• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • swede

Jmt; Oj, då har du en mycket spännande morgondag framför dig! Ett stort lycka till! Massor med kramar

• Redan47

Jmt! Härligt att höra av dig! Jätte grattis imorgon och du hör av dig igen!

Idag ligger jag i sängen som en strandad val! Sover och sover. Tar igen mig tydligen efter en intensiv helg fast skön med familj o vänner sol o bad. Nu hoppar o skuttar magen hej vilt, så häftigt är det. Sammandragningar känns lite otäcka fortfarande... Magen blir ju allt spändare så då känns de oxå mer intensivt.

Jag vill oxå tillägga hur mycket ja uppskattar att ni nyblivna vill dela . Känner igen mig, och tror nog vi har det så alla i perioder; trött o matt, orkar läsa men inte att skriva alla dagar . Det är ju precis som det ska va- vi tittar in och delar när energin tillåter. Kram alla söta, jag jobbar vidare med något på FB oxå....

• Blomman701

Det kommer gå jättebra imorgon!! :) Gör bara inte som jag med den där svampen som man ska tvätta sig med, körde den över hela ansiktet och GUD som det sved i ögonen. ;)

jmt skrev 2015-08-26 17:21:43 följande:

Hej på er alla!

Nu har jag äntligen läst igenom hela tråden från början. Känns så skönt att följa er som varit med i andra ÄD trådarna. Känner mig lite mer hemma här Jag hoppade på BF september tråden och har hängt där hela våren och sommaren, men de andra där har ju inte riktigt samma resa som vi har.

Påminner kort om mig: 31 år, bor i sthlm, 4 IVF i Uppsala (kortare kö) där äggen inte ville dela sig efter dag 3 typ, bara 1 återförande som inte fungerade. Blev remitterad till Huddinge för ÄD med upplysning om 2 år kö, sket i kön och åkte till Riga. Fick en donator som lämnade hela 17 befrukade ägg varav 1 ligger i min mage och korvar sig just nu.

I morgon ska hon plockas ut med planerat snitt (placenta previa tyvärr) men efter att ha läst om era snitt erfarenheter vet jag att det kommer att gå bra.

Vill också säga att jag är så sjukt glad för allas skull!!! Så knepigt och jobbigt vi haft det och så har det gått så bra för så många! Ingen nämnd ingen glömd

Tack för diskussionen om "berätta eller inte", jag ska nog berätta från början. Har hört rykten om en bok man kan läsa tillsammans.

Nu ska jag ta hand om det sista inför nedsläpp, ha en bra kväll alla!

• zaq1234

Välkommen till denna tråd jmt, stort lycka till imorgon! Hör av dig efteråt när du orkar o berätta!

• JZ79
    jmt skrev 2015-08-26 17:21:43 följande:

Hej på er alla!

Nu har jag äntligen läst igenom hela tråden från början. Känns så skönt att följa er som varit med i andra ÄD trådarna. Känner mig lite mer hemma här Jag hoppade på BF september tråden och har hängt där hela våren och sommaren, men de andra där har ju inte riktigt samma resa som vi har.

Påminner kort om mig: 31 år, bor i sthlm, 4 IVF i Uppsala (kortare kö) där äggen inte ville dela sig efter dag 3 typ, bara 1 återförande som inte fungerade. Blev remitterad till Huddinge för ÄD med upplysning om 2 år kö, sket i kön och åkte till Riga. Fick en donator som lämnade hela 17 befrukade ägg varav 1 ligger i min mage och korvar sig just nu.

I morgon ska hon plockas ut med planerat snitt (placenta previa tyvärr) men efter att ha läst om era snitt erfarenheter vet jag att det kommer att gå bra.

Vill också säga att jag är så sjukt glad för allas skull!!! Så knepigt och jobbigt vi haft det och så har det gått så bra för så många! Ingen nämnd ingen glömd

Tack för diskussionen om "berätta eller inte", jag ska nog berätta från början. Har hört rykten om en bok man kan läsa tillsammans.

Nu ska jag ta hand om det sista inför nedsläpp, ha en bra kväll alla!

Grattis till graviditet och välkommen hit!! Lycka till imorgon Hör av dig igen när du orkar så vi får höra hur allt gått!
  • TyckOmMig

Lite kort från mig Lille Valentin lider mkt av sitt ljumskbråck haft nya skov i söndags och det värsta hitintills idag så imorgon fm ska jag äntligen få tid för op i Lund snaraste dagarna.

Redan-du har så rätt och jag är också glad över att denna tråd finns trots man inland skriver färre inlägg.

• MillaQ2

Lycka till imorgon jmt! Det kommer gå fint :) Snart bebis i famn! Hoppas du blir så väl omhändertagen på förlossningen och BB som jag blev :)

TyckOmmig, hoppas ni snart får hjälp, det är inte roligt att se när ens barn har det besvärligt. .

En till sak jag tycker är konstig med faderskapserkännandet; vi ringde idag och frågade hur det går eftersom vi var där på kommunen innan förlossningen men det har inte fattats något beslut ännu för vi har visst missat att ringa och tala om barnets födelsevikt. Vad ska de med den till, kan man inte vara säker på fadern om man inte vet barnets vikt? :-O

• zaq1234

Milla, nej det är just vikten som avgör vilken pappa som är far jag frågade samma sak när vi var där, de sa att de måste ha vikten för att veta att barnet som i vårt fall blev till ngn gång i nov 2014, det stod exakta datum med. Man intygar att så var fallet att bebis blev till då med just den mannen...

Tyckommig, förstår att det måste vara jätte jobbigt att se sin son ha så ont. Bra att du får tid snabbt nu.

• MillaQ2
    zaq1234 skrev 2015-08-27 03:23:47 följande:

Milla, nej det är just vikten som avgör vilken pappa som är far jag frågade samma sak när vi var där, de sa att de måste ha vikten för att veta att barnet som i vårt fall blev till ngn gång i nov 2014, det stod exakta datum med. Man intygar att så var fallet att bebis blev till då med just den mannen...

Tyckommig, förstår att det måste vara jätte jobbigt att se sin son ha så ont. Bra att du får tid snabbt nu.

Förstår ändå inte hur vikten kan säga så mycket den kan ju variera väldigt. . Men tex en annan hudfärg skulle gå bra :S Fast man kanske inte ska fundera så mycket såhär på nattkröken :D
  • Redan47

Skulle vägra! Vad är det för skillnad att skriva på för mannen ?? Mina två äldsta oxå födda "bastarder", inga problem att erkänna dem före födsel! Inga vikter inga namn ....

Tips till alla i denna sväng: gift er!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus