• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • weeme
    JZ79 skrev 2015-08-31 20:58:16 följande:

Weemee, Usch så läskigt ..men vadå bara Panodil? Om du får såhär kraftiga migränanfall måste de ju överväga någon annan medicin Ett tips är paracetamol brustabletter, det går lite fortare och är lättare för kroppen att ta upp. Jag har ju Citodon vid behov, även det brus..kroppen tar inte upp tabletter så bra vid migrän. I vanliga fall (när jag inte är gravid) så tar jag migränmedicin i näsan, tas upp snabbt av söemhinnan.

Jag tar alvedon brus hemma, andra paracetamol hjälper ännu mindre, försökte några år  tills jag insåg att det inte är likadana bara för de innehåller paracetamol. Så fort jag inte är gravid blir det andra bullar! Jag har inte så ont egentligen, mest att det är ofta och denna gången med en läskig aura upplevelse (läs, nära döden upplevelse). Då och då kommer den förlamande smärtan men oftast går det att sova bort...

Men å tyckommig så rofylld bild! Tillsammans igen.
  • weeme
    JZ79 skrev 2015-08-31 20:58:16 följande:

Weemee, Usch så läskigt ..men vadå bara Panodil? Om du får såhär kraftiga migränanfall måste de ju överväga någon annan medicin Ett tips är paracetamol brustabletter, det går lite fortare och är lättare för kroppen att ta upp. Jag har ju Citodon vid behov, även det brus..kroppen tar inte upp tabletter så bra vid migrän. I vanliga fall (när jag inte är gravid) så tar jag migränmedicin i näsan, tas upp snabbt av söemhinnan.

Jag tar alvedon brus hemma, andra paracetamol hjälper ännu mindre, försökte några år  tills jag insåg att det inte är likadana bara för de innehåller paracetamol. Så fort jag inte är gravid blir det andra bullar! Jag har inte så ont egentligen, mest att det är ofta och denna gången med en läskig aura upplevelse (läs, nära döden upplevelse). Då och då kommer den förlamande smärtan men oftast går det att sova bort...

Men å tyckommig så rofylld bild! Tillsammans igen.
  • zaq1234

Å vad skönt tyckommig att op är klar!!

Hur ofta får ni gå på kontroll nu då redan o HRE?

Swede, lycka till på kub idag!

• Redan47

Zaq jag tycks ha lika schema som du presenterade i tråden tidigare. Och som jag läst är Östergötlands standard schema för normal graviditet. Däremot får jag tydligen gå på fler läkarbesök än det anger.
    Men inga extra besök pga risk för högt BT o protein....
    Det verkar mkt olika hur duplex grav behandlas i landet.

• mumin99

Skulle behöva få tips om barnmorskemottagningar  i Stockholm. Dvs en mottagning som är van att bemöta par som gjort  ÄD/ED och "äldre" gravida kvinnor.

• Snart lycklig
    mumin99 skrev 2015-09-02 20:09:12 följande:

Skulle behöva få tips om barnmorskemottagningar  i Stockholm. Dvs en mottagning som är van att bemöta par som gjort  ÄD/ED och "äldre" gravida kvinnor.

Jag var jättenöjd med BB Stockholm Family på Kungsholmen (barnmorska Millis). Mindre nöjd hittills med BVC på samma ställe. Ska flytta inom kort, så bryr mig inte.

Kram alla i tråden. Mkt m flytt och supertrött i övrigt. Höres.
  • jmt

Jag har gått på mamamia Karlavägen och de har varit super. Vana med IVF och ÄD. Jag är ju inte "äldre" än, men med tanke på att Östermalm har äldst förstföderskor (om jag minns rätt) borde det väl inte vara några konstigheter.

mumin99 skrev 2015-09-02 20:09:12 följande:

• jmt

Tyckommig - Gud så skönt att allt verkar gått bra! Helt otroligt att man ens kan operera en sån liten sötsak. Hoppas att ni kan njuta nu.

Redan - Det är så fantastiskt när de små rör sig, jag känner igen knorrandet och rörelsemönstret från tiden i magen nu när hon är ute.

Weeme - fruktansvärt med migränen! Hoppas att det släpper snart.

Ni som blivit snittade, hur länge har ni blött efter? Och, har ni haft ont när ni gått på toaletten? Jag har skrikit rakt ut, känns som 100 nerver i kläm

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus