• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • JZ79
    zaq1234, tack för att du frågar. Jag mår ok, något bättre efter att ha varit hemma från jobbet i en vecka. Mer huvudvärk än migrän, förra veckan var det tvärtom. Bara haft en dag den senaste veckan som jag inte haft särskilt ont i huvudet. Sovit mycket, vilar och gör så lite som möjligt. Försöker komma ut på promenad på kvällen när solen gått ner och det är svalare. Sol och värme funkar inte så bra ihop med huvudvärk/migrän. Bara tagit medicin mot migrän 2 ggr sen jag blev sjukskriven, känns bra att inte behöva ta mer än så för Pyrets skull Sjukskriven till 20/8, ska prata med läkaren innan för att se om jag ska jobba fullt eller börja trappa upp försiktigt, läkaren har redan nämnt det sista alternativet. Var hos läkaren i måndags eftersom hon ville utesluta havandeskapsförgiftning...Varken hon eller jag trodde det skulle vara det eftersom jag bara är i v 19 nu, men hon ville ta det säkra före det osäkra. Imorgon ska vi på RUL Hjärta

Redan, skönt att du är hemma igen!

Bullen, vilken sötnos
  • weeme

Skönt att få komma hem igen Redan!

Bullen, ser ljuvligt ut Hjärta

JZ, skönt om det släpper lite med vila! Jag har upplevt samma sak, det finns på lur (som nu bultande bakom vänster öga) men det är bara om jag nu varit tvungen att skutta runt som det skulle pulsa igång på allvar. När jag får små utbrott hemma dunkar det på bra så att hålla sig lugn är fint... Att ha ett barn som tidvis låter trots allt bedjande kan få mig TOKIG blir jag arg blir hon ännu argare "jag ääärrrr juuu tyyyst" så har det bultat igång...

Mödravården i dag, MRSA prov, blodtryck 80/120 och fin urin. När specmödravården ska till vet jag inte än min BM är på semester så vi pratar om det om två veckor. Har gått upp 5 kg hittills, får gärna hålla sig nere vikten.

Är det någon som gått föräldragrupper, vad säger ni vad gör ni? Nyfiken!

• Redan47
    TyckOmMig skrev 2015-08-13 08:33:08 följande:

Bullen-vilket fint vagnhänge du har till söta Alicia.Har du gjort den själv?

Ja precis! Går den att beställa ?
  • bullenochgrisen

Hihi du har så rätt :) känner ingen direkt jätte press på mig men visst hade "snittmagen varit skön att bli av med, har väl inte vant mig helt enkelt ;) jupp tejpar fortfarande ärret, upp till ett år kan man ju göra det också till och med :)

Blomman701 skrev 2015-08-12 15:31:15 följande:

Bullenochgrisen det tog nio månader att bygga magen! Känn ingen stress att den är annorlunda, pluffsig, det kommer ta tid att bli normal helt enkelt. :) Och tejpar du fortfarande ditt snitt? Ska man helst göra i sex månader för att få ett så fint som möjligt.

• bullenochgrisen

Tack snälla ni för alla fina kommentarer. Hon är ljuvlig och underbart att följa hennes utveckling och vara med varje sekund.

Jag hoppas att det går bra imorgon på Astrid Lindgrens bsjk när vi ska kolla hennes hjärtfel om det hunnit växa bort eller om det krävs operation :( orolig mamma :(

Vagnhänget har jag beställt från en tjej som tillverkar dessa. Virkarmamman heter hon på Instagram. Hon är jätte duktig! Så händig i fingrarna är jag tyvärr inte hihi ;)

• JZ79

RUL idag och Pyret är alldeles perfekt <3 Vi vill inte veta kön, det sparar vi till dag vid kommer

Pyret var lite busig och svårt för Bm att få en bra bild

• Frk Röd
    JZ79 skrev 2015-08-13 21:40:38 följande:

RUL idag och Pyret är alldeles perfekt <3 Vi vill inte veta kön, det sparar vi till dag vid kommer smile1.gifphpzMC6Le60312.jpg

Pyret var lite busig och svårt för Bm att få en bra bild smile5.gif

Grattis till fint RUL. Längtar tills det är min tur, ska heller inte ta reda på kön.
  • TyckOmMig
    JZ79 skrev 2015-08-13 21:40:38 följande:

RUL idag och Pyret är alldeles perfekt <3 Vi vill inte veta kön, det sparar vi till dag vid kommer smile1.gifphpzMC6Le60312.jpg

Pyret var lite busig och svårt för Bm att få en bra bild smile5.gif

Härlig uppdatering och grattis till fint RUL och javisst är det spännande att inte veta kön-lite svårare att lyckas dölja detta vid tvilling graviditeter med fler UL bara...i mitt fall i varje fall!
  • Redan47

Jz så härligt! Men hörni vad tiden går fort! Först gick tiden så långsamt att ruva och vänta på td, sedan vänta på UL sedan vänta på kub.....SEN, händer det något. Så fantastiskt att vi lyckats!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus