• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Sunlight

Tyck om mig. Hur många dagar fick din man hjälpa till att bära flickorna efter ET. Hur mycket bar du dagarna och veckan efter ET eller bar du inte alls veckorna efter när du blev gravid med tvillingpojkarna?

Mamma
  • TyckOmMig
    Sunlight skrev 2015-11-12 06:59:06 följande:

Tyck om mig. Hur många dagar fick din man hjälpa till att bära flickorna efter ET. Hur mycket bar du dagarna och veckan efter ET eller bar du inte alls veckorna efter när du blev gravid med tvillingpojkarna?

Mamma
    Jag bar inte alls-delegerad ut den biten...gjorde allt jag kunde för att undvika det i början.
  • Redan47

Hej allesamman! Tvilling morsa som ammar sover och är trött efter hela året och allt fram till dags datum, det är jag. MEN sååå stolt, känner mig verkligen utvald och ödmjuk tacksam för dessa efterlängtade barn.

Jag är bara jag: är det sant det jag läser? Jag hoppas verkligen du dementerar. Kram

Maijo: äntligen! Grattis! Så välkommen naturligtvis- du har kommit helt rätt! Kör du immunsupport? Vilken klinik blev det?

Ni alla; dags för status uppdateringar! Vimsiga jag har inte koll men vill verkligen veta!

• Lana68
    Redan47 skrev 2015-11-12 21:49:09 följande:

Hej allesamman! Tvilling morsa som ammar sover och är trött efter hela året och allt fram till dags datum, det är jag. MEN sååå stolt, känner mig verkligen utvald och ödmjuk tacksam för dessa efterlängtade barn.

Jag är bara jag: är det sant det jag läser? Jag hoppas verkligen du dementerar. Kram

Maijo: äntligen! Grattis! Så välkommen naturligtvis- du har kommit helt rätt! Kör du immunsupport? Vilken klinik blev det?

Ni alla; dags för status uppdateringar! Vimsiga jag har inte koll men vill verkligen veta!

Förstår du är trött efter allt kämpande du gjort och nu är du i mål. Verkligen imponerande och du har visat att det ska går att komma hela vägen trots många motgångar. Har du inga bilder att visa på dina underverk? Stor kram från mig
  • weeme

Jag statusuppdaterar i morgon efter TUL när de ska kolla moderkakans läge en sista gång. I kväll har jag letat fram saker för första tiden, sorterat fram de minsta kläderna osv. Kände att det var mysigt att småstarta. Jämfört med förra gången då vi hade andra mycket tråkigare saker att stå i så vi fick bebisboa när bebis kommit. Härligt att du njuter av bebisbubblan Redan! Väl förunnat!

• bullenochgrisen

Läser om både sorg och glädje, fy vilken resa vi alla måste få gå igenom. Snacka om psykisk påfrestning! Man slutar nog aldrig att oroa sig.

Stort grattis till alla nya puss och bebisar som tittat ut. Försöker hänga med här så gott jag kan men det är inte så lätt längre :)

Snabb status uppdatering från mig. Lilla Alicia blir hela 4 månader imorgon lördag, tiden går så snabbt! Hon är en riktigt lugn och nöjd liten tjej som har både humor och glädje precis som sin mamma :) vi ammar för fullt och sover hela nätterna och jag är så otroligt tacksam för det. BVC besöket idag, nu väger lillan 6290g och är 62,5 cm lång, följer mitten kurvan perfekt! Idag ( fredag den 13 november) är det exakt 1 år sedan vi fick vårat puss, minns ni den där kvällen när min sambo var nere i garaget och jag hade lite molande verk i livmodern och bara var tvungen att ta ett test kvällen före testdag ( trots minus två dagar innan och att jag helt ställt in mig på ett minus) vilken chock och vilken glädje! Jag var ju så förvirrad så jag till och med trodde att testet kanske visade fel pga. Att jag testade mig på kvällen. Ett helt år har gått sen den magiska dagen som alltid kommer lysa upp i mitt hjärta! Sådan ofattbar glädje och nu ligger hon här bredvid mig, mitt allt. Stort lycka till allesammans!

Trots tuff resa med mycket känslor så kommer belöningen tillslut!

• Redan47

Bullen så fint att hörnan dig. Och glädjande att få del av din lycka. Vi liksom gjorde det!

Och jag hoppas, min avsikt med tråden, att inspirera till att låt hoppet leva, lev din dröm, hur motigt o sorgligt det är, för det finns kraft i hoppet, det är DU värd. Tillsammans gör vi resan mindre ensam!

Bilder... Ja jag ska bara.... :))

• Kcb

Så härligt att höra ifrån dig Redan!

Statusuppdatering här:
    Gick in i vecka 16 igår, och börjar känna mig lite mer lugn (Mer lugn, inte lugn.. . Besök hos MVC i tisdags då vi fick höra på det lilla ångloket... Men det var inte helt poppis, för den sparkade tydligen ganska mycket mot dopplerproben, så det lät som om man slår med handen på en mikrofon. Tror ibland att jag kanske börjar känna lite rörelser, men är inte helt säker. Moderkakan framåt magen, så det är på "kanterna" jag känner något slags fladder... Jättenöjd med barnmorska än så länge, och med den info som jag har fått (notch-UL v. 25, veckovisa kontroller efter v. 35, och inte en dag över 41+0).

• weeme

Bullen, har det redan gått fyra månader... Minns din gravidmagsbild som i går. De här barnaskaffande åren har man verkligen slitits mellan hopp och avgrundslik förtvivlan! Jag är så tacksam att jag inte gav upp (det hade sambon gjort) utan letade nya vägar och fick hopp av att läsa många av era historier här på FL.

Kcb, vad är notch? Du har väl ett RUL också ganska snart, för det har ni inte varit på än eller minns jag inte.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus