• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Lana68
    Rosen 76 skrev 2015-10-23 12:26:17 följande:

Smyyyyyyger mig in i tråden lite försiktigt :)

Plussade för några veckor sedan och har mitt första VUL nästa vecka den 29:e!

Är otroligt trött och börjar bli illamående på eftermiddagarna/ kvällarna...

Har mätt Hcg som ökat från

Dag 10 - 184

Dag 11 - 284

Dag 17 - 2929

Dag 25 - 26724

GRATTIS TILL ERA BEBISAR HRE OCH REDAN!!!!!!! :)

Måste läsa igenom tråden också så jag har koll på vilka vi är.

Är inte längre gravid men läser och gläds med er andra. Så stort grattis och jättebra hcg. Har du satt in ett el två embryo?
  • Redan47

Rosen så fint du har modet att dela din framgång. Vet hur skrämmande det vara för dig att våga tro att detta är sant. Men, detcär det!!!!

Javisst bebis data:

De föddes 34+1, söndags.
    Tv1: 45cm, 2120g, huvud 33cm, kl 19.48
    Tv2: 45cm, 1930g, huvud 33cm, kl 19.50

Jätte fina vikter!

• Rosen 76
    Lana68 skrev 2015-10-23 19:35:53 följande:
    Är inte längre gravid men läser och gläds med er andra. Så stort grattis och jättebra hcg. Har du satt in ett el två embryo?
    Vi satte in två embryon.

Jag känner så med dig Lana. Även här har det kämpats på i 8 år! Jag vet att kraften finns där och hoppas så att du hittar dit igen! All styrka
  • Rosen 76
    Redan47 skrev 2015-10-23 21:03:41 följande:

Rosen så fint du har modet att dela din framgång. Vet hur skrämmande det vara för dig att våga tro att detta är sant. Men, detcär det!!!!

Javisst bebis data:

De föddes 34+1, söndags.

Jätte fina vikter!

Tack Redan och ja... Inte är det lätt men det visste jag! Att både ett plus och minus skulle vara tufft! Ett plus är såklart helt underbart men jobbigt..
    Stort grattis igen!! Tänk! Nu har du dina fina bebisar <3
  • Frazze
    Redan47 skrev 2015-10-23 21:03:41 följande:

Javisst bebis data:

De föddes 34+1, söndags.

Jätte fina vikter!

Åh vad underbart med två små!!!! Kan bara föreställa mig hur stor vår lilla hade blivit då om hon fått leva kvar i magen till fullgånget. Hon var 34cm redan v 24 och vägde 625g. Hon var en rätt så stor tjej då kanske? Njut nu allt du kan av dina små älsklingar! Hoppas på min tur nästa gång.

Lana 68. Då är vi i samma sits då! Blev gravid men fick mf i v7+3. Hur långt hade du kommit? Beklagar verkligen förlusten! Jag vet hur det känns
  • weeme

Hu då Redan, vila och njut, hoppas det går tillbaka fort på dig. Skönt att de "små" mår bra. Pappa får desto mer tid, inte alltid pappan får det när de bara vill ligga och tutta på mamma i början. Lyssna på kroppen är viktigt, i alla lägen men som gravid har man ju fler att tänka på än sig själv! Bra gjort.

Lana, beklagar så väldigt. Samla kraften!

Rosen, skönt med stegring! Fin fint!

Håller med Redan, nyplussade har plats här med sin oro, här finns den fulla förståelsen för blodstänksnoja och obefintliga gravidtitetssymptoms skräck!

• Lana68
    Frazze skrev 2015-10-23 21:59:33 följande:

Åh vad underbart med två små!!!! Kan bara föreställa mig hur stor vår lilla hade blivit då om hon fått leva kvar i magen till fullgånget. Hon var 34cm redan v 24 och vägde 625g. Hon var en rätt så stor tjej då kanske? Njut nu allt du kan av dina små älsklingar! Hoppas på min tur nästa gång.

Lana 68. Då är vi i samma sits då! Blev gravid men fick mf i v7+3. Hur långt hade du kommit? Beklagar verkligen förlusten! Jag vet hur det känns

Beklagar verkligen förlust också

Avstannat i vecka 7 någon gång var på vul vecka 8

Har du några mer i frysen? Vilken klinik är du på. Hur mår du? Försökt länge ? Jag hoppas du har kraft att gå vidare försöka igen och till Slut lyckas. Kram
  • Lana68
    Rosen 76 skrev 2015-10-23 21:06:08 följande:

Vi satte in två embryon.

Jag känner så med dig Lana. Även här har det kämpats på i 8 år! Jag vet att kraften finns där och hoppas så att du hittar dit igen! All styrka

Jag ska hålla mina tummar hårt. Det kommer lyckas nu ska du se. Tänk inte för mycket fast jag vet hur svårt det är. Tack för omtanke kram
  • Lana68
    weeme skrev 2015-10-23 22:25:00 följande:

Hu då Redan, vila och njut, hoppas det går tillbaka fort på dig. Skönt att de "små" mår bra. Pappa får desto mer tid, inte alltid pappan får det när de bara vill ligga och tutta på mamma i början. Lyssna på kroppen är viktigt, i alla lägen men som gravid har man ju fler att tänka på än sig själv! Bra gjort.

Lana, beklagar så väldigt. Samla kraften!

Rosen, skönt med stegring! Fin fint!

Håller med Redan, nyplussade har plats här med sin oro, här finns den fulla förståelsen för blodstänksnoja och obefintliga gravidtitetssymptoms skräck!

Tack jag ska försöka. Men just nu har all kraft försvunnit. Känns inte som att jag orkar kämpa mer just nu... tack för omtanke kram
  • HRE

Redan, än en gång stort grattis! Jag blev också jättedålig efter snittet i hf men du verkar ha mått mycket sämre. Tycker som du att de kunde gjort snittet en dag tidigare så kanske vi båda sluppit full hf.

Men visst är det härligt med bebisarna. Jag är så impad att du pumpar! Själv bestämde jag mig i torsdags för att inte amma - det kändes totalt övermäktigt att först sonda en halvtimme och sen pumpa en halvtimme var tredje timme dygnet runt. Sen var det så klart också att jag inte hade mjölk - det tar ju tid efter ett snitt. Och flickans sugteknik var jättebra i början och sen började hon klydda. Han lyckades också fint ett par gånger men blev också väldigt frustrerad när han inte fick till det. Nu nappmatar jag de flesta mål och de äter redan halva sin matdos så det är jättebra. De är ändå små så har inte så mycket kraft.

Lana, jag lider med dig. Tror inte någon kan förstå hur svårt detta är om man inte är inne i det. Jag skulle råda dig att anförtro dig åt någon vän eller familjemedlem - det har varit stort stöd för mig. När man berättar är det alltid någon som känner någn annan - det är vanligare än man tror med barnlöshet. Bara väldigt få som talar öppet om det. Jag gick in i väggen mkt pga detta så en bra psykolog eller psykiater kan också vara en lösning.

På tal om att tala - här är alla jättenyfikna på hur twinsen kommit till så jag har berättat. Känns rätt bra att berätta för läkare om immunproblematik och behandling!  Det knasiga är att alla typ håller med om att kroppen kan stöta bort embryon men varför erbjuds det då i princip ingen lösning alls i Sverige?

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus