• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • zaq1234

Stort grattis till din söta tjej jmt! Ja anspänningen har ju varit enorm för oss alla som kämpat så länge. Själv började jag gråta när jag kom till vårt förlossningsrum mitt bland alla värkar... Men det var tror jag för spänningen släppte... Att äntligen var det dags att föda. Hoppas du inte får ont i ditt snitt.

Förstår hur snopet det måste vars Swede, hoppas på att den lille rör på sig på nästa försök. Jag fick tips om att dricka isvatten för att få fart på rörelser.

• zaq1234

Stort grattis till din söta tjej jmt! Ja anspänningen har ju varit enorm för oss alla som kämpat så länge. Själv började jag gråta när jag kom till vårt förlossningsrum mitt bland alla värkar... Men det var tror jag för spänningen släppte... Att äntligen var det dags att föda. Hoppas du inte får ont i ditt snitt.

Förstår hur snopet det måste vars Swede, hoppas på att den lille rör på sig på nästa försök. Jag fick tips om att dricka isvatten för att få fart på rörelser.

• jmt
    Blomman701 skrev 2015-08-28 13:04:26 följande:

Skulle vara en glad gubbe inte frågetecken.

Förstår FL tar inte mojis. Hon är riktigt söt. Helt otippat tycker jag och min sambo att det är den sötaste bebisen vi sett <3
  • jmt

Vi vet inte varför jag förlorade så mycket blod, moderkakan var hel och så. Kirurgen fick dock kämpa hårt med att få ut henne så det kan ha vart det och att jag i vanliga fall blöder ganska enkelt och får blåmärken. Men jag orkade inte ens bry mig om komplikationen, jag hade fokus på lillan och mannen.

Vad kul med RUL! Ska ni kolla kön?

Frk Röd skrev 2015-08-27 21:27:59 följande:

Jmt, grattis till din lilla flicka. Vet du om det var nån komplikation vid snittet som gjorde att du förlorade så mycket blod eller vet du om det är vanligt att man kan förlora ett par liter blod vid snitt?

• Frk Röd
    jmt skrev 2015-08-29 09:29:38 följande:

Vi vet inte varför jag förlorade så mycket blod, moderkakan var hel och så. Kirurgen fick dock kämpa hårt med att få ut henne så det kan ha vart det och att jag i vanliga fall blöder ganska enkelt och får blåmärken. Men jag orkade inte ens bry mig om komplikationen, jag hade fokus på lillan och mannen.

Vad kul med RUL! Ska ni kolla kön?

Ska inte ta reda på kön, det får bli en överraskning när bebisen kommer på utsidan.
  • MillaQ2

Grattis jmt till er fina lilla tjej! Fint och ovanligt namn, låter väldigt vackert. Känner igen det där med skakandet i samband m förlossningen m snitt och är också övertygad att det är pga anspänningen då det varit en sån resa till man verkligen fick detta barn (jag reagerade inte så med mitt förra barn för elva år sen , då var jag jättecool , även om det såklart var stort och känslosamt att få ett barn då också) .

Tyckommig, jag håller tummarna att allt går så smidigt som möjligt på op. Det är ju oroligt vad det än är för op ens barn ska göra även om läkarna tyckt det är ett rutiningrepp. Bedårande storasystrar på bilden!

Swede, lycka till med nya försöket på tis!

Här rullar det på; från att lillen åt för lite i början tycker jag nu att han äter JÄMT! :D Snart kommer han att lyda under namnet Grodan Boll :)))

• HRE

Här trappas det ner på medicin!
    10 mg Pred from igår, har slutat med Trombyl (på eget bevåg men Dr. D. protesterade inte) och behöver inte dropp!

Var på UL i fredags och bebisarna har vuxit massor! Killen har dubblat sin vikt från 650 gram till 1223 gram på 3.5 vecka. Han ligger nu på samma kurva som en enling. Flickan ligger 12% minus så hon har också tagit igen. Inte konstigt jag börjar känna mig stor! Båda ligger i säte så BM trodde inte de skulle vända sig - det är för trångt. Så blir troligtvis kejsarsnitt men vi får se. Jag är helt ok med det.

Som vanligt var de besvärliga att mäta och killen höll för händerna för ansiktet hela tiden så på honom har jag bara en bild på en snygg hand, haha!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus