Grattis jmt! Nu njuter du väl
Själv har jag tagit migränen till nya nivåer. Trodde jag fått en stroke/ tia i fredags så vi hetsade in till akuten där jag relativt snabbt blev undersökt. Visade inga vanliga symptom på stroke (men det lugnar inte mig, så var det för mamma och mormor också så de fick ingen behandling tyvärr). Däremot började en liten klocka ringa när dr fick komma tillbaka för jag blev sämre bara av att sätta mig- han pratade om migrän med aura. DING! Jag hade sett en liten svart flimmerfläck någon gång under dagen. På kvällen startade det sedan med att det pirrade i fingrar och de svullnade. Senare även runt munnen. Jag tappade minne, förstod inte vad folk sa, kunde inte läsa, men det kom och gick. Jag mindes inte vad mina mediciner hette eller vad jag var allergisk emot, bara att jag är det. Osv. riktigt vidrigt. Jag var också fruktansvärt trött men vågade inte somna för då trodde jag att jag aldrig mer skulle vakna. När jag väl blivit av med frossan och fått ner blodtrycket och funderade på migränen vågade jag sova, vaknade med migrän bakom ena ögat. Oförskämt lite med tanke på hur uppskrämd hela familjen blev. Dr var nöjd då jag fått huvudvärk så vi fick åka hem med en panodil. Förra gången jag var gravid hade jag en annan upplevelse, men den var mer i linje med vad jag råkade ha läst om, det var på jobbet där jag bara lutade kontorsstolen, stensomnade och vaknade med sprängande huvud.
Nu kan jag säga att jag är glad att jag lever och är frisk, firar med att koka plommon och äpplen.