• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Rosen 76
    JZ79 skrev 2015-11-16 16:13:49 följande:

Rosen76, Omeprazol mot magkatarren och för illamåendet hade jag bett att få Lergigan comp utskrivet (om det inte hänger ihop med magkatarren)

Jagärbarajag, lider med dig Vet inte vad jag ska skriva, det är bara för jävligt att du ens ska behöva vara med om detta.. Kram!!!

Tack! Fick för mig att min läkare sa nej till omeprazol?! Får prata med min bm på torsdag...
  • Jag är bara jag
    TyckOmMig skrev 2015-11-16 18:37:52 följande:
    Jag är bara jag-lider med dig tycker så synd om dig.Önskar jag kunde göra något.
    Ni finns,det räcker ju långt!
  • Jag är bara jag
    Rosen 76 skrev 2015-11-16 19:00:14 följande:
    Jag är bara jag, lider med er! Att vi ska behöva gå igenom detta är så orättvist på alla plan! Skänker dig tankar och styrkekramar
    Tack!  {#emotions_dlg.flower} 
  • JZ79
    Rosen 76 skrev 2015-11-16 19:01:46 följande:
    Tack! Fick för mig att min läkare sa nej till omeprazol?! Får prata med min bm på torsdag...
    Omeprazol är ok, det har jag fått utskrivet nu under graviditeten..vet flera andra som också ätit det. (Esomeprazol är däremot inte lika säker för bebis..)
  • Rosen 76
    JZ79 skrev 2015-11-16 20:42:59 följande:
    Omeprazol är ok, det har jag fått utskrivet nu under graviditeten..vet flera andra som också ätit det. (Esomeprazol är däremot inte lika säker för bebis..)
    Åh tack! Då kanske jag kan få bukt på jvla magen :)
  • Lana68
    Jag är bara jag skrev 2015-11-16 15:18:05 följande:

Ingen kul läsning, man jag vill ta det ändå. Få ur mig allt. Det var ju ett MA jag fick förra tisdagen. Ingen förvarning utom magont på natten som sen började om och eskalerade runt 15-tiden. I ett svep kom allt ut efter EXTREM smärta/värkar. Inget var kvar på VUL sen utom lite som fastnat på vägen ut som läkaren tog bort utan smärtstillande. HCG-svaret kom idag-endast 447 så lillan hade dött långt innan. Hcg var drygt 60000 i v.9,kanske dött precis då,jag vet inte. Troligen progesteronet som höll det kvar,slutade ju 8 dar före. Enligt läkaren här maximal otur (de var ju syskon med det andra MA:t) ,vad kliniken säger vet jag inte. Kör inte en till omgång med samma mediciner i alla fall. Blir ju FET då också med 2 som är ca 1 år nu. Är så förbannad så jag vet knappt vart jag ska ta vägen!! Överallt är det gravida och bebisar också så jag sitter helst hemma. Värsta året i mitt liv, men alla år har ju hittills varit värre än året före så jag borde vara van...

Jag beklagr verkligen jag är jag. Hemskt att behöva gå så långt in i graviditeten innan. Jag hoppas du hittar styrka och kraft att gå vidare. Själv har ja problem efter missfall och var till gyn akut idag. Stor kram från mig
  • Lana68

Xxx4 jag hittade inte ditt inlägg igen. Har inte hunnit svara då jag haft stora problem med livmoder sen missfall och var till gynakut ida. Jag minns i alla fall att du skrev att du hade jättefint hcg. Jag är så glad för din skull och håller alla mina fingrar och tår att allt fortsätter fint för dig/er.

Varma kramar från mig

Alla ni andra som finns här och delar sorg och glädje så ska ni veta att det är skönt att ni finnsså man slipper känna sig så ensam med allt man är med om.

Kram till er alla!

• Snart lycklig

Usch, jag lider verkligen med dig "jag är bara jag". I klarspråk, förjävligt att behöva gå igenom. Tycker så synd om dig. Hoppas det kommer att kännas lite bättre med tiden och att du får kämparglöden och hoppet åter. Kram.

• Frazze
    Lana68 skrev 2015-11-16 21:44:18 följande:

Xxx4 jag hittade inte ditt inlägg igen. Har inte hunnit svara då jag haft stora problem med livmoder sen missfall och var till gynakut ida. Jag minns i alla fall att du skrev att du hade jättefint hcg. Jag är så glad för din skull och håller alla mina fingrar och tår att allt fortsätter fint för dig/er.

Varma kramar från mig

Alla ni andra som finns här och delar sorg och glädje så ska ni veta att det är skönt att ni finnsså man slipper känna sig så ensam med allt man är med om.

Kram till er alla!

Ja Lana 68, visst är det skönt att man har detta gänget att lyta sig tillbaka på när all skiter sig och man mår allmänt skräp. Vad är det för problem du haft med livmodern? Själv så har jag nämligen oxå problem med blödning. Jag skulle ÄNTLIGEN få göra min undersökning imorgon, men så kom det lite blod till idag. Villkoret för undersökningen är att man inte blöder längre. Men någon form av undersökning måste det ju bli så att han kan se vad som är fel på mig i alla fall. Men sparka på oss som redan ligger bara! Det räcker med otur nu!
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus