fina du. Minns när vi skrev i en annan tråd...så härligt att höra att du har kommit så långt med din graviditet. Då är det ju dax när som helst för dig/er! Ett stort lycka till!

• weeme
    zaq1234 skrev 2015-08-17 01:51:25 följande:

Weeme, tycker att man på bb får just olika råd beroende på vem man träffar, alla är proffsiga o ger självsäkra intryck. Så just den vi träffade på återbesöket tyckte att man skulle använda allt naturligt fick ingen mer förklaring än så. Hade dagen innan köpt en tub ullfett, så jag har det med hemma. Bra att veta att det var bra att nyttja!

Visst får man det. Fick olika råd av varje jag frågade på samma BB, frågade alla och testade mig fram, men just fårfettet hade jag dessutom fått tips av rutinerade mammor att skaffa INNAN så det fanns redo. Det hade jag inte gjort men de hade att ge bort på BB. Senare fick jag även torsk på vårtorna, det gjorde förfärligt ont. Dottern visade ingen torsk i munnen så det tog ett långt tag innan jag fick rätt hjälp, mycket smärta senare. HU!
  • TyckOmMig

Hemkommen efter en kvällstur till barnakuten då Valentin varit så ledsen skrikit mkt mera idag visar tydliga tecken på försämring-två väldigt bra barnläkare som undersökte honom och sedan tog det inte lång tid tills kirurgen läkare kom upp till barnakuten för att omgående ringa Lund för op inom snar framtid Max 14 dgr om inte bråcket kvarstår inte går att putta tillbaka vilket man försiktigt kan gör efter instruktioner av läkare vilket jag fått sen tidigare skönt att ändå veta klarhet i vår situation och att lilla fina Valentin snart kommer bli återställd och utan men inför framtiden och slippa ha ont och vara så gnällig-tycker så synd om honom inte lätt att vara så liten och kunna tala om hans smärta men jag tyckte det fick räcka orkade inte vänta på att remissen skulle komma snart och ville inte chansa innan ngt akut skulle ske...dock är det väldigt bråttom om bråcket inte vill gå tillbaka då måste vi åka akut ner till Lund med ambulans de 15 mil vi har-hoppas verkligen jag slipper uppleva detta och mer stress vill kunna njuta trots allt för dessa två små gossarna och deras systrar är så mysiga!Dags att försöka sova lite!

• zaq1234

Å vad jobbigt för dig tyckommig, hoppas att ni får op snabbt! kram

Gick med i pampersklubben o fick ett startpaket, men kupongen ang blöjor hade redan gått ut mars 2015, när man sedan kontaktar dem så kan man endast göra det via deras hemsida o mail...där ska man fylla i sitt födelseår, när jag då skriver 72 så står det att jag är i fel åldersgrupp för att kontakta dom, valde då 2015, tänkte att de vill ha barnets år..men det var också fel åldersgrupp, valde då 1986 och det funkade...inte klokt om de vill ha kunder men att de anser att man är för gammal.....

ni som skaffat startpaket har ni fått från några andra än, libero, pampers, hjärtat, babyproffsen, lioyds,allt för föräldrar?

• zaq1234

Eftersom jag inte hade förberett så mkt inför ankomsten har jag inte många ammningskläder...sitter nu o shoppar på nätet, riktigt roligt, borde städa lite inför att bvc kommer på besök men roligare att shoppa!

• TyckOmMig

Zaq-så gjorde jag med shoppade loss riktigt ordentligt då det var 50% och kvalitén är underbar speciellt de långa randiga sommarklänningarna de används flitigt har alla färgkombinationerna och deras öppning föredras klart då det förenklar dubbelamning!

Idag drog skolor och kyrkans barnverksamhet igång igen och det gick finfint att traska dit med två tvillingvagnar tvillingflickorna tyckte det var jättekul att ses leka med övriga andras barn och andra leksaker!

• JZ79

Tyckommig, hoppas verkligen ni får tid snart så han slipper sina besvär.

Zaq, låter ju helt galet det där med åldersgrupp. Klaga! De har väl ingen rätt att säga du har fel åldersgrupp. Kram!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus