• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Redan47
    zaq1234 skrev 2015-08-14 02:30:41 följande:

Grattis JZ vad härligt att allt såg bra ut!

Hur mår du idag då Redan?

Väl hemma, helt slut efter resan. Igår sov jag mest hela dagen. Så skönt att värken givit sig kunde gå/ trippa runt hör hemma. Då tänkte jag på em, jag hoppar över alvedonen och ser om det gått över, sagt och gjort, efter tre timmar bröt elden och värken lös från blygdben ner i ben och ut i bäckenet! Så tydligen har det inte gått över....
    Men Gud så lättad att det hjälper med dessa alvedon 665g*2, 3ggt/dygn! Så inatt blev det smärtfritt igen och så känns det nu oxå. Så tacksam!
  • MillaQ2

Hur gick det på Astrid Lindgren idag Bullen ? Förstår oron men tror och hoppas det gått bra! Så söt liten tjej på bilden <3

Tack zaq för att du frågar; det är bra med oss. Mauriz har tagit igen sin födelsevikt sånär som på några gram. Han har ätit massor på sistone. När jag tar flaskan med min mjölk( för att se hur mycket han får i sig ) så är det 80-90ml och han äter minst var tredje timme. Själv läker jag mer och mer i magen men skulle vilja att det gick fortare :) Om jag hade en smärtfri graviditet så fick jag lite extra efteråt. Migrän var o h varannan dag och så har jag fått värk i händerna /fingrarna när jag vaknar /innan jag kommer igång och rör dem. Gissar på karpaltunnelsyndrom eller ledgångsreumatism utlöst av graviditet. (Nån som känner igen det? )

Minns inte om du skrivit, men vad ska er lilla flicka heta? (Om du vill säga) Finns så många fina tjejnamn mycket svårare med killnamn... Har ni en bra bvc?

Vad gäller magen som du skrev om Bullen så tror jag att det inte är nån skillnad på chanserna att få tillbaka plattmagen om man har fött vaginalt el snitt. Gener och träning. Dock är det ju svullet kring såret ett bra tag men det försvinner sen och ärret bleks med tiden och blir som ett vitt tunt kritstreck. Värre om musklerna inte går tillbaka /drar ihop sig (diastas). Inte meningen att låta fåfäng men visst vill man gärna bli återställd till hur man såg ut innan. Men om inte så är det ju ändå värt det då man fått en sån fin gåva :)

Tråkigt att du har ont Redan men tur att alvedonen hjälper! Har knaprat ett gäng också kan jag säga :S (efter snittet)

Jz ; underbart med UL bilder, det overkliga blir mer verkligt, en liten människa lever därinne och väntar på att komma till din famn :)

Önskar er alla en trevlig helg!

• MillaQ2

SL och Blomman ;Nu såg jag era sötnosar också, finingar <3 Många vackra barn i denna tråd!

• weeme

Härligt JZ! Du typiskt när de inte vill visa upp sig...

Bullen, hoppas det gick bra i dag!

Milla, minns att jag hade skenor några månader efter BF sedan släppte det.

• Redan47

Millaq; det är hormonrelaterat. Men handledstöd minst på natten underlättar.
    Skönt det funkar m amning.

Tänker på er med KS och hur jobbigt det är vägen till läkning. Och, värk ja om det går att avstå så ta emot hjälp. Såååå värt!

• MillaQ2

Tack weeme och Redan, vad skönt att höra , då finns det hopp att det går över.Har fått magnesiumspray av en vän, tänkte testa det. Men alltså, dessa hormoner..! :S

• weeme

Milla, jag trodde jag skulle ha ont resten av livet men där, någonstans på vägen, släppte det faktiskt! Har kvar skydden, nu ska jag inte tveka använda dem och så äter jag ju magnesium, det kanske är bra mot det också?

• bullenochgrisen

Det gick jätte bra på Astrid Lindgrens igår. Hålet hade blivit mycket mindre och läkaren trodde inte att det skulle vara något problem med det hela utan det såg ut att växa ihop fint. Hon sa att vi kan släppa oron och istället koncentrera oss och njuta av vår fantastiska dotter. Och det gör vi verkligen! Vilken lättnad! Nu pustar mammahjärtat ut ordentligt, puuh. Man har varit så orolig.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus