• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • weeme

Om man tex söker på fb, föräldrar genom embryo och äggdonation så ser man att den är sluten, men man ser också alla 38 medlemmar. För er i "gruppen" skulle jag inte känna ett behov av att vara anonym, men för diverse andra människor i världen kanske jag inte vill vara riktigt så öppen med detta.

• weeme
    Redan47 skrev 2015-08-25 23:26:52 följande:

Weeme:det är skillnad på sluten och hemlig grupp. Vår grupp i Sthlm kan du inte söka upp.... Prova!

Hm, jag sökte upp de du föreslog förra gången, de hittade jag då men gick inte med eftersom jag såg alla medlemmarna.... (Vad de nu hette). Hemliga grupper kanske man inte kan se medlemmar i?
  • Redan47

Ok jag tar utmaningen och kollar möjligheten för oss.

Klart det finns föräldragrupp här i Motala/Linköping men jag tror jag inte är inviterad... Pga ålder och ÄD. Vet ej, bara en förutfattad mening kanske.

• weeme

Går gärna med i en sluten grupp om man inte syns utåt! Sthlm eller inte, får väl överleva att ni bor där {#emotions_dlg.djavulsk}. Behöver ingen riket grupp för min del.

Ja, Milla, man har mååånga fördelar med lite erfarenhet i livet, det var rena boosten att gå i grupp med ungdomar. Några var rent av äldre, de yngsta kom bar en gång, stod och rökte i pausen... Say no more.

• weeme
    Redan47 skrev 2015-08-25 23:32:24 följande:

Ok jag tar utmaningen och kollar möjligheten för oss.

Klart det finns föräldragrupp här i Motala/Linköping men jag tror jag inte är inviterad... Pga ålder och ÄD. Vet ej, bara en förutfattad mening kanske.

Här blir man inte inviterad som omföderska. Kanske samma hos er? (Om man inte väntar tvillingar då, tvillinggrupp).
  • zaq1234

Fb grupp kan vara bra ide' jsg tycker dock att det är så bra med vår tråd med redans pärlor. Skaffar vi en fb grupp så minskar nog skrivandet här o här är det ju lättare för andra att hänga på.

• Blomman701

Jag hoppar gärna på en hemlig grupp på fb! Känner att vem som helst kan luska ut vem mqn är på detta forum om de vill.

• jmt

Hej på er alla!

Nu har jag äntligen läst igenom hela tråden från början. Känns så skönt att följa er som varit med i andra ÄD trådarna. Känner mig lite mer hemma här Jag hoppade på BF september tråden och har hängt där hela våren och sommaren, men de andra där har ju inte riktigt samma resa som vi har.

Påminner kort om mig: 31 år, bor i sthlm, 4 IVF i Uppsala (kortare kö) där äggen inte ville dela sig efter dag 3 typ, bara 1 återförande som inte fungerade. Blev remitterad till Huddinge för ÄD med upplysning om 2 år kö, sket i kön och åkte till Riga. Fick en donator som lämnade hela 17 befrukade ägg varav 1 ligger i min mage och korvar sig just nu.

I morgon ska hon plockas ut med planerat snitt (placenta previa tyvärr) men efter att ha läst om era snitt erfarenheter vet jag att det kommer att gå bra.

Vill också säga att jag är så sjukt glad för allas skull!!! Så knepigt och jobbigt vi haft det och så har det gått så bra för så många! Ingen nämnd ingen glömd

Tack för diskussionen om "berätta eller inte", jag ska nog berätta från början. Har hört rykten om en bok man kan läsa tillsammans.

Nu ska jag ta hand om det sista inför nedsläpp, ha en bra kväll alla!

• weeme
    zaq1234 skrev 2015-08-26 02:58:12 följande:

Fb grupp kan vara bra ide' jsg tycker dock att det är så bra med vår tråd med redans pärlor. Skaffar vi en fb grupp så minskar nog skrivandet här o här är det ju lättare för andra att hänga på.

Bara det att jag får virusvarning med mera så fort jag är på FL samt att det är segare än körv, så jag är sällan här och är jag här men det hänger sig tio gånger blir det sällan att jag ens hinner läsa alla inlägg innan jag ger upp. Nu vill sidan köra extra tillägg, ofta vill den köra skript osv osv, den är riktigt hemsk oavsett vilken dator man laddar upp från. Brrrr. Annars håller jag med dig!

jmt, oj så spännande, lycka till i morgon! Blir kanske svårt att sova i natt då?
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus