• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Rosen 76
    maijo skrev 2015-11-14 17:14:56 följande:

Tack för alla!

Redan, fantastiskt med dina tvillingar. Det blev Serum . Inget immunsupport.

Har alla gjort UL i v6 / v7 utan att ni haft blödningar el dyl? Ringde MVC, de vill ej göra förrän i v18.

Jag gjorde privat ul vecka 6/7 och 9 för att säkra min oro och kommer göra fler om jag känner. Kuben också bokad vecka 13. Mvc går nog bara på rutin... Gå privat om du känner! Kolla med din gyn eller bm.
  • weeme
    Rosen 76 skrev 2015-11-15 21:19:51 följande:

Tips på mirakelkurer för magkatarr besvär och illamående mottages med glädje...!!!

Bara novalucol, gaviscon och bikarbonat om du inte redan provat...
  • weeme
    Snart lycklig skrev 2015-11-14 22:30:26 följande:

Weeme, vilket andningslarm använde ni?

Babysense! Ingen aning om det är bra eller dåligt, men hon hade det till sinprematur så jag liksom antog att det skulle var bra... Nu kommer vi ju få en lite tidigt född, så det är bara att rigga batterierna!
  • Jag är bara jag

Ingen kul läsning, man jag vill ta det ändå. Få ur mig allt. Det var ju ett MA jag fick förra tisdagen. Ingen förvarning utom magont på natten som sen började om och eskalerade runt 15-tiden. I ett svep kom allt ut efter EXTREM smärta/värkar. Inget var kvar på VUL sen utom lite som fastnat på vägen ut som läkaren tog bort utan smärtstillande. HCG-svaret kom idag-endast 447 så lillan hade dött långt innan. Hcg var drygt 60000 i v.9,kanske dött precis då,jag vet inte. Troligen progesteronet som höll det kvar,slutade ju 8 dar före. Enligt läkaren här maximal otur (de var ju syskon med det andra MA:t) ,vad kliniken säger vet jag inte. Kör inte en till omgång med samma mediciner i alla fall. Blir ju FET då också med 2 som är ca 1 år nu. Är så förbannad så jag vet knappt vart jag ska ta vägen!! Överallt är det gravida och bebisar också så jag sitter helst hemma. Värsta året i mitt liv, men alla år har ju hittills varit värre än året före så jag borde vara van...

• swede

"Jag är bara jag"...åh vad jag blir ledsen när jag läser ditt inlägg :( Fy f-n (förlåt ordvalet) vad livet är orättvist. Så ledsen för din skull. Förstår att du bara ser barn och barnvagnar hela tiden...förstår att det är fruktansvärt jobbigt.

Du som hade kommit så långt i din graviditet också...det gör ont i hela min kropp och jag förstår att du är frustrerad. Skickar dig den största kramen av de alla och hoppas att det kan lindra lite, lite...Tack för att du orkar delge oss din historia, även om den gör ont att läsa. Just nu önskar jag bara att du får vila och läka. Massor med kramar fina du

• JZ79

Rosen76, Omeprazol mot magkatarren och för illamåendet hade jag bett att få Lergigan comp utskrivet (om det inte hänger ihop med magkatarren)

Jagärbarajag, lider med dig Vet inte vad jag ska skriva, det är bara för jävligt att du ens ska behöva vara med om detta.. Kram!!!

• Jag är bara jag
    swede skrev 2015-11-16 15:33:20 följande:
    "Jag är bara jag"...åh vad jag blir ledsen när jag läser ditt inlägg :( Fy f-n (förlåt ordvalet) vad livet är orättvist. Så ledsen för din skull. Förstår att du bara ser barn och barnvagnar hela tiden...förstår att det är fruktansvärt jobbigt. Du som hade kommit så långt i din graviditet också...det gör ont i hela min kropp och jag förstår att du är frustrerad. Skickar dig den största kramen av de alla och hoppas att det kan lindra lite, lite...Tack för att du orkar delge oss din historia, även om den gör ont att läsa. Just nu önskar jag bara att du får vila och läka. Massor med kramar fina du
    Tack så mycket,det värmer! Hjärta  Kroppen läker väl framöver, men julen känns inte rolig... Snart b.f-datum för tvillingarna också.   Det blev oundvikligt att berätta för familjen också,men de fattar ju ändå inte riktigt hur mycket man kämpat.  Bokat VUL den 3.e och får se vad som sen händer.

Kram!!
  • Jag är bara jag
    JZ79 skrev 2015-11-16 16:13:49 följande:
    Rosen76, Omeprazol mot magkatarren och för illamåendet hade jag bett att få Lergigan comp utskrivet (om det inte hänger ihop med magkatarren)

Jagärbarajag, lider med dig smile4.gif Vet inte vad jag ska skriva, det är bara för jävligt att du ens ska behöva vara med om detta.. Kram!!!
    Svär du,det gör vi också... Tack! Kram!
  • Rosen 76

Jag är bara jag, lider med er! Att vi ska behöva gå igenom detta är så orättvist på alla plan! Skänker dig tankar och styrkekramar

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus