• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Redan47

Swede min vän, jag kom till tårar av ditt positiva besked! Så fantastiskt! Du visar oxå att det går om vi driver våra drömmar! Välkommen!!!! Att fortsätta din resa här!
    Pickande hjärta! Kub ?

• zaq1234

Milla, vad jobbigt för dig med både migrän o smärta i handleder, hoppas så att det ger med sig snart.

Själv känns det som att jag ammar konstant fortfarande, dock har det blivit bättre på nätterna, endast 1-3 amningar de sista tre nätterna, så skönt att få sova efter 3 nätter utan sömn. Redan du rekommenderade Outlander för ett tag sen, så den håller jag på att se, men som sagt ömma bröst....enligt BB skulle jag ej smörja med kräm utan endast bröstmjölk sa de...
    Har efter en vecka kommit ut på mina första promenader, kunde gå ca 1h, vilket jag inte trodde, men det verkar ha läkt ihop bra än så länge.
    Spännande på tisdag då bvc kommer på hembesök, kul att se vad hon väger.
    Milla, vet ej om bvc är bra eller inte, beror ju helt på vem man får...jag lyssnade av de tre olikas telefonsvarare o tog den som lät trevligast o hurtigast på rösten.... får se hur det blir.  

• Blomman701

Grattis Swede! Och grattis till oss allihopa som kämpat och både har samt snart har våra guldklimpar... <3

• swede

Åhhhhhhh ni är så underbara! Tack för alla "grattis", nu blir jag också alldeles tårögd. Åh fina Zaq, vi som träffades i Riga vid mitt sista försök där. Ditt försök resulterade i en liten dotter. Så fantastiskt! Grattis! Och Redan, du som alltid kommer med uppmuntrande ord. Grattis till din tvillinggraviditet! Jag har sett pickande hjärta två gånger nu och har fått tid till KUB den 27 Augusti.

TyckOmMig, SnartLycklig, Missne, FrkRöd, JZ79, Blomman701, bullenochgrisen, Zaq och Redan...tack så jättemycket! Och grattis till er också. Vet inte riktigt hur ni ligger till i tiden o så, men jag ska läsa igenom tråden nu. Kram alla fina

• Lisma18

Hej swede, lisma18 här. Jättegrattis till din graviditet. Jag har följt denna tråden men aldrig skrivit något . Känns som jag känner alla ;)
    En kort presentation, gjorde en ÄD i Spanien i dec 2014, detta var vårt 4:e försök innan det tog sig. Är 42 år och detta är mitt fjärde barn . Har tre tonårsbarn med annan pappa. Är nu i v 39+3 så nu väntar vi bara på att bebisen vill komma.

• weeme

Swede, jätte grattis! Välkommen hit.

Lisma, stort grattis till dig med!

Zaq, och varför skulle du inte smörja?! På BB fick jag omgående fårfett att stryka på, vet att många säger bröstmjölk, men det hjälpte verkligen inte ett skit! Fårfett is da shit, direkt på vårtan kanske efter lite mjölk, gör underverk. Bara att amma rakt på sedan (smorde även innan amning).

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus