• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • maijo

Hej! Jag undrar om jag kan hoppa in här? På åttonde försöket äntligen + som inte genast vänt till -. Fortfarande bara vecka 6, så jag vågar än så långe bara vara försiktigt glad.

Har tidigare någon enstaka gång ställt frågor angående ÄD, men tyckt det varit skönast att leva på som vanligt mellan försöken och inte fundera så mycket. Nu skulle jag dock gärna vilja  glädja mig och oroa mig tillsammans med andra som äntligen blivit gravida.

• Rosen 76
    Jag är bara jag skrev 2015-11-11 14:48:52 följande:

Tack alla. Skriver mer sen.

Så ledsen för er!
  • Rosen 76
    maijo skrev 2015-11-11 19:02:52 följande:

Hej! Jag undrar om jag kan hoppa in här? På åttonde försöket äntligen + som inte genast vänt till -. Fortfarande bara vecka 6, så jag vågar än så långe bara vara försiktigt glad.

Har tidigare någon enstaka gång ställt frågor angående ÄD, men tyckt det varit skönast att leva på som vanligt mellan försöken och inte fundera så mycket. Nu skulle jag dock gärna vilja  glädja mig och oroa mig tillsammans med andra som äntligen blivit gravida.

Välkommen och grattis :)
  • maijo

Tack, och grattis alla ni andra här! Har läst lite i tråden och sett att flera som jag tidigare sett kämpa nu fått barn. Fantastiskt!

• swede

"Jag är bara jag"...jag blir så ledsen att läsa dina inlägg:( Beklagar verkligen! Önskar jag kunde säga någonting klokt...skickar dig de största kramarna

• swede

Maijo, stort grattis och välkommen i tråden! Vad härligt med ett plus :) Ett stort lycka till!

• TyckOmMig
    Jag är bara jag skrev 2015-11-11 14:48:52 följande:

Tack alla. Skriver mer sen.

Vi finns här alla för dig
    .Skriv när du orkar och vill.
    Tänker på dig min vän.
  • weeme

Grattis mailjo! Här är det skönt att kunna oroa sig, glädja sig, ställa frågor och dela det svåra. Tack alla passar jag på att säga.

I dag har bebisen varit lugnare än vanligt, hoppas den sprallar på sig i när jag lägger mig. UL på fredag, har inget som helst hopp om att moderkakan flyttat sig men skönt att få se hur bebis mår.

• JZ79

Jag är bara jag, så ledsen att läsa du fått mf Vad sa de på sjukhuset? Du hade ju kommit så långt... Stor kram till dig!!! Vi finns här för dig.

Maijo, välkommen och grattis!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus