• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • TyckOmMig

Bullen-skriver också vad skönt och bra besked-jag hoppas också på liknande då jag väntar på remissen tid hos kirurgen som ska bestämma lille Valentins öde om det blir op eller avvaktan -vissa ljumskbråck kan gå tillbaka säger läkaren på NEO men vågar inte hoppas på det utan förberedd på tur till Lund för op.

• swede

Får jag hoppa in här hos dig Redan och dina samlade pärlor? Vilken fin grupp!

Efter att vårt senaste ÄD-försök resulterade i ännu ett missfall (dec 14) har jag mer eller mindre haft en liten paus från FL. Misslyckandet tog hårt på mig, det var våra sista embryon i Riga och vi visste inte hur vi skulle gå vidare. Efter mycket diskuterande bestämde vi oss till slut för att byta klinik. Vi åkte ner till Arleta i Tjeckien och gjorde tester. Jag fick konstaterat endometrios och fick börja spraya med Synarel för att dämpa endon.

Vi åkte ner en andra gång och på midsommarafton satte vi in två morulas. Min slemhinna var inte bra, bara 6.3 mm (har alltid haft ca 11-12 mm vid insättning). MEN...det gick med liten slemhinna också, för på testdagen testade jag positivt. Och nu är jag i v 10+5 med ett litet pyre. Jag/vi tar verkligen en dag i taget. Har fått tid till KUB den 27 augusti.

Jag känner igen flera "nicks" i gruppen, vilket gör mig otroligt glad. Grattis till er alla! Jag ska försöka att läsa ikapp lite nu. Stor kram

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus